Hydropneumatické odpružení - proč už není?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 12:04

Proč už se delší dobu nevyrábí auta s hydropneumatickým odpružením?
Evidentně to bylo nejlepší odpružení - viz. například chování Xantie Activa.
Kdyby byla problémem cena, tak by to používaly aspoň dražší auta. Co je teda důvod?
Přijde mi, že ve spoustě aspektů šly auta "dolů" za posledních deset let - třeba nedávno probíraná cirkulace vzduchu i při vypnutým motoru - nedávno ještě docela běžný, dnes už ne.
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 7. 8. 2018 12:06

brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 7. 8. 2018 12:07

Taky sem zrovna četl ten článek jak Xantia válela v losím testu :D

Prostě to bylo moc drahé a nevyplatilo by se jim to...
Ale taky se divím že třeba citroen nepokračuje ve své tradici podvozků, kterou si buduje už někde od 60. let, místo aby na tom postavili marketing, tak nám radši cpou Cactuse horem dolem
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:12

tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 12:13

Kdybych na to měl koule (a garáž), tak si pořídím C6 jako auto do garáže a vytáhl bych ho za 25 let. Bylo by to jako zjevení, jako DS dnes.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DaciaFan 7. 8. 2018 12:16

protože narozdíl od 60´s auta jsou spotřebák a nikoho nezajímá co je uvnitř. jen pár kecálů.
DaciaFan
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 12:19

evlo píše:tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty

Trochu složitější na výrobu to bylo, ale zase ne tolik. V podstatě co dnes stojí nastavitelné tlumiče. Problém byl v tom, že se toho lidi báli, z neznalosti a protože to byl citroen. Citroen toho nikdy masově moc neprodával a s hydropneumatikou už vůbec ne, proto jsem před x lety doufal, že to nasadí do nižší třídy, C4 a udělá z toho lidovou záležitost. Nestalo se a postupně to dopadlo tak, že to nedopadlo a skončilo. :-(
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 8. 2018 12:21

Nejlepší tlumiče jsou inerciální.
anonymni

Odeslat příspěvekod brasci 7. 8. 2018 12:23

Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 12:24

Já nad tím přemýšlel už dlouho, ale ten článek o Xantii a losím testu mě nakopl se zeptat. :D
Vyplatilo se to dřív dlouhý roky a pak najednou ne? Dneska, když je všechno levnější na výrobu?
Ale i kdyby to byla z nějakýho záhadnýho důvodu moc drahý (podle mě dost blbost), tak proč ten systém nevyužívají automobilky pro dražší auta - fakt že Skláda za tři mega bude míň pohodlná než Citroen před 30 lety, je prostě výsměch.
Celkově se v tomhle jde zpět, třeba to BOSE Active Suspension System z devadesátejch let bylo neskutečný - ano, tenkrát prý moc těžký a komplikovaný, ale kde je další vývoj? Třicet let a nic se nestalo. A např. magic control body od Mercedesu se tomu ani dnes nedokáže zdaleka vyrovnat.

Edit: pro připomenutí, jestli to někdo nezná:


-- 7. 8. 2018 12:26 --

tombas píše:Kdybych na to měl koule (a garáž), tak si pořídím C6 jako auto do garáže a vytáhl bych ho za 25 let. Bylo by to jako zjevení, jako DS dnes.

Napadlo mě to samý, C6 je prostě nádherný nevšední auto. Měly všechny verze zelený koule?
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jurajec 7. 8. 2018 12:30

Protože se mezitím vyvinula rychlá a spolehlivá elektronika která dokáže i v té klasické konstrukci tlumiče udělat co je potřeba. A musel to byt pro konstuktery peknej opruz tahat po aute dalsi hydraulickej okruh pro tlumice.
Naposledy upravil jurajec dne 7. 8. 2018 12:34, celkově upraveno 1
jurajec
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:31

tombas píše:
evlo píše:tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty

Trochu složitější na výrobu to bylo, ale zase ne tolik. V podstatě co dnes stojí nastavitelné tlumiče. Problém byl v tom, že se toho lidi báli, z neznalosti a protože to byl citroen. Citroen toho nikdy masově moc neprodával a s hydropneumatikou už vůbec ne, proto jsem před x lety doufal, že to nasadí do nižší třídy, C4 a udělá z toho lidovou záležitost. Nestalo se a postupně to dopadlo tak, že to nedopadlo a skončilo. :-(

uplne lzes, tlumice proste koupis jako vyrobce auta, nikdo tyhle systemy nevyrabi
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 8. 2018 12:33

Hydro bylo k hovnu. Proto se nedela.

Bose prizeni uz je ve vyrobe
anonymni

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:35

pro koho?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 12:36

goes: V čem bylo k hovnu?

-- 7. 8. 2018 12:41 --

jurajec píše:Protože se mezitím vyvinula rychlá a spolehlivá elektronika která dokáže i v té klasické konstrukci tlumiče udělat co je potřeba. A musel to byt pro konstuktery peknej opruz tahat po aute dalsi hydraulickej okruh pro tlumice.

To je zajímavá úvaha. :D Udělat co je potřeba... takovouhle logikou můžou vyhodit z nynějších aut polovinu věcí a nahradit je něčím horším (ne nutně levnějším nebo jednodušším - kdyby se hydropneumatika rozšířila, byla by určitě spolehlivější a to ne že by byla nějak extra nespolehlivá, odpadla výměna tlumičů a servis tak nebyl nijak dražší než u normálu.
Počkat - oni to vlastně dělají, vyhazují z aut čím dál víc užitečnejch věcí. :D
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 8. 2018 12:41

Nevim v cem. Ale kdyby bylo dobre tak ho vyrabi dal ne
anonymni

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:42

pro koho se vyrabi bose pruzeni goesy, kdyz pises, ze se vyrabi
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 12:43

evlo píše:
tombas píše:
evlo píše:tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty

Trochu složitější na výrobu to bylo, ale zase ne tolik. V podstatě co dnes stojí nastavitelné tlumiče. Problém byl v tom, že se toho lidi báli, z neznalosti a protože to byl citroen. Citroen toho nikdy masově moc neprodával a s hydropneumatikou už vůbec ne, proto jsem před x lety doufal, že to nasadí do nižší třídy, C4 a udělá z toho lidovou záležitost. Nestalo se a postupně to dopadlo tak, že to nedopadlo a skončilo. :-(

uplne lzes, tlumice proste koupis jako vyrobce auta, nikdo tyhle systemy nevyrabi

Ani tlumiče se nepoužívají nějaké univerzální, ale dle návrhu výrobce auta pro konrétní model s požadovaným nastavením. Tlumiče s hydraulickými dorazy pro Cactus jsou taky patentem Citroenu a nechávají si je vyrábět. Proč by si nemohli nechat vyrábět hydrauliku? Stejně je naprostá většina dílu subdodavatelsky a ve fabrice se to jen smontuje.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 12:46

ano, presne to pisu, pokud nevidis rozdil mesi tim nechat si vyrobit tlumic a nechat si vyrobit system co nikdo jiny nepouiva, jsi proste idiot
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 7. 8. 2018 12:48

evlo píše:pro koho se vyrabi bose pruzeni goesy, kdyz pises, ze se vyrabi


5 velkých automobilek o ně projevilo zájem:

https://automix.cars.cz/magazin/zazracn ... 80516.html
Bez bodů
FI 1.4 44 KW
FIIC 1.2 51 KW Sport
Auto jedině s automatem
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 12:56

evlo píše:ano, presne to pisu, pokud nevidis rozdil mesi tim nechat si vyrobit tlumic a nechat si vyrobit system co nikdo jiny nepouiva, jsi proste idiot

Sám jsi idiot. Já přece netvrdím, že to stojí na korunu stejně, jen, že to není žádný problém. Nejdražší na tom celém je vždycky vývoj a testování. Vyrobit pár hydraulických trubek, ventilů a koulí už není žádný problém.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 13:01

goes píše:Nevim v cem. Ale kdyby bylo dobre tak ho vyrabi dal ne

Já myslím, že znáš přednosti toho systému, tak toho nech. :)
A tvoje nekonečná demagogická úvaha o tom, jak se trh výborně sebereguluje, že pokud je něco dobrý, zůstane to v nabídce pro zákazníky, je blbost.
Evidentně to nefunguje u velký spousty věcí. Lidi často kupují horší výrobek/řešení, protože neví, že existuje lepší, jsou ovlivnění lživýma médiama a reklamama. Normální člověk nemá možnost koupit několik výrobků a zkoušet je.
Výrobci aut i jinejch věcí čím dál víc osekávají výrobní náklady, zmenšují možnosti pro zákazníka a to rozhodně není kvůli tomu, že by si to zákazník přál.
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DaciaFan 7. 8. 2018 13:02

3, 2, 1, ...
DaciaFan
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 13:05

Jde se na oběd nebo co bude?
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 13:09

Trh nic nereguluje, reguluje EU, jinak by nemohlo být v různých výrobcích tolik sraček.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 13:11

Dix_ píše:
evlo píše:pro koho se vyrabi bose pruzeni goesy, kdyz pises, ze se vyrabi


5 velkých automobilek o ně projevilo zájem:

https://automix.cars.cz/magazin/zazracn ... 80516.html

goes pise, ze se to vyrabi, tak pro koho?

-- 7. 8. 2018 13:11 --

Dix_ píše:
evlo píše:pro koho se vyrabi bose pruzeni goesy, kdyz pises, ze se vyrabi


5 velkých automobilek o ně projevilo zájem:

https://automix.cars.cz/magazin/zazracn ... 80516.html

goes pise, ze se to vyrabi, tak pro koho?

-- 7. 8. 2018 13:11 --

tombas píše:
evlo píše:ano, presne to pisu, pokud nevidis rozdil mesi tim nechat si vyrobit tlumic a nechat si vyrobit system co nikdo jiny nepouiva, jsi proste idiot

Sám jsi idiot. Já přece netvrdím, že to stojí na korunu stejně, jen, že to není žádný problém. Nejdražší na tom celém je vždycky vývoj a testování. Vyrobit pár hydraulických trubek, ventilů a koulí už není žádný problém.
ja nekde pisu, ze jde o cenu?

-- 7. 8. 2018 13:12 --

proc se uz, jelene, nevyrabi matne televize?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 13:15

evlo píše:tak to by museli vyrabet, takhle proste koupi hotove komponenty

Tak píšeš, že by to nemuseli vyrábět, ale prostě koupí hotový tlumič, což je prostě blbost. Vždycky si musí nechat komponenty vyrobit dle potřeby, ať je to tlumič nebo koule.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 13:16

neni, proste je to jak pisu, myslim, ze mam s automobilovou vyrobou opravdu velmi velke zkusenosti - jak ze strany automobilek, tak ze strany dodavatelu, dokazu si dost dobre predstavit rozdil mezi koupi tlumicu a timto.


Kdyz by slo o nejake koule, tak to neni problem, to pouziva spousta vyrobcu, problem je ten system, opet, menil jsem citroeni odpruzeni aby nedrncalo, mam docela predstavu, jak to funguje


jezis, prispevek na garazi

-- 7. 8. 2018 13:19 --

se omlouvam, sem tu zas napsal neco pravdiveho a realneho, musim si zaridit ten ban

-- 7. 8. 2018 13:19 --

chtel jsem se naucit trosku python, tak to spojim garazbangenerator.py
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 13:22

Problémy s tím byly, ne že ne. Těch padlých zaparkovaných citronů bylo mrak.
Přesná hydraulická šoupátka, průsaky, citlivost na nečistoty v oleji, různé chování v -20 a +40°C
Čerpadlo s trvalým odběrem výkonu = spotřeba
Měnění kapaliny, různé průplachy....
Koule zabíraly místo, koukněte dnes pod kapotu běžného vozu a poraďte kam s nimi.

A nakonec C5 na příčných prazích stejně drncal. :-D
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Pierr3 7. 8. 2018 13:22

.Jelen. píše:fakt že Skláda za tři mega bude míň pohodlná než Citroen před 30 lety, je prostě výsměch.

Skláda je na vzduchu a pohodlná je až na půdu.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 13:24

tak ony ty fakt stary citroeny byli vic pohodlny nez ty novejsi, takze nejaky cx bude ok, ale nove S taky, stejne jde asi nejvic o to jak jak je spojen tlumic s karoseri.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 13:29

Starý auta jsou pohodlnější obecně. Velká měkká čalouněná křesla, měkké pérování, vysoký profil pneumatik.
Jenže dneska musí být všechna auta "závodní" a sedačka musí být jako šutr, aby měl přece řidič kontakt s vozidlem. Pneumatiky s vysokým profilem jsou hnusné a chce to alespoň vosumnáctky, aby to vole vypadalo. Však většina z Vás takto uvažuje. Tak čemu se vlastně divíte?
Navíc v zemi, kde má na starosti péči o kvalitu silniční sítě banda grázlů.
Naposledy upravil Nekenieh dne 7. 8. 2018 13:31, celkově upraveno 1
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 13:29

jel jsi s nejakym novym autem? Ach, to nema ani smysl

-- 7. 8. 2018 13:30 --

co pises bylo tak do roku 2010
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 13:32

Půjč si někde Škoda sedan 1201 z roku cca 1955 a pak mudruj.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 13:33

Koupit hotové tlumiče nebo si nechat vyrobit jiný systém je ale především o ceně a ty tvrdíš, že nepíšeš o ceně. Když chceš, vyrobí ti cokoli, ale něco to stojí. Netvrdím, že hydraulika není dražší na výrobu (i vývoj). Ale tak šetřit se musí všude, to je jasné.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergeant 7. 8. 2018 13:36

citroen to zarezal kvôli nízkemu záujmu a vyššími výrobnými nákladmi. Na druhú stranu sa to nekazilo, tak ani nezarobili na servise ;-)
Teraz sa snažia všetkých presvedciť, ako nové tlmiče s hydraulickými dorazmi dokážu to isté - NIE nedokážu :'(
Ten systém mal kopu výhod:
- rovnaká svetlá výška pri ľubovoľnom zaťažení
- automatické/manuálne menenie tuhosti podvozku
- manuálne nastavovanie svetlej výšky (jazdná poloha, terénna poloha do 40km/h - cca +5cm)

Servis bol jednoduchý, čo 5 rokov vymeniť 5l hydraulickej kvapaliny a pri 200tkm sa odporúčalo meniť hydraulické gule.
sergeant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 13:48

Hlavně starší systém s mechanickými korektory nebyl úplně nejspolehlivější, korektory se přidíraly, občas tekly. U Activy tekly pístnice a občas rupla trubkohadice od posilovače řízení.
Jako určitou údržbu to chtělo, ale nebyla nijak nákladná.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 7. 8. 2018 13:52

...a občas tomu zcela selhaly strojní brzdy.
Nekenieh
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod .Jelen. 7. 8. 2018 13:53

evlo píše:proc se uz, jelene, nevyrabi matne televize?

Netuším, čtyři roky se na tv nedívám a ani předtím jsem se o to nezajímal. Proč teda?

-- 7. 8. 2018 13:59 --

Nekenieh: Od C5 to vůbec nebylo s brzdama propojený. Navíc i předtím to těžko bylo tak, že by to z ničeho nic přestalo brzdit - prvně musela být dost zanedbaná jednoduchá údržba.
.Jelen.
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergeant 7. 8. 2018 14:06

tombas píše:Hlavně starší systém s mechanickými korektory nebyl úplně nejspolehlivější, korektory se přidíraly, občas tekly. U Activy tekly pístnice a občas rupla trubkohadice od posilovače řízení.
Jako určitou údržbu to chtělo, ale nebyla nijak nákladná.

Tak ale baviť sa o technológii Activy/Xantie, to je už minimálne 18 rokov pasé. Všetky C5 boli už ovládané elektronicky a so spoľahlivosťou nemali žiadny väčší problém.
Blbé je, ako sa všade pri testoch zdôrazňuje športová stránka podvozku atď. A keď chce človek pohodlné rodinné auto, tak má smolu. Pokiaľ to niekto neodskúša na vlastnej koži, nepochopí.
sergeant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 8. 2018 14:11

Dnes je hlavne tendence minimalizovat systemy s olejem kvuli eko. A taky je to drahe.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lu.kas 7. 8. 2018 14:14

brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?
Podpis -> klik na 'www'
lu.kas
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 14:17

Nekenieh píše:...a občas tomu zcela selhaly strojní brzdy.

O tom jsem nikdy neslyšel, že by k tomu v reálu došlo. V systému byla zásobníková koule, která držela tlak v systému, kdyby třeba odešlo čerpadlo. Navíc celý systém byl dvouokruhový, takže buď přední nebo zadní brzdy by brzdily. V případě poklesu tlaku se okamžitě na palubce rozsvítila stopka a to ještě ve chvíli, kdy bylo v systému dost tlaku pro bezpečné zabrzdění.
sergeant píše:
tombas píše:Hlavně starší systém s mechanickými korektory nebyl úplně nejspolehlivější, korektory se přidíraly, občas tekly. U Activy tekly pístnice a občas rupla trubkohadice od posilovače řízení.
Jako určitou údržbu to chtělo, ale nebyla nijak nákladná.

Tak ale baviť sa o technológii Activy/Xantie, to je už minimálne 18 rokov pasé. Všetky C5 boli už ovládané elektronicky a so spoľahlivosťou nemali žiadny väčší problém.
Blbé je, ako sa všade pri testoch zdôrazňuje športová stránka podvozku atď. A keď chce človek pohodlné rodinné auto, tak má smolu. Pokiaľ to niekto neodskúša na vlastnej koži, nepochopí.

Ano, v C5 už byla naprostá většina dřívějších problémů odstraněna, o to je to smutnější, že citroen poslal celý systém do propadliště dějin. Dokonce C6 měla i aktivní tlumení nerovností.

-- 7. 8. 2018 14:19 --

lu.kas píše:
brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?

To je úplně jiný systém s natlakovanými pryžovými vaky bez hydraulického oleje.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sergeant 7. 8. 2018 14:19

Citroen má patentované použitie pružiacich gulí (dusík/membrána/hydrauliucká kvapalina) a pracovným médiom ovládania je hydraulická kvapalina (slúži na dvíhanie/klesanie podvozku atď.)
Airmatic u Mercedesu ak sa nemýlim používa vzduchové vaky a pracovným médiom je vzduch.
sergeant
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 7. 8. 2018 14:19

lu.kas píše:
brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?


Ja som si to už našiel, je to iný systém.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Neurotic 7. 8. 2018 14:26

Náklady na vývoj hydrauliky jsou přesně 0Kč, protože už je asi 20 let vyvinutá a stačí ji vyrobit a namontovat. Jenže vývojáři potřebují taky něco žrát a tak se to zrušilo a nahradilo nově vyvinutými tlumiči. Navíc to nebylo dostatečně "sportovní" sice to projede zatáčku rychleji jak supersport, ale když se sportovnost posuzuje podle toho na kolik dílů vám auto přerazí na nerovnosti páteř... :D
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod Pierr3 7. 8. 2018 14:33

To bude vono.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 7. 8. 2018 15:25

tombas píše:
Nekenieh píše:...a občas tomu zcela selhaly strojní brzdy.

O tom jsem nikdy neslyšel, že by k tomu v reálu došlo. V systému byla zásobníková koule, která držela tlak v systému, kdyby třeba odešlo čerpadlo. Navíc celý systém byl dvouokruhový, takže buď přední nebo zadní brzdy by brzdily. V případě poklesu tlaku se okamžitě na palubce rozsvítila stopka a to ještě ve chvíli, kdy bylo v systému dost tlaku pro bezpečné zabrzdění.

Jestli tam byla kontrolka, tak se nemohlo nic stát.
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 8. 2018 15:28

Konečně zajímavý a poučný vlákno. ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 8. 2018 16:04

jo to je vlastne pravda, ze to nebrzdilo, kdyz nebyl nastartovanej motor, ta idea byla sice, ze ten tlak se pouzije k brzdeni, ale realne clovek zmackl brzdu a auto spadlo k zemi a to bylo tak vse
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 7. 8. 2018 16:29

:D
.bad.decision.matters.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 8. 2018 16:50

:D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 20:39

Jo, před nastartováním jo. Bez tlaku nebylo nic, ani brzdy, ani posilovač, ani jízdní výška podvozku. Proto byla taky ručka na přední kola, aby byl její účinek větší, kdyby se to chtělo rozjet třeba z kopečka při parkování. Takže parkovat zásadně kolmo nebo šikmo k chodníku s natočenými koly opřenými o obrubník.
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 8. 2018 20:44

To je dost napíču.....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 7. 8. 2018 20:49

AVIA to taky dala.
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 7. 8. 2018 20:51

lu.kas píše:
brasci píše:Aký je presne rozdiel medzi tým, čo mal citrón a tým "vzduchom" čo sa teraz dáva do drahších áut?

Místo flamů s goesovo provokacema by mě víc zajímalo tohle ;) Ví někdo?


Jedna se o to ze jeden system pruzi vzduchem a druhy kapalinou. Zakladni myslenka systemu je podobna nicmene kazdy pouziva jine medium ktere ma sve vyhody a nevyhody
anonymni

Odeslat příspěvekod tombas 7. 8. 2018 20:59

tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 8. 2018 21:11

Zajímavé.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod Pierr3 7. 8. 2018 22:51

Zajímavé řešení, co skončilo na smetišti dějin.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod garážmistr 7. 8. 2018 22:54

Myslíš tu ručku na předek?
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 8. 2018 22:55

Myslí asi celek.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 8. 2018 22:56

ten hydraulickej systém byl fakt jen pro fajnsmekry.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 7. 8. 2018 22:56

Jako pro tebe Thajsko.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 7. 8. 2018 22:58

Je fakt, ze citrona s hydro jsem nemel, no... Ale znamej jo a moc z toho happy nebyl.
Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 7. 8. 2018 23:21

Ségra měla c5 s tímhle systémem a že by to bylo něco ohromujícího se říct nedá.

-- 7. 8. 2018 23:22 --

MELLO píše:Myslí asi celek.

Tak.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 8. 2018 08:40

garážmistr píše:Myslíš tu ručku na předek?


Sem mel bx gti. Dodnes rad vzpominam jak sem zatahl v zatacce ruckunabych si otocil zadek
anonymni

Odeslat příspěvekod garážmistr 8. 8. 2018 08:49

:D
rwd
garážmistr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tombas 8. 8. 2018 09:51

A olízl sis čelní sklo ne? :D
tombas
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 8. 8. 2018 10:23

Misto zataceni sem jel furt rovne do lesa :)
anonymni

Odeslat příspěvekod glider 8. 8. 2018 10:29

goes píše:
garážmistr píše:Myslíš tu ručku na předek?


Sem mel bx gti. Dodnes rad vzpominam jak sem zatahl v zatacce ruckunabych si otocil zadek


:D
.bad.decision.matters.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 8. 8. 2018 11:23

JardaB píše:Je fakt, ze citrona s hydro jsem nemel, no... Ale znamej jo a moc z toho happy nebyl.

zajimavy, pritom zrovna u ojetin super, ze se to za par kacek a jednoduse vymeni vse, ne jak tlumicopruzina
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků