Fabia 1.9 tdi 96kw RS malý výkon velká spotřeba

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod chyba404 3. 7. 2020 15:11

Zdravím,
potřeboval bych radu, nevím si rady.
Motor táhl pěkně odspodu, dlouhodobá spotřeba cca 6,5. Jenže mi prolínala voda mezi válcem a hlavou - nechala se srovnat hlava a zaškrabat blok motoru (auto cca měsíc stálo). Složilo se to celé zpět tak jak to bylo a je problém v tom, že motor začíná lehce tahat až kolem 1800, větší nástup je až v 2000-2200 otáčkách, pod 1700 je to strašně líný a vím, že to takový nebylo. Zároveň mi PP ukazuje dlouhodobou spotřebu kolem 9.
Rozvody dle diag. na 0°, žádnou chybu neukazuje.
Natankovaná nová nafta na benzině. Vyměněn palivový filtr, vzduchový filtr, váha vzduchu.
Přikládám graf.
Mám takový jeden postřeh - na volnoběhu je požadovaný plnící tlak cca 1060 mbar, skutečný je 1030, ale občas jakoby zeslabí turbo a spadne to na 980 +/- (jde to slyšet)
Přílohy
rs_graf.png
Naposledy upravil chyba404 dne 3. 7. 2020 20:11, celkově upraveno 1
chyba404
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tycoon1 3. 7. 2020 17:21

Diagnostika u starších dieselů nedává moc smysl, protože EOBD vycházela z americké OBD-II a tam tehdy nikdo netušil, že by osobní auto mohl pohánět diesel. Proto v Evropě měly diesely výjimky ze zavádění EOBD, Fabia první generace do toho spadá taky.
První bych zkontrolovat právě to nastavení rozvodů.
Leon FR 1.4 TSI 92 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chyba404 3. 7. 2020 19:41

Tycoon1 píše:Diagnostika u starších dieselů nedává moc smysl, protože EOBD vycházela z americké OBD-II a tam tehdy nikdo netušil, že by osobní auto mohl pohánět diesel. Proto v Evropě měly diesely výjimky ze zavádění EOBD, Fabia první generace do toho spadá taky.
První bych zkontrolovat právě to nastavení rozvodů.

Bylo to děláno na přípravky. Diag. ukazovala -0.5, pak se to doladilo na 0°.
chyba404
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tycoon1 4. 7. 2020 13:13

Pokud jsou rozvody OK, tak je na řadě to turbo a vše kolem něj. To je ta věc, která tomu dává ten "kopanec".

Není důležité, jaké jsou hodnoty na volnoběh. V tu dobu turbo velmi zjednodušeně řečeno stejně nic nedělá. Zkus v diagnostice najet na zobrazovanou skupinu 10 (nebo 11), kde se měří hodnoty při plné zátěži motoru (akcelerace na 2. převodový stupeň z 1000 otáček na 3200 otáček). Požadovaná hodnota je 2100 až 2600 mbar při dosažení 3000 otáček a pak je tam i požadovaná hodnota množství vzduchu. Pak je ještě v diagnostice test akčního členu - ventilu omezení plnicího tlaku. A má se poslouchat, zda cvaká a zda se nastavovač hýbe. Ale nečekal bych, že něco z toho dá nějakou důležitou informaci.
Leon FR 1.4 TSI 92 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chyba404 4. 7. 2020 16:33

Ten graf co jsem sem dával je rozjezd 3. převodového stupně z 1000 do 3500 otáček.
Takže to zkusit na dvojku?
chyba404
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tycoon1 4. 7. 2020 16:59

Ten převod asi nehraje zásadní roli.
Nevidím tam otáčky a nemám zkušenost s diagnostikou Bosch, ale vypadá to, že tenhle diagnostický test je OK. A to je právě ono. Ten test nic neřekne, protože problém je někde kolem těch 2000 rpm a tam výrobce auta žádné hodnoty nepředepisuje. Sám o sobě by ten graf něco mohl říct jen tehdy, pokud by se naměřil i před opravou motoru. Ale stejně by neřekl, kde je závada, protože u toho staršího dieselu je skoro všechno řízeno nebo ovládáno mechanicky.
Takže asi nezbyde, než zajet do servisu, který umí koncernové diesely.
Leon FR 1.4 TSI 92 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chyba404 4. 7. 2020 17:26

Šlo navolit jen 4 prvky na měření, víc nešlo. Proto tam nejsou otáčky.
Zkusíme ještě jinou diagnostiku aji s otáčkama a pak ten ventil teda.
chyba404
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tycoon1 4. 7. 2020 18:28

Myslím si, že je zbytečné shánět jinou diagnostiku. Prostě v těch vyšších otáčkách to je vše asi OK.
Leon FR 1.4 TSI 92 kW
Ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
Tycoon1
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chyba404 4. 7. 2020 19:04

Tycoon1 píše:Myslím si, že je zbytečné shánět jinou diagnostiku. Prostě v těch vyšších otáčkách to je vše asi OK.

Ještě jednu máme k dispozici, tak se to zkusit může.
Jojo vyšší otáčky si nestěžuju. Jen ten spodek prostě jakoby netáhne turbo.
chyba404
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod julo19 13. 7. 2020 18:56

Po mojich skúsenostiach s podobným problémom skus vodíkovú dekarbo ale profi stojí to cca 1500kč, prečistí to sanie egr VGT.. Ako chodiť po diagnostikach ktoré vždy ukázali prd
julo19
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chyba404 25. 7. 2020 11:43

Tak nějak jsem zjistil problém s podtlakem, který mizí. Při volnoběhu to naskočí na cca -0.9 bar, po vypnutí motoru to klesá pomalu na 0.
chyba404
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků