Nekenieh píše:Řešit osobní automobil jako dieselelektrickou lokomotivu sice lze, ale je to kravina. Musíš mít navíc celý generátor (hmotnost, peníze a prostor) a účinnost jde dolů. Proti tomu je pár zubatých kol v hliníkové krabičce (převodovka, rozvodovka) legrace. Ale když se to vhodně zadotuje, lze zabít i holou perdelí ježka
To si prave nemyslim, ono od dob komutátorových generatoru (teda dynam) doslo k velkému pokroku a dnesni třeba 100kW generator s menicem je nesrovnatelne mensi a lehci. Ucinnost je také dost přes 90% (účinnost mechanicke převodovky není taky zdaleka 100%) Nakonec je to v principu a vyrobne uplne stejne jako ty další motory pro pohon. Taky se pak ta soustava da umistit kamkoli. Zadny spojky, kolecka… Ja bych řekl, ze tohle reseni ma proste budoucnost, když uz elektro.