Jak poznám nefungující termostat? Auto netopí.

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 18:43

Ahoj,
minulý týden jsem si všiml, že mi auto z ofuků netopí, fouká jen vlažně na maximální nastavenou teplotu.
Jinak nikde nic nebliká, nepíská, nic.
Čím to může být?

Jediné, co mně napadlo je vadný (stále otevřený) termostat chladícího okruhu motoru - jak ten bys se projevil?

Studené auto jsem dnes nastartoval s otevřenou kapotou a ruku držel na chladiči. Teplota pomalu stoupala od samého začátku, tedy velmi pomalu, ještě asi po 10 minutách jsem na chladiči udržel ruku, pak jsem to vypnul.
Správně fungující termostat nepustí do chladiče žádnou vodu, tzn. chladič musí být z počátku úplně studený?
Nebo tam furt něco protéká?

Kdyby byl stále otevřený termostat, hádám, že by se musela zvednout spotřeba, což nepozoruji.

Rád bych slyšel Vaše rady, než to dám do servisu, protože Citroení servis je takový "specifický" :-! ,Citroen C4 II B7

edit: teploměr na přístrojovce není
Naposledy upravil bacman dne 7. 10. 2018 18:45, celkově upraveno 1
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 18:44

pacicky co hejbou klapkou smesovace nebo servo co tim hejbe
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 7. 10. 2018 18:45

na teplomeru to poznas ze se to neohreje poradne
-Adult Content
-Mystery
-Romance
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 18:46

tak teplotu motoru by ti asi nacetl i fake obd2 za dvacku
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 18:47

Pokud auto nejede, tak chladic nechladi a nemel by byt velky rozdil. To ma manual nebo automatickou klimatizacni jednotku? Muzou byt nejake klapky blbe nastavene, servomotory spatne atd. Taky jsem uz videl ucpany vymenik na topeni. Nebo blba vodni pumpa. Moznosti je dost...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 18:48

jo vlastne, to me ani nepadlo napsat ten "vymenik", to beru automaticky otestovat hadice k heater core, i kdyz u nekterych aut, Mazda rx8, ani to neni zarukou, ze voda radiator topeni ohriva.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 18:54

Podle mě má málo náplně v klimatizaci.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 18:55

tak urcite :-P
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 18:56

Klimatizace je manuální, když kroutím tím nastavovačem teploty, necítím, že by nějak drhnul... má stejný pocit/odpor od studené až k teplé.

Ještě mě napadlo, že by to mohlo být zavzdušněné, ale kde by se tam tolik vzduchu vzalo a navíc odvzdušňovat by se to mělo samo.

Chladící kapaliny je na MAX risku.
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 18:58

vsak to cim se nastavuje teplota na panelu klimatizace jen rika servu o kolik ma otocit, nejspis ani to ne, protoze to bude brat vpotaz i teplotu v kabine a otacet podle toho, to neni tak, ze bys hejbal primo tahlem s tim smesovacem.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 18:59

To je v *****, člověk už ani nechce řešit závady v servise, ale na fóru. Bude líp. :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 19:01

Bohuze v tomto je minimalni pokrok integrace techto systemu je tak 30 let stale sejna, asi jedina zmena je, ze si to povida po sbernici, nejaka unifikace fakt moc neni, akorat bentley ma moduly a asi elektro auta, jinak proste milion samostatnych motorku.

Ale asi bych dal na jardu, ze ucapany heater core, coz je i nejjednodussi na opravu. Zacal bych tim nejjednodussim, nez to hrotit.

-- 7. 10. 2018 19:02 --

Klima a pak i cely hvac je proste nejslozitejsi system v aute a nejhur servisovatelny.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 19:02

Já si stejně myslím, že chyba bude někde jinde.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 19:03

Ono vlastne ta integrace bude spis furt 0, protoze sice to na CAN posle co jsi nastavil, ale tezko bude kazdej motorek cist CAN, takze to stejne posila motorkum po dratkach jak pred 30 lety. Ach.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 19:03

Myslíš evlo, že s tím nakonec bude muset do servisu?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 19:05

Vzhledem k tomu jak se pta a reaguje na to co mu lidi pisou/radi si myslim, ze ano, ze mu to pomoct nedokazeme.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 19:07

Když mas tocici cudlik mechanicky tak často byva i ovladani klapky mechanicke, ale zalezi na tom, no. Kazdopadne muze upadnout jak lanko, tak servo :-P
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 19:07

No c4 je docela nove na to aby to bylo mechanicky a navic je to citroen :D Posledni kde jsem to vydel mechanicky byla NA miata, i NB to elektricky.
Naposledy upravil evlo dne 7. 10. 2018 19:08, celkově upraveno 1
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 19:08

FI měla taky točící čudlíky a přitom serva.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 19:08

vlastne jeste FL favo to melo mechanicky, tak ok
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 19:10

Podle "feelu" toho otočného knoflíku se mi nezdá, že by za tím byl potenciometr nebo enkodér, tam točím něčím mechanickým.

K Citroen servisu, mám s nimi několik zkušeností, výhradně špatné.
Jsou pomalí, člověk je musí urgovat.
Objednají špatné díly, pak jsem zase čekal týden.
Tu dobu jsem měl sice náhradní auto, ale sami ho nepůjčí, až Citroen Assistance je k tomu dokopalo.
Na špatné čidlo teploty se v jednom servisu tváří jako "závada se neprojevila", v druhém se dozvím, že byla svolávačka.
Na garančkách se snaží vnutit olej za 750Kč/litr, prý je speciální a jinak to nejde, který v maloobchodě stojí 120Kč/litr.

Mně a autoservisech vůbec nevadí platit za službu, ale chci, aby to bylo průhledné. Když si účtují 600Kč za hodinu, nic proti tomu, ale ať náhradní díly nejsou s 300% přirážkou proti maloobchodu.
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 19:10

Twingo to ma urcite mechanicky podle toho jak to ruzne drhne a fikus 2009 bych řekl taky.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 19:13

Jenom pro ujasnění - normální auto, ne jen Citroen, má po nastartování chladič úplně studený a až po překročení nějaké teploty tam začne proudit voda, nebo ne?
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 10. 2018 19:17

Trosku tam muze proudit uz předtím, byva tam nejaka obtokova dírka aby se to prohralo na obou stranách termostatu, ale moc ne. To je takovej problém ten termostat vyndat a prohlidnout? Jako taky bych se na to asi *****, vypouštět kapalinu a tak, ale zase prilezitost k vymene ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 19:54

Tak a je to.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 21:28

z mojizkusenosti se chladic trochu ohriva a jak se oteve termostat, tak najednou je to velmi razantni narust teploty
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 21:31

Z mojí vlastní zkušenosti teplota moc nesouvisí se sexuální orientací...
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 7. 10. 2018 22:36

Motorku si servisuji sám, ale na auto si netroufnu. Domácí výměnu oleje jsem na C4 vzdal, když jsem zjistil, že olejový filtr je schovaný pod sacím potrubím a musí se odtlačit hadice chlazení, pak se mění jen filtrační vložka... při odšroubování vyteče cca deci oleje kamsi do útrob motorového prostoru - nevleze tam hadr, ani tam není žádný žlábek. Abych se dostal k výpušťáku oleje, musí se dole sundat celý plastový kryt motoru... jsou to koumáci! Tzn. na termostat se sám nekouknu :)

OBD2 koupím. Jsou mezi nimi nějaké rozdíly, je něco na co si dát pozor?
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 7. 10. 2018 22:38

tak pro tebe asi staci elm327, ideal nefake chip, ten kryt pod motorem to je vsude, se to obvykle odsava, nebo sundava, je to par sroubu
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 10. 2018 22:42

Přesně tak.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 8. 10. 2018 00:13

Žil jsem v domnění, že na výpušťák je standard udělat v krytu otvor, ale samozřejmě to standard být nemusí.

ELM327 nefake poznám jak? Nedělám si iluze, že i u nás koupím kousky dovezené z Číny.
Po zakoupení to otevřu, zkontroluji pájení na zkraty, je něco, co mohu udělat, aby mi to případně neodpálilo řídící jednotku?

Je nějaký rozdíl mezi tímto modrým a černým?
Obrázek Obrázek
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 10. 2018 00:14

To nemdopadne dobre.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 8. 10. 2018 00:16

standard to byl v dobe, kdy se olej vypoustel vypoustakem :D
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 10. 2018 00:16

To sem ještě chcal do plenek.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 8. 10. 2018 00:17

tak naopak u nas mas jistotu shitu, z ciny jde vybrat, odpaleni, ta jednotka ma pojistky, to bych se treba ja nebal.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 10. 2018 00:17

|Kdyby jen to.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 10. 2018 05:23

Vypoustim olej vypoustakem furt. A třeba Mokka ma v krytu vyrez na nej, koumaci. Mam, tu fake modrou krabičku a nejak to funguje, software picujou ze je to neorigo ale jedou.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 8. 10. 2018 09:17

Proč to musí jít zrovna do Citroen servisu, když je naprd?
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod aikoN 8. 10. 2018 09:37

Taky nevím. Jezdím tak půl napůl Citroen autorizák/Bosch, jak mi to vyjde a Bosch obvykle lépe zdiagnostikuje i opraví.
aikoN
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 8. 10. 2018 09:38

Treba o2 1.9tdi, nekomentujte :D, tak tam je zjevne na odsani, i filtr oleje jde docela, je to tam celkove na ten zakladni servis dost vymyslene, filtr nahore, odsani, vzduchac jak je resenej, vse.

-- 8. 10. 2018 09:39 --

Teda pisu lzi, tohle je na servis vseho krom dsg, dsg servis, za to by se meli stydet ...a kazdej druhej servis je i servis dsg!

-- 8. 10. 2018 09:40 --

JardaB píše:Vypoustim olej vypoustakem furt. A třeba Mokka ma v krytu vyrez na nej, koumaci. Mam, tu fake modrou krabičku a nejak to funguje, software picujou ze je to neorigo ale jedou.

pres origo elm 327 jsem i "programoval" posilovac, takovy rozdil mezi fake a origo no :D
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 10. 2018 10:19

Tak to ale taky zalezi na aplikaci, kterou k tomu mas, ne? Ty uz asi nebudou free nebo za par korun a na všechny znacky, nebo jo?
Ta original se pozna podle ceny? Tahle asi urcite bude https://elm-327.eu/cat_elmblue ale da se sehnat i jinde zarucene origo?
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 8. 10. 2018 10:37

Autorizák volím, protože zhruba vím, jaké to bude. Něco, jako když jedete na východ, jdete se najíst do McD, víte, že to nebude nic moc, ale současně víte, že nechytíte salmonelu. Zrovna jsem se přestěhoval a fakt netuším, jaké jsou servisy kolem, podle čeho to vlastně poznat? (Opava, Ostrava)

Nerad bych bořil iluzi originálního ELM327, nicméně porovnáte-li pinout ELM327 a PIC 18F25K80, zjistíte, že jsou stejné. Tzn. ELM327 je 18F25K80 s už z výroby napáleným programem a jiným značením na pouzdře.
Tedy Číňan koupil EML327, vytáhl paměť (jde to i přes zamčenou paměť, hodně složitě, ale jo) a teď to pálí do generických 18F25K80.
Je samozřejmě možné, že se kopíruje původní verze, třeba s chybami a ID, pomocí kterého SW detekuje padělek.
Naposledy upravil bacman dne 8. 10. 2018 10:40, celkově upraveno 1
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 8. 10. 2018 10:40

Pokud si myslis, ze to co v CR koupis za tri sta ma 18F25K80 tak si to zkus, no
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 8. 10. 2018 10:45

Obrázek

Je tam, případně v ořezanější variantě 18F24. Já si spíš myslím, že i originál EML237 je převlečený 18F25K80.
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 8. 10. 2018 10:45

ale jak pisu i ta jebka co se prodava v CR s nejakym tim noname blobem uplny zaklad precetla, tak snad i realtime data by to dalo.

-- 8. 10. 2018 10:46 --

Ty 18F25K80 jsou vpohode, obzvlast v1.4, ale furt je to jen elm327, ale na to tvoje elm327 bohate staci.

-- 8. 10. 2018 10:47 --

Problem je prave, ze ty verze tady a nejlevnejsi z aliku nemaj 18F25K80, ale proste takovej ten blob co se pouziva u tech uplne hyper nejlevnejsich cetek, coz samo odpovida.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 10. 2018 10:49

Tak cinani tisknou na svaby písmenka podle prani zákazníka, ne podle obsahu :-P FAKE cipy delaji od vseho mozneho, jen mi není jasny, proc to ELM neudelaji poradne aby to SW nepoznal. Ale mozna origo pamet nevycetli, mozna to jen ne uplne kompatibilne naprogramovali sami. Ona na tom zas takova veda není, specifikace prikazu je k dispozici a co není zverejneno se da urcite odposlechnout. Ale muze tam byt nejaky klic.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bacman 8. 10. 2018 10:50

Objednám jich několik a uvidí, co se v nich skrývá.

Jak s tím servisem, je nějaká stránka hodnotící servisy? Per huba jsem se zde o žádném dobrém servisu nedozvěděl - od sousedů.
bacman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod evlo 8. 10. 2018 10:52

Ty 18F25K80 v urcitych verzich to, z moji zkusenosti, ani nepozna jako fake ...
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 10. 2018 10:59

no docela by me zajimal link na ten zazrak, třeba i SZ.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 10. 2018 12:28

Sem si vzpomněl na Četník a mimozemšťané - "Hovořili jsme s ním, ale on je ducha mdlého...." :mrgreen:
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků