Auto na vodík

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jouda.III 12. 12. 2018 20:36

V TV byla reportáž o Toyotě Mirai. Ve vodíku asi bude větší potenciál, než v baterkách.
Bývalý místopředseda ruské centrální banky:
"V pondělí dojde na měnovém trhu ke katastrofě"
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod JardaB 12. 12. 2018 20:43

A co to resi? Hádejte, jak se vyrabi ten vodik… :D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 12. 12. 2018 20:47

Z elektřiny, a dost neefektivně.
Ale, kdyby třeba v Německu ty svoje po.raný větrníky odpojili od sítě a každý by jen vyráběl vodík, tak by to nemuselo tak vadit.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 12. 12. 2018 20:51

JardaB píše:A co to resi? Hádejte, jak se vyrabi ten vodik… :D

Elektrolýzou nebo chemickou reakcí. Vodík jímáme do zkumavky a ten potom štěká
Bývalý místopředseda ruské centrální banky:
"V pondělí dojde na měnovém trhu ke katastrofě"
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod JardaB 12. 12. 2018 20:52

Z elektriny je to velmi neefektivni, az uplne nahovno. Myslim, ze nejbeznejsi technologie pouziva tepelny rozklad vody a spaluje se koks nebo plyn, jako ten z uhli :D Kazdopadne když uz, tak ty baterky mají celkove lepsi účinnost, palivove clanky jsou totiž ještě vic problematicke. Výhodou je asi jen to rychlejsi tankovani, vydrz myslim taky naprd.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 12. 2018 20:57

Zatim se spotrebivava cca 3x vice energie na vyrobu vodiku nez kolik pak z nej dostaneme. Takze kravina. Zlaty elektromobil.
anonymni

Odeslat příspěvekod JardaB 12. 12. 2018 21:04

No ale tam to není o moc lepsi při prevaze tepelných elektráren... On ten rozklad elektřinou muze mit účinnost az 80%, navíc se ziska cisty kyslik, ale ta vyroba elektriny…. Spalit naftu v motoru rovnou proste vychazi o dost lepe, u benzinu jen o malo hur.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 12. 12. 2018 21:07

Pro oboji je nutny klasicky profil vyroby elektriny. Jen u vodiku je ta efektivita mensi
anonymni

Odeslat příspěvekod JardaB 12. 12. 2018 21:11

To jo, no. A jestli chapu dobře, tak perspektivni je pouze pouziti palivových clanku, tam ta účinnost asi taky není nic extra ale drahe jsou pekelne. Navíc by to auto stejne muselo mit baterku na pokryti výkonnostních spicek, aby palivovy clanek nemusel byt moc predimenzovany a pekelne drahy. A taky jeho zivotnost bude otázkou.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 13. 12. 2018 08:56

Taková větrná elektrárna byla spuštěna. Jaké jsou zkušenosti z provozu, to nevím.
http://www.ekobydleni.eu/vetrna-energie ... elektrarna
puk123
Veterán

Odeslat příspěvekod JardaB 13. 12. 2018 09:15

Zajimave, ještě chybi v clanku nejake vyhodnoceni, jak to vychazi ekonomicky...
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 13. 12. 2018 09:16

imho mnohem lepší než vodík by bylo jímat prdi z čističek odpadních vod nebo bioskládek, a dělat z toho CNG, nebo LNG pro dálkovou dopravu.
Pro ty, co hopsají převážně kolem "komína", tak baterkáče budou stačit.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 13. 12. 2018 09:16

S dotacemu to bude jiste dajn byznys
anonymni

Odeslat příspěvekod eLzyx 13. 12. 2018 10:17

tjn. z toho vzniknou novodobí "prdobaroni" :mrgreen:
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 13. 12. 2018 11:07

eLzyx píše:imho mnohem lepší než vodík by bylo jímat prdi z čističek odpadních vod nebo bioskládek, a dělat z toho CNG, nebo LNG pro dálkovou dopravu.
Pro ty, co hopsají převážně kolem "komína", tak baterkáče budou stačit.

Bioplyn se běžně vyrábí. Je lepší ho spálit v motoru přímo na místě, protože tak využiješ i teplo, které z kamionu posíláš do vzduchu.
puk123
Veterán

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků