Olej v chladici kapaline

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Juhasagn 18. 6. 2019 20:01

Ahoj, ve svete aut nezvdelana zenska hleda odpoved na par otazku. Dnes v servisu mne zdileli ze muj 8let stary Opel Astra (co jsem mimochodem koupila pred 2mesice tesne po kontrole v autorizovanem servisu) ma olej v chladici kapaline, dokonce uz i nadobka je zcela seda od toho oleje...pak tez zdileli ze opravit to muzou az za mesic a bude to trvat cca 2tydny (protoze zatim ani nevedi co je za problem).. myslite ze do te doby stim muzu jezdit? Treba i vetsi trasy? Taky by mne zajimalo jestli ta doba opravy je potrebne? Jo a pan rikal ze klidne to muze stat 40tis? Je ta cena realni? Diky za rady predem :)
Juhasagn
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod pech. 18. 6. 2019 20:33

Tak on to nemusí betj přímo olej ale bordel za spalin. Je zapotřebí zjistit, jestli není voda v oleji - s tím se jezdit nedá, emulze místo oleje to je koleda o zadření motoru. POkud je olej čistý, bude se s tím dát tak nějak jezdit dokud nedojde z netěsnosti mezi hlavou válců a blokem tak velkou, až to povede k výpadkům pracovních cyklů ve válcích.

Problémy můžou být zhruba tyto:

Vadné těsnění pod hlavou válců (běžná závada).
Prasklá hlava válců nebo nějaká vada na bloku.
Utopené vložky válců, pakliže má motor vložky vkládané a ne zalité.
A mnoho dalšího.

Ta cena je zcela reálná. Když bude v prdlei hlava, tak nová pod 15000 stát nebude ani na nejobyčejnější motory z aktuální produkce, Pokud budou dělat přesahy, to je v podstatě kompletní rozborka motoru, což je hoooodně práce. Pokud budou hlavu opravovat nebo rovnat, budou to nejspíš dělat kooperativně, to časově nebude na krátko...

vytáhněte měrku po jízdě a musí na ní být čistý olej (nebo černý) nesmí tam být bílá, žlutá, hnědá nebo šedá emulze. Stejně tak na vnitřku víčka od oleje. Pokud to bude čisté, mohlo by se s tím dát opatrně jezdit, ale lepší je to nepokoušet.
Škoda 105 DeLuxe 5Q
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaIIx 19. 6. 2019 09:36

Jestli není lepší se podívat, kolik by stál nový starý motor.
JardaIIx
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tombas 19. 6. 2019 09:55

Ale 8 let není moc na to, aby byl motor zralý na generálku za 40 tis.
Nejspíš to ale byl i důvod prodeje, ale pak by se jednalo o skrytou vadu a obrátil bych se na prodejce o náhradu opravy.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 970ka 19. 6. 2019 10:52

Myslím,že bude stačit přerovnat hlavu a dát nové těsnění,běžná záležitost,zatím bych nestrašil a cena cca 5000kč,jen najít schopného mechanika,práce na dopoledne + přerovnání hlavy. Jinak můžete u prodejce s úspěchem uplatnit reklamaci/jedná se o skrytou vadu v době prodeje/,pokud to prodával autorizák,tak je to v pohodě.. U mě by to bylo bez dršek a na počkání. :-)
Carrera S,Ex Alpina B4 Biturbo AWD,BMW X5 3,0 D,Kuga 1,5EB New,MB SL 320,MB Sprinter 213 CDi,Ex Porsche Carrera 4,Ex Porsche Panamera 4S
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 19. 6. 2019 13:33

To je přístup! :tleskani
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 19. 6. 2019 16:00

Tvl, teď mi došlo ,že to mám taky šedivý ,že mi ten blbec nalil modrozelenou místo červený když to měnil v lednu !
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 6. 2019 20:27

Ty kapaliny by se nemely zamenovat a uz vůbec misit - jsou na ne delana ruzna tesneni atp...
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 19. 6. 2019 21:18

kéž by to ten šikula věděl..
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 19. 6. 2019 21:30

Musel jsem to zkontrolovat. Pořádně!! Je to šedivý naštěstí do červena.
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 21. 6. 2019 12:42

Ja zas vubec nechápu co v mých werkách je za nemrzkx. V Aygu je sytě červená a podle knihy to není ani g12, ani g13 ale cosi speciálního.... Nekdo to uz nekdy dolejval, nevím čím... V Sanderu je zase cosi žlutého. Opět netuším co to je.....
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 21. 6. 2019 14:20

V aygu budeš mít nejspíš g12+ a sandero bude speciál francouzská Valeo.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 21. 6. 2019 17:33

pech. píše:V Sanderu je zase cosi žlutého. Opět netuším co to je.....

chcanky? :roll:
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 6. 2019 17:40

no když je cestou nouze o vodu... :P
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod katana25 21. 6. 2019 17:47

pech. píše:Ja zas vubec nechápu co v mých werkách je za nemrzkx. V Aygu je sytě červená a podle knihy to není ani g12, ani g13 ale cosi speciálního.... Nekdo to uz nekdy dolejval, nevím čím... V Sanderu je zase cosi žlutého. Opět netuším co to je.....


Sandero originál plnění
Glaceol RX typ D
Odpovídá požadavkům: Renault V.I. 41-01-001, typ D. a normám AFNOR NFR 15-601,
ASTMD 3306

nebo něco, co tomu odpovídá např. od výrobců:
Valeo Protectiv 50 nebo 100 (koncentrát nebo už naředěné), FEBI BILSTEIN 26581, Swag 60 92 6581 a další
katana25
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků