Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
Hydrostat, variátor, mechanická převodovka – charakteristika
Mechanická převodovka: hodí se pro velké plochy, kde není moc překážek, kdy nebudete muset se vyhýbat, couvat. Vždy musíte zastavit a dát rychlost, než se rozjedete dál. Je nejlevnější.
Variátor: přináší částečný komfort v tom, že řadíte jen dopředu či dozadu a rychlost se pak ovládá pákou či pedálem.Pokud však potřebujete najíždět do zatáček a couvat, řazení zpátečky může zdržovat. Cenově je mezi mechanickou a hydrostatickou převodovkou.
Hydrostatická převodovka: řídíte jedním pedálem dopředu a druhým dozadu, nic nemusíte řadit. V porovnání s mechanickou bývá asi o deset tisíc korun dražší.
Variátor je sice oproti hydrostatu o něco levnější, ale není zcela bezúdržbový. Po určitém počtu motohodin je třeba vyměnit namáhané řemeny převodů.
Zdroj: https://hobby.idnes.cz/vyber-zahradniho ... -domov_bma
aliasno píše: V čem rozdíl mezi hydrostatickou a bezestupňovou převodovkou? to vše u malotraktoru, není auto, ale to bude snad podobný. děkuji
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků