Od koho bržděný přívěs do 1800kg?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod pech. 29. 3. 2020 19:18

dede píše:Stavěnej přívěs už dneska nikdo neschválí. Musí to projít tou protěžovanou soukromou firmou na testy atypů a ty za to chtějí nereálný peníze. Navíc nevím, jakou nápravu bych nato dneska namontoval, protože listový pera už nikdo na autech nepoužívá. A koupit tam nápravu co má každej komerční vozejk, to se s tím nemusím patlat. :(


Lisťáky se používají, ale jen na Heavy duty řešeních, nebo jako pomocné.

Neříkám aby sis domaděl dělal, ale že si můžeš klidně nechat udělat kopii toho současného - novou, namočit do zinku, použiješ z původního nápravu, kola a další příslušenství a máš káru zase na 15 let...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 3. 2020 19:59

pech. píše:ty gumové špalky tlumí právě úplné *****... Hlavně na lehkých přívěsech.. To vymeteš v kile díru a kolo pak jde vzduchem deítky centimetrů do vejšky a jednotky metrů do dálky... A proto gumokov nápravu prostě nechci. Chová se to nahovno... Slušně se to chová teprve až když je to naložené...

Tohle není podle mě nedostatečným tlumením, ale tvrdostí odpružení s poměrně malým zdvihem. Každá větší nerovnost pak zákonitě vykopne kolo do vzduchu. Takže souhlas, nezatížené to skáče
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dede 29. 3. 2020 20:04

pech. píše:
dede píše:Stavěnej přívěs už dneska nikdo neschválí. Musí to projít tou protěžovanou soukromou firmou na testy atypů a ty za to chtějí nereálný peníze. Navíc nevím, jakou nápravu bych nato dneska namontoval, protože listový pera už nikdo na autech nepoužívá. A koupit tam nápravu co má každej komerční vozejk, to se s tím nemusím patlat. :(


Lisťáky se používají, ale jen na Heavy duty řešeních, nebo jako pomocné.

Neříkám aby sis domaděl dělal, ale že si můžeš klidně nechat udělat kopii toho současného - novou, namočit do zinku, použiješ z původního nápravu, kola a další příslušenství a máš káru zase na 15 let...


Jenže právě náprava a rozměry jsou u toho současného nahouby. Uveze tak 400kg a sedí nadoraz a délka je necelé 2m. Chce to investovat do "nového".
dede
Nováček

Odeslat příspěvekod pech. 29. 3. 2020 20:20

garážmistr píše:Tak asi skáčou různý vleky různě, od volantu vím, že občas poskočí, ale autem neškube, *****á. V mým konkretním případě od Maro, funkční řešení.
Naopak jsem spokojenej, vlek je stabilní i ve vysokých rychlostech, důsledně kopíruje auto na vodě, suchu, sněhu. Pohoda s ním jezdit.


Vlek na vinutejch a s tlumičema, se chová příkladně ve všech rychlostech, prázdnej i plnej i 140 jsem ho mastil a no problem...

-- 29. 3. 2020 19:26 --

dede píše:
pech. píše:
dede píše:Stavěnej přívěs už dneska nikdo neschválí. Musí to projít tou protěžovanou soukromou firmou na testy atypů a ty za to chtějí nereálný peníze. Navíc nevím, jakou nápravu bych nato dneska namontoval, protože listový pera už nikdo na autech nepoužívá. A koupit tam nápravu co má každej komerční vozejk, to se s tím nemusím patlat. :(


Lisťáky se používají, ale jen na Heavy duty řešeních, nebo jako pomocné.

Neříkám aby sis domaděl dělal, ale že si můžeš klidně nechat udělat kopii toho současného - novou, namočit do zinku, použiješ z původního nápravu, kola a další příslušenství a máš káru zase na 15 let...


Jenže právě náprava a rozměry jsou u toho současného nahouby. Uveze tak 400kg a sedí nadoraz a délka je necelé 2m. Chce to investovat do "nového".


Aha, takže ty máš klasickej domaděl s malou krobou dělanej na 400kg celkový hmotnosti aby se to mohlo pověsit i za Trabanta a tomu odpovídá i pérování, že to při 300kg lehne na doraz.. Ono u některých vozíků je to řešené tak, že pérují pružinou při zatíženích malých a gumou až při zatíženích velkých. Dnes už velká vzácnost..

Potřebuješ nutně tu nosnost 1800kg? Asi ne,když už jsi slevil na 1500kg... Jednoduše rozhodni jaké rozměry korby potřebuješ, jestli chceš kola vedle korby a nízkou ložnou, nebo pod korbou ale vyšší ložnou, brzděný nebo nebrzděný, rámový nebo ojebaný, sklápěcí nebo obyčejný. To jsou možnosti z toho co se dá dneska koupit.

Já myslel že máš právě nějaký velký, nosný domaděl.

App. vlek na 1500-1800kg - Jak to máš s řidičákem - Holé B, B96,B+E?

-- 29. 3. 2020 19:29 --

Vana666 píše:
pech. píše:ty gumové špalky tlumí právě úplné *****... Hlavně na lehkých přívěsech.. To vymeteš v kile díru a kolo pak jde vzduchem deítky centimetrů do vejšky a jednotky metrů do dálky... A proto gumokov nápravu prostě nechci. Chová se to nahovno... Slušně se to chová teprve až když je to naložené...

Tohle není podle mě nedostatečným tlumením, ale tvrdostí odpružení s poměrně malým zdvihem. Každá větší nerovnost pak zákonitě vykopne kolo do vzduchu. Takže souhlas, nezatížené to skáče


To je dané právě tou demencí že se dělá jeden typ nápravy, byť v lepším a horším provedení, ale vždy s gumokov zkrutkou, s jednou tvrdostí pro všechny vozejky a bez tlumičů, protože cena... Komu to stačí a nevadí, budiž, ale lepší řešení je v nižších váhových kategoriích relativně nemožné koupit...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 29. 3. 2020 20:44

Nj, je to levné, spolehlivé a prakticky bezúdržbové, ale holt to hůř péruje. V tom je zase lepší ten dvouosák, tam se přejezd přes nerovnost pohltí líp
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 29. 3. 2020 21:14

pech. píše:
garážmistr píše:Tak asi skáčou různý vleky různě, od volantu vím, že občas poskočí, ale autem neškube, *****á. V mým konkretním případě od Maro, funkční řešení.
Naopak jsem spokojenej, vlek je stabilní i ve vysokých rychlostech, důsledně kopíruje auto na vodě, suchu, sněhu. Pohoda s ním jezdit.


Vlek na vinutejch a s tlumičema, se chová příkladně ve všech rychlostech, prázdnej i plnej i 140 jsem ho mastil a no problem...


Může být. Ale to teď neřešíme. Jen jsem vyslovil názor, že není třeba generelně odsoudit konstrukční řešení, můžou být lepší a horší aplikace.
Vlek mám asi 15let, může mít najeto kolem 2tis. km/rok, často rychlostma, kterých není fáčko nebo sandero v daným místě ani schopno dosáhnout. A vyhovuje.
Věřím, že jsou i horší implementace, ale hejtovat to komplet je zbytečný, empirie je jiná.
A zároveň nezpochybňuju, že to jde udělat líp.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sprint 29. 3. 2020 21:15

+100
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 29. 3. 2020 22:58

Byl u mne chlap pro dřevoobráběcí stroj cca 600kg s vlekem 750kg, tuším Agados, nějaká levná verze. Když jsem pod něj kouknul, tak jsem se zhrozil. Těch 750kg si neumím představit, ta ohýbaná účka s tenkoplechu....
podložili jsme fošny po celé délce a stejně děs. Takže pozor při výběru, asi brát jen profi verze. S moji starou károu nesrovnatelné, má nápravu 750kg a vezla už 1,5 tuny písku bez ztráty kytičky.

https://www.vapp.cz/detail/profi-153

Je komické, že prakticky všechny nápravy jsou udělané tak, že nepodpírají vozík v těžišti sil, ale vyvracejí se.
Ta platle je sice dlouhá 270mm, ale veškerá tlaková síla se přenáší přes její konec a zbytek je na tah. https://www.privesy.net/napravy-a-dily- ... dni-patky-

AGADOS nabízí pro některé (bohužel nebrzděné 750kg vozíky) nápravu na listových perech za příplatek cca 4000Kč.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 30. 3. 2020 07:32

Nekenieh píše:Je komické, že prakticky všechny nápravy jsou udělané tak, že nepodpírají vozík v těžišti sil, ale vyvracejí se. .

Schválně jsem se byl kouknout jak je to na mém Brenderupu a patka je dlouhá snad 60 cm a její střed je přesně nad osou kola (náprava KNOTT VGB 18-MV)
ale souhlas, většinou je to tak jak píšeš. Dokonce když jsem zadal to označení VGB 18-MV do vyhledávače tak mi ukazuje jen krátké patky :hm
Přílohy
zoompic.html.jpg
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 30. 3. 2020 09:17

Nekenieh píše:Byl u mne chlap pro dřevoobráběcí stroj cca 600kg s vlekem 750kg, tuším Agados, nějaká levná verze. Když jsem pod něj kouknul, tak jsem se zhrozil. Těch 750kg si neumím představit, ta ohýbaná účka s tenkoplechu....
podložili jsme fošny po celé délce a stejně děs. Takže pozor při výběru, asi brát jen profi verze. S moji starou károu nesrovnatelné, má nápravu 750kg a vezla už 1,5 tuny písku bez ztráty kytičky.

https://www.vapp.cz/detail/profi-153

Je komické, že prakticky všechny nápravy jsou udělané tak, že nepodpírají vozík v těžišti sil, ale vyvracejí se.
Ta platle je sice dlouhá 270mm, ale veškerá tlaková síla se přenáší přes její konec a zbytek je na tah. https://www.privesy.net/napravy-a-dily- ... dni-patky-

AGADOS nabízí pro některé (bohužel nebrzděné 750kg vozíky) nápravu na listových perech za příplatek cca 4000Kč.


To jsou ty nejlevnější ***** za 10-15000. Bez rámu, jen překližka, k ní přišroubovaná náprava vraťákama, bočnice z alobalu a nesundavací, protože i ony jsou vlastně "nosné".... To je tak na seno...

-- 30. 3. 2020 08:18 --

Vana: To je právě další rozdíl mezi nápravou v lepším a horším provedení....
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dede 30. 3. 2020 10:56

pech. píše:App. vlek na 1500-1800kg - Jak to máš s řidičákem - Holé B, B96,B+E?

-- 29. 3. 2020 19:29 --

Vana666 píše:
pech. píše:ty gumové špalky tlumí právě úplné *****... Hlavně na lehkých přívěsech.. To vymeteš v kile díru a kolo pak jde vzduchem deítky centimetrů do vejšky a jednotky metrů do dálky... A proto gumokov nápravu prostě nechci. Chová se to nahovno... Slušně se to chová teprve až když je to naložené...

Tohle není podle mě nedostatečným tlumením, ale tvrdostí odpružení s poměrně malým zdvihem. Každá větší nerovnost pak zákonitě vykopne kolo do vzduchu. Takže souhlas, nezatížené to skáče


To je dané právě tou demencí že se dělá jeden typ nápravy, byť v lepším a horším provedení, ale vždy s gumokov zkrutkou, s jednou tvrdostí pro všechny vozejky a bez tlumičů, protože cena... Komu to stačí a nevadí, budiž, ale lepší řešení je v nižších váhových kategoriích relativně nemožné koupit...


Mám plnokrevné BE, takže tam problém není a tahám Citroenem C8, takže taky žádná lehká váha. Těch 1,5t za ním ani nepoznám.

Hledám komprosmis, aby to nestálo hromadu peněz a něco to uvezlo, protože to pořád mám jenom na svý kutilsko-stavební výjezdy a ne na uživení.
dede
Nováček

Odeslat příspěvekod K86 30. 3. 2020 11:16

S Beckem tezko
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků