STROJVEDOUCÍ: přijímací test

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod perdus 8. 5. 2020 16:17

Na kodované trati to mačkat nemusíš.
perdus
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vladimir90 8. 5. 2020 17:44

Co je kodovaná trať?

-- 8. 5. 2020 17:50 --

budman píše:Zkušenost s tím nemám, ale vzhledem k okolnostem bych čekal, že budou zjišťovat jestli nejsi debil, kterej nechápe, že těch pár desítek/stovek tun hmoty má nějakou setrvačnost a adheze kov na kov má jistá omezení :-) Ohledně elektriky bych čekal spíše bezpečnostní věci, jinak tam můžou z obecných znalostí dát tak maximálně Ohmův zákon nebo výpočet výkonu



Tak P=U•I a U=R•I

P= Watty
R= Ohmy
U=Volty
I=Ampéry

Setrvačnost... tak nepočítám že budou po mě chtít abych ručně přepočítal jak dlouho předmístem určení mám začít brzdit když znám rychlost a hmotnost vlaku a zároveň zbývající vzdálenost.

K čemu by mi byla adherze???

A bezpečnostní věci... to jako záležitosti okolo §50? Jak říkám, tady jde o to, že v mejlu plácnou "základy SŠ fyziky a elektrotechniky" ale to je dost širokej pojem. :hm
Vladimir90
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod perdus 9. 5. 2020 08:33

Kodovaná trať je vlakový zabezpečovač. Tlačítko mačkáš jen když jedeš třeba na výstrahu
perdus
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 9. 5. 2020 09:03

To tak jednoduché nebude.
Vždyť jenom při zkoušce na C řidičák chtějí třeba vysvětlit paralelní a sériové zapojení baterie, když vezmu elektriku, těch technických otázek je snad 50 možných.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 9. 5. 2020 10:11

hopa kde ses....
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod metyn 9. 5. 2020 10:28

vydrž, plave 50tý bazén teprve :D , dědek
metyn
Inventář

Odeslat příspěvekod puk123 9. 5. 2020 10:49

Yezdí, vozí lidu kola.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod Axolotl 9. 5. 2020 11:12

perdus píše:Kodovaná trať je vlakový zabezpečovač. Tlačítko mačkáš jen když jedeš třeba na výstrahu

Kódovaná trať je jen stacionární / traťová část VZ. Kdy se mačká tlačítko, nebo šlape na pedál rozhoduje typ VZ na vozidle. Stará LS na výstrahu nevyžaduje mačkání a při zmáčknutí se ozve akustická výstraha. Tady je restriktivní kód až žluté mezikruží. Mačkání při žluté přišlo až s novějšími typy a zvyšováním traťových rychlostí nad 120 km/h. Za určitých okolností může být vyžadováno i při zeleném kódu.
Axolotl
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 5. 2020 12:47

metyn píše:vydrž, plave 50tý bazén teprve :D , dědek

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hopa26 9. 5. 2020 13:53

uz se to blizi, zatim lehce beham a jezdim na kole. Tohle mi pise apka. :)
bracha nad tim kroutil hlavou a rikal mi: " tyhle aplikace pisou podobny chcipaci, jako ses ty sam!"
je to nehodny chlapec!
Přílohy
Screenshot_20200508-104805_Connect_copy_640x1024.jpg
Naposledy upravil hopa26 dne 9. 5. 2020 13:55, celkově upraveno 1
hopa26
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vladimir90 9. 5. 2020 13:54

No hele, četl jsem, že fran. Arriva vzala i někoho z balkánu, co ani neuměl pořádně česky. Tady jde spíš o to, zda chtějí co nejvíc lidí na testech vyházet, nebo co nejvíc lidí vzít a pak je na kurzu vycepovat.

Spíš mě deptá, že k tomu nejsou nějaký dokumenty... počítám, že když je knížka pro řidičák pro osobáky, mohla by bejt i knížka pro nováčky strojvedoucí. :-\

PS: byť je pravda, že na základy elektrotechniky jsme museli zakoupit dvě knížky, A NIKDY jsme je při výuce k ničemu nepoužili. 8-)
Vladimir90
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vladimir90 9. 5. 2020 15:54

Ještě trošku nerozumim tomu co jsou "elektřina (princip, výhody/nevýhody" nevýhody elektřiny
Vladimir90
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 5. 2020 16:04

hopa26 píše:uz se to blizi, zatim lehce beham a jezdim na kole. Tohle mi pise apka. :)
bracha nad tim kroutil hlavou a rikal mi: " tyhle aplikace pisou podobny chcipaci, jako ses ty sam!"
je to nehodny chlapec!

Pyčo, úplně vidim, jak bych byl na začátku toho otáčkoměru. Vaše kondice odpovídá věku 78 let. Jste 8275 nejlepší uživatel aplikace :mrgreen:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod salam01 9. 5. 2020 16:10

Vladimir90 píše:Co je kodovaná trať?

-- 8. 5. 2020 17:50 --

budman píše:Zkušenost s tím nemám, ale vzhledem k okolnostem bych čekal, že budou zjišťovat jestli nejsi debil, kterej nechápe, že těch pár desítek/stovek tun hmoty má nějakou setrvačnost a adheze kov na kov má jistá omezení :-) Ohledně elektriky bych čekal spíše bezpečnostní věci, jinak tam můžou z obecných znalostí dát tak maximálně Ohmův zákon nebo výpočet výkonu



Tak P=U•I a U=R•I

P= Watty
R= Ohmy
U=Volty
I=Ampéry

Setrvačnost... tak nepočítám že budou po mě chtít abych ručně přepočítal jak dlouho předmístem určení mám začít brzdit když znám rychlost a hmotnost vlaku a zároveň zbývající vzdálenost.

K čemu by mi byla adherze???

A bezpečnostní věci... to jako záležitosti okolo §50? Jak říkám, tady jde o to, že v mejlu plácnou "základy SŠ fyziky a elektrotechniky" ale to je dost širokej pojem. :hm

Bez urážky, ale tobě doufám nebude k ničemu.
salam01
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vladimir90 9. 5. 2020 16:21

Je to přilnavost no... ale jakou to má souvislost s daným tématem?

Resp: ano, vlak "klouže" po koleji, ale není to úplně efektivní, takže vlak nejede tak, jak by teoreticky mohl.

Je to podobný jako elektrický odpor: kdyby jsme měli supravodič, tak odpor odpadá, a žádná energie se nám nepřemění na teplo.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Adhezní_hmotnost

ale k čemu mi to je? "Veličina nemá jasný fyzikální význam, stanovuje se dopočtením z příslušných nápravových zatížení a vyjadřuje se v tunách."
Vladimir90
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků