opravdu nutí EU výrobce k downsizingu?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod gamblik 10. 1. 2019 10:56

Nějak mi přijde, že téměř všichni zástupci automobilek naříjakí jak jsou ty emisní normy přísné a nesplnitelné a musí tedy zmenšovat motory, instalovat turba, přímý vstřik a filtry pevných částic i do benzínových motorů. A že už to dál nejde a jsou tedy chudinky nuceni přejít na ty zlé elektromobily. Ale jak je tedy možné, že např. Mitsubishi nabízí v ASX 1.6 a v Outlanderu 2.0 - obojí atmosféry, bez turba, přímovstřiku a DPF, oba plnící nejnovější emisní normu Euro6d - temp? Není to přesně to, po čem všichni volají a naříkají přitom, že zlá EU zakázala klasické motory? Není ten nářek jen lež a póza většiny výrobců, aby mohli vytahat spoustu peněz za servis méně spolehlivých "oturbených sekaček" s odůvodněním, že ty "staré poctivé motory" už vyrábět nemůžou, protože by neplnili emisní normy?
gamblik
Nováček

Odeslat příspěvekod Arnie J 10. 1. 2019 10:58

někde už tahle teorie proběhla ... na autofóru myslím
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 10. 1. 2019 10:59

Problém bude asi v CO2 - benzin s turbem ma lepsi účinnost a min zere. A staci mensi a lehci.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 10. 1. 2019 11:05

jdu se proletět ekologickým elektro dronem ekologicky nabitým solárním panelem který byl ekologicky vyrobený v číně a využil ekologicky volného vagonu při dopravě z číny
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod T.E.CH 10. 1. 2019 11:11

Ono by chtělo nejdříve přesně vědět, jak to je s těmi emisemi , jak se to počítá, aby bylo splněno jaké jsou za to pokuty, odhaduji že je někdo i platí , abychom mohli vyřknout ortel.
Tuším že se to musí splnit za celé prodejni portfolio, nějaký průměr ne ? Pak samaozřejmě v nějakém, módu i jednotlivé motory.

Bez tohoto, tady budem plácat nesmysli.

PS : Hlavně se dělají neaerodynamické krabice, které vše zhoršují....a jako ne žy bch to chtěl zakázat....já jen že to nemá logiku.
Demokracie byla odsouzena k zániku v okamžiku, kdy politici zjistili, že mohou uplatit voliče jeho vlastními penězi a kdyby volby měli něco změnit, dávno by je zakázaly.

Demokracie není panováním , nýbrž prací k zabezpečení spravedlnosti.
T.E.CH
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 10. 1. 2019 13:07

Neplést si skutečně škodlivé emise CxHy, NOx, CO a zdraví zcela neškodný CO2, který navíc nelze žádným katalyzátorem redukovat a jeho množství odpovídá přesně množství spáleného paliva jeho druhu (nafta, benzín).
Turba a downsizing se nezavádí kvůli skutečným škodlivinám, ale kvůli snížení papírové spotřeby a tudíž snížení neškodného CO2. Smyslem není ekologie, ale splnění nesmyslných regulací Bruselu ohledně globálního oteplení, které jsou podšprajcovány gigantickými pokutami.
Pokud se situace nezměnila, tak současně bylo nařízeno max. 130g/km (5,4 benzínu/100km nebo 4,9 nafty/100km) a za každý nadlimitní gram pokuta 95Euro. Od 2020 má být 95g/km (4 litry benzínu nebo 3,4 litru nafty /100km), tedy rozdíl 35g/km, pokud to automobilka nedocílí, vychází průměrná pokuta na každý vůz 35*95 = 3325 Euro, tedy cca 83.000Kč.
Pro příklad, když někdo vyrobí v roce 2020 benzinový automobil s průměrnou spotřebou 7 litrů na 100km, bude zatížen pokutou 7600 Euro, tedy pomalu 200.000Kč. Nebo musí mít v porfoliu jakokoukoliv ekohovadinu, která bude papírově vykazovat "zero emission", aby to po zprůměrování na portfolio automobilky vyšlo.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 10. 1. 2019 14:47

Ten průměr se bere vážený, tj. vždy k počtu vyrobených nebo dokonce prodaných kusů ?
Anebo je to vztažené k počtu jednotlivých modelů bez ohledu na prodeje ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 10. 1. 2019 14:48

Bez ohledu na pordeje, prostě jen nabídkové portfolio.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 10. 1. 2019 14:54

Co potom brání výrobcům kvůli dohnání průměru nabídnout třeba deset provedení něčeho papírove úsporného co stejně nebudou moc prodávat ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 10. 1. 2019 14:55

Jsem ted nedavno cetl clanek, kde merili realne emise behem provozu a prekvapive Mazda se svou atmou 1.5 ve 2 dopadla nejhure.

-- 10. 1. 2019 14:56 --

Vana666 píše:Co potom brání výrobcům kvůli dohnání průměru nabídnout třeba deset provedení něčeho papírove úsporného co stejně nebudou moc prodávat ?

To ja nevim. za to vim, ze diky portfoliovemu slozeni se muze bez pokuty prodavat Ferrari nebo Porsche.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 10. 1. 2019 14:57

Vana666 píše:Co potom brání výrobcům kvůli dohnání průměru nabídnout třeba deset provedení něčeho papírove úsporného co stejně nebudou moc prodávat ?

Se mi moc nezda, ze by to nebylo vůbec vazany na prodeje, to by bylo opravdu snadne ojebat.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 10. 1. 2019 15:06

ok, spletl jsem se, je to prumer z vyrobenych aut.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 10. 1. 2019 18:26

Prostě když si koupíš dražší vůz s výkonnějším motorem, rovnou k tomu povinně nafasuješ nějakej elektrošrot na pojížďky po městě. Lepší než platit tu pokutu. Bruslokrati budou spokojený.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod kosto1992 11. 1. 2019 09:51

Pri menej ako 10000 vyrobenych vozidlach za rok je limit na CO2 individualny, pri menej ako 1000 nie je vobec. Aj tak sa vsak Ferrari do svojho limitu uz nezmestilo. Limit tiez zalezi na priemernej hmotnosti vyrabanych aut, takze 130g/km neplati pre kazdu automobilku, niektore maju nizsi limit, niektore vyssi. https://www.svetmobilne.cz/pokuty-eu-za ... artin/4810

Naviac elektromobily sa v pocte vyrobenych kusov nasobia, aby automobilka mala vacsi bonus.

Otazne je ako sa to zmeni/zmenilo po zavedeni RDE.
Dacia Duster II, 1.5dCi, 4WD
kosto1992
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gamblik 11. 1. 2019 11:28

Díky za relevatntní info. V závěru článku píšou, že Peugeot, Mitsubishi a Citroen mají nejnižší CO2 a pak ještě Renault a Toyota - to by vysvětlovalo snižování flotilových emisí pomocí elektromobilů (u Mitsu, Citro a Peugeotu to jsou dlouholetá elektro "trojčata" i-Miev, C-Zero a iON), u Renaultu Zoe a u Toyoty hybridní Prius.
gamblik
Nováček

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků