Kdo nebrzdí motorem, tomu dříve odejde baterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JardaIIx 24. 8. 2019 09:37

Vytažení toho konektoru je léty prověřený hack. Inteligentní dobíjení je podobný nesmysl jako SS. Ušetří to reálně nula nula nic paliva, ale baterky to odrovná spolehlivě dříve. Jenže baterky se při WLTP neměří. Ekologie..
JardaIIx
Nováček

Odeslat příspěvekod evlo 24. 8. 2019 09:44

Zas je divne, proc by se to nezapnulu nebo nedalo jen do auta pro mereni emisy. VW to tak treba dela, ze to funguje pro mereni jinak nez v normalnim provozu a vsichni jsou spokojeni.

Nebo lidi chtej super nizkou spotrebu proste a nejen ty emise a casto slysim, ze lidi spotrebu resi.

Pak je teda mozne, za automobilky neumi udelat spalovaci motor aby uspokojil lidi abyl kvalitni. Tak to proste nemaj vubecer vyrabet kdyz to neumi.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krtvd 24. 8. 2019 10:46

Já teda nevím, osobně mám peugeota v naftě, start-stop tam samozřejmě je a po šesti letech od nova vypadá baterie OK. A i kdyby náhodou tzv. inteligentní nabíjení zkrátilo životnost baterie, tak vyjádřeno v kč to dělá pod 1000 což je vzhledem k ostatním nákladům na auto směšná věc. Navíc je teoreticky možné, že za víc než 100 000 km se to na spotřebě paliva vrátilo.
Krtvd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 24. 8. 2019 10:49

Podle me nejde o penize, ale o ten ***** co asi 3 lidi museli resit, ze nenastartovali.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krtvd 24. 8. 2019 11:06

Pokud ten systém přímo výrobce nezkurví blbým nastavením tak by to mělo fungovat. Systém přece nemůže pustit baterii na podpětí když by pak nefungoval startstop který je vázaný na určité napětí. Samozřejmě pro baterii to úplně ideální není, ale nějakému drastickému snížení životnosti nevěřím.
Určitý problém by mohl být pro toho kdo jezdí jen občas, pak by pro klid duše bylo lepší občas baterii dobít.
Krtvd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Hustoles 24. 8. 2019 11:22

Já tak občas činím 8-)
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2019 12:30

No v každém případě cyklování zkracuje baterce život. Normálně by se používala jen pro nastartování a pak už má vše živit alternátor
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 24. 8. 2019 12:37

proc by to tak bylo?

-- 24. 8. 2019 12:38 --

Krtvd píše:Pokud ten systém přímo výrobce nezkurví blbým nastavením tak by to mělo fungovat. Systém přece nemůže pustit baterii na podpětí když by pak nefungoval startstop který je vázaný na určité napětí. Samozřejmě pro baterii to úplně ideální není, ale nějakému drastickému snížení životnosti nevěřím.
Určitý problém by mohl být pro toho kdo jezdí jen občas, pak by pro klid duše bylo lepší občas baterii dobít.
tak na youtube si nekdo stezoval, ze ten system v nejaky dodavce funguje tak, ze prijde domu, pres vikend tim nejezdi a v pondeli casto nenastartuje, to bych rekl, ze je daleko vetsi problem nez nejaka zivotnost baterie. Ale netusim jestli je to pravda nebo ne.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 8. 2019 13:47

evlo píše:Tak lednice sežere 100ah baterku a nijak noc :(

Nedokazu text dekodovat ale pokud slo o dobu chodu lednice, tak den (nekam prijedu, jdu na turu, vratim se a mam studene piti a jidlo) na 80 Ah uplne v pohode, sezere tak čtvrtinu max - pak to během jizdy hodim na nabíječku. Samozrejme kompresorova lednice.
Naposledy upravil JardaB dne 24. 8. 2019 13:47, celkově upraveno 1
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Krtvd 24. 8. 2019 13:47

Může to být tím, ale spíš by jsem tipoval, že mu něco i při vypnutém autě baterku vybije.
Krtvd
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaIIx 24. 8. 2019 19:10

Nejde o 1000Kč, ani 3000Kč, vůbec nejde o náklady pro jednotlivce. Jde o to, že je to neekologické, což je paradox, protože údajně pro ekologii tyto blbosti existují.

Že by to někomu působilo potíže s nastartováním po víkendu, to asi ne, tam bude problém jinde. Ale po 14 dnech už klidně. Měřil jsem baterku s tímto systémem dobíjení a druhý den po zaparkování má běžně 12,1V což není moc.
JardaIIx
Nováček

Odeslat příspěvekod evlo 24. 8. 2019 20:27

Mas pravdu, ale takovych veci je. Neni to tak davno co byl i na jizni morave, podl me, neekologicky solarni panel a i dneska podle me ekologicky ok bou jen lg neon, a to teda ty solary jsou podle me super vpohode, ale treba takovy to omezaovani dopravy, ze auta vic idli a stoji, to je podle me fakt nevim jestli neeko, ale rozhodne to zivotnimu prostredi cloveka nepomuze, takovych veci je
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 8. 2019 20:48

Oloveny baterky se docela bez problemu recyklujou, nevidim v tom zasadni ohrozeni zivotniho prostředí.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 25. 8. 2019 08:49

JardaB píše:Nevim, proc mas stále potrebu propagovat odpojeni toho konektoru, kdoví, jake to bude mit vedlejsi efekty a výrobce to tam urcite s nejakym zamerem daval. A nakonec nevim o nikom, kdo by mel s dobijenim jakykoli problém.

Záměr byl jasný. Snížit normovanou spotřebu v laboratorním testu. Akutní problém jsem neměl, ale i tak jsem to odpojil.
JardaB píše:AGM baterie uz tento rezim snaseji dobře a vydrzi i tak relativne dlouho (12 let asi ne ale 6 urcite)

AGM dneska používá málokdo. Většina novějších aut si musí vystačil s mnohem obyčejnější EFB.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod pech. 26. 8. 2019 23:12

JardaB píše:Nevim, proc mas stále potrebu propagovat odpojeni toho konektoru, kdoví, jake to bude mit vedlejsi efekty a výrobce to tam urcite s nejakym zamerem daval. A nakonec nevim o nikom, kdo by mel s dobijenim jakykoli problém.


Já měl jednou s dobíjením problém na š105, když se rozsypalo ložisko v altecu. Pak jsem měl s dobíjením problém, když umřel (nejspíš mojí vinou) regulačně budící modul v Altecu Bosch....

O tom dementním způsobu dobíjení se všeobecně ví, žádná novinka... je to tam jen a pouze proto, že to ušetří pár gramů CO2 v měřícím cyklu a nějakou desetinku na spotřebě, za cenu brutálně odolné baterie aby to vůbec snesla a brutálně složitého řízení dobíjení aby to bylo schopno udržet baterii ve stavu startuschopném...
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sell: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků