Plug-in hybridy

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaB 2. 12. 2019 09:13

Nekenieh píše:Řešit osobní automobil jako dieselelektrickou lokomotivu sice lze, ale je to kravina. Musíš mít navíc celý generátor (hmotnost, peníze a prostor) a účinnost jde dolů. Proti tomu je pár zubatých kol v hliníkové krabičce (převodovka, rozvodovka) legrace. Ale když se to vhodně zadotuje, lze zabít i holou perdelí ježka :D


To si prave nemyslim, ono od dob komutátorových generatoru (teda dynam) doslo k velkému pokroku a dnesni třeba 100kW generator s menicem je nesrovnatelne mensi a lehci. Ucinnost je také dost přes 90% (účinnost mechanicke převodovky není taky zdaleka 100%) Nakonec je to v principu a vyrobne uplne stejne jako ty další motory pro pohon. Taky se pak ta soustava da umistit kamkoli. Zadny spojky, kolecka… Ja bych řekl, ze tohle reseni ma proste budoucnost, když uz elektro.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 2. 12. 2019 09:24

Nekenieh píše:Oprava servopacku? Bude to celý zalitý kvůli vlhkosti do nějakýho šmejdu. Koupíš si nový, holenku.
Ale pst, o tom se nemluví. Elektromobil je přece strašně jednoduchý, spolehlivý a nerozbitný.


Jenže co jde v dnešní době opravit vlastníma rukama - rozbitej spalovák často vyřešíš tak že pohrabeš inzerci a vrakoviště a seženeš jinej funkční. U té elektroniky si všimněte že posledních 10 let se vše vyrábí v číně a vždy se čeká než dojde 'balíček se součástkami' (ať je to nové těsnění na tepelné čerpadlo, regulator pro FV panely, řídící jednotka pro elektrokolo - jen příklady z posledních několika let co jsem objednával). Nesouvisí to primo s elektromobilitou, ale celkově - pro domácnost a průmysl nejsme vůbec soběstační - je to troche děsivé jak jsme na nich závislí.
Naposledy upravil jurajec dne 2. 12. 2019 11:07, celkově upraveno 1
jurajec
Štamgast

Odeslat příspěvekod Nekenieh 2. 12. 2019 10:23

Ano tuto informaci mám taky, byť z doslechu. Totiž, že Čína zcela ovládla součástkovou základnu. Takže ať už vyrobíš z elektroniky cokoliv, bude to buď z Číny a nebo to nebude vůbec. A pokud jde o magnety do motorů, je to podobné. Vlastně sankcí by se neměla bát Čína, ale Západ.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod garážmistr 6. 12. 2019 12:26

Superb zválcoval trh.I když celkově, jsou ta čísla zatím úsměvná.

https://m.autorevue.cz/skoda-ovladla-ce ... y-3-mesice
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 6. 12. 2019 12:33

Mohli tam napsat, že v listopadu bylo Superbů víc než všech ostatních dohromady
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 8. 12. 2019 11:48

Sere mě, že i mobil musím nabíjet co druhý den a nevydrží aspoň 14 dnů, takže dokud někdo nevymyslí baterky, co se dobijí za 3 minuty a vydrží měsíc, resp. min. 1000km, tak mě to nezajímá.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 8. 12. 2019 12:53

ok píšeme si.

a ted dál. Netuší někdo jak je to s wallboxem se zapojením na 3 fázi vs na 230V co se výkonu wallboxe potom týče?
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2019 12:54

Tak hadej jaky vykon mas pri 16a najedne fazi a jake na 400v...

-- 8. 12. 2019 12:55 --

Nicmene doma se dostanes z 8 na 6,5 hodiny. Keda mit akupak ktery nabijis a pak to tam jebnes za 2 hodiny
anonymni

Odeslat příspěvekod ace2 8. 12. 2019 13:09

tak v domácích podmínkách dobíjecí čas někde mezi 6-8 hodinama by byl asi snesitelný. Ted řeším s developerem jak to udělat a doporučení je vzít dráty z bytu aby to bylo všechno na jeden elektroměr, počáteční investice vyšší, ale do budoucna se to nejspíš vyplatí protože by se nemusel platit paušal za elektroměr, který bude s časem jen růst. Tak mě ted s tím napadlo že do bytu jde třífáze a tím by se dalo pomoci pak výkonu wallboxu jenom mě zajímalo kolik se tím dá získat času navíc. Tomuhle vůbec ještě nerozumím. Ted každé auto neumí všechno. Některý se umí nabíjet jen z jedné fáze, palubní nabíječky taky různý a co bude za 10 let nikdo netuší samozřejmě.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2019 13:20

Dle meho to bude o nabijecce. Dulezity je mit privod ma tri faze. Pak uz to czdynza par penez predelas

-- 8. 12. 2019 13:21 --

Jen snad ze domovni rozvody nejsou delany na stabilni odber velkeho objemu elektriny. Budete se pak shazovat navzajem ;)
anonymni

Odeslat příspěvekod ace2 8. 12. 2019 13:34

No chtělo by to nějaké dynamické rozdělování.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2019 13:59

Nejak bude
anonymni

Odeslat příspěvekod pacholek 8. 12. 2019 14:34

Udělej 3x16A z toho zvládneš dobíjet 11kw, jistič na byt pak 3x25A.
pacholek
Nováček

Odeslat příspěvekod ace2 8. 12. 2019 15:45

hmm 11kw je cca 40km/hod to nejspíš pro domácí použití není tak hrozný. Plugin auto s tím nabiješ rychle a EV přes noc. By šlo. Uvidím s čím přijdou co je možný.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 12. 2019 16:01

Plug in se kupodivu nabiji pomaleji jak full elektro. Tedy texh 50 km u plug inu trva dele jak 50 km u elektra
anonymni

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků