Adaptivní tempomat a manuální převodovka

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Arnie J 3. 7. 2017 13:48

glider píše:Radsej by som si dal blind spot detection...resp. to by mali dat ako seriovu vybavu vsade.

to nedají, protože to potřebuje docela drahý hardware navíc
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 3. 7. 2017 13:49

TomZ píše:
Dix_ píše:U manuálu ne.Tam to neumí popojíždět v kolonách.Ideálně k DSG s Auto Holdem.U Golfu je Higlinu standartně ACC a el.parkovačka+AUTO HOLD.

Proc s autoholdem? Funguje to bez problemu bez nej.


Lebo Dix, ktorý pletie jedno cez druhé a nechápe ako ktorý systém funguje.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomZ 3. 7. 2017 13:49

Me prijde adaptivni tempomat nejlepsi do mesta a na silnice 1. tridy, kdy se tahne kolona aut. Na dalnici je lepsi klasicky tempomat, adaptivni drzi velkou mezeru predemnou. Vice mene v hustsim provozu na dalnici je nepouzitelny, zvlast pokud chce jet clovek svizneji. Obcas to auto zareaguej tak, ze si lidi za mnou musi tukat na hlavu....
TomZ
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brasci 3. 7. 2017 14:05

Tak a treba mu pomáhať plynom. Napr. dobehnem auto v lavom, to ide uhnúť no a vodič spraví to, že už začne pridávať. Toto čaká kým sa to auto uprace do pravého a až potom začne. Takže mu plynom pomôžem.
brasci
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 3. 7. 2017 14:29

ACC i s manualem se celkem da. Dneska jsou motory pruzne, ale neni to nic, bez ceho bych se neobesel. I pres nastaveni minimalniho odstupu to reaguje dost zbytecne brzy. Pokud se u manualu nezvladne rozjet po zpomaleni na zvoleny kvalt, tak se ACC automaticky vypne. Na ACC mi taky vadi, ze reaguje i na vlnu na asfaltu na silnici. Cili pokud je silnice prilis zvlnena, tak ACC to vyhodnoti jako prekazku.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod TomZ 3. 7. 2017 14:55

brasci píše:Tak a treba mu pomáhať plynom. Napr. dobehnem auto v lavom, to ide uhnúť no a vodič spraví to, že už začne pridávať. Toto čaká kým sa to auto uprace do pravého a až potom začne. Takže mu plynom pomôžem.

Kdyz clovek jede celou dobu v jednom pruhu, tak to jeste jde. Ale pokud uhyba do praveho, tak uz musi mit v oku vzdalenost kdy se musi vracet zpet do leveho, aby auto nezacalo brzdit. Obecne je to vhodne spis na pasivnejsi jizdu.

-- červenec 3rd, 2017, 3:57 pm --

mfilip píše:Na ACC mi taky vadi, ze reaguje i na vlnu na asfaltu na silnici. Cili pokud je silnice prilis zvlnena, tak ACC to vyhodnoti jako prekazku.

Opravdu? To ti pak musi reagovat i na retardery a podobne umele prekazky. Ja toto nesleduji, nic jineho, nez pohybujici se auto to nebere v potaz.
TomZ
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mfilip 3. 7. 2017 21:34

No jak je treba celorepublikove znama zvlnena D47 u Ostravy, tak tam mi to reaguje. Negativne, az jsem se vylekal, co se deje. Ale tak taky jsem tam nejel tech 80km/h, jak bych mell.
Ty retardery jsou v klidu, v obytne zone opravdu ACC nepouzivam a myslim, ze funguje az od nejake rychlosti.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 5. 8. 2017 21:19

Asi to smysl má, je fajn, že je to taková pojistka, když člověk čumí, kde co lítá...
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rakepka 23. 8. 2017 18:21

Na netu čtu řadu spokojených řidičů, ale také spoustu zkušeností, kdy ACC, Front assist nebo City break...zareagovali nečekaně, např. na cyklisty, motorky, auta na kruháči, zaparkovaná u cesty, odbočující a více najetá do křižovatky, při předjíždění, auta v jiných jízdních pruzích především v zatáčkách, ale i rovně...Tak si říkám,že pokud jsem pozorný řidič, dodržující bezpečnou vzdálenost, sledující provoz a nejezdící unavený dálnice či dlouhé štreky...zda v tom případě nebude více situací, kdy mě tyto systémy spíše nečekaně vylekají a dostanou do nebezpečné situace, než těch krizových, kde mi mají pomoc. Nehledě na to, že člověk na ně podvědomě spoléhá a méně se soustředí na řízení nebo si více riskne řídit unavený. Nedej bože zapomenout tyto systémy zapnout nebo sednout do auta, které je nemají...a neuvědomit si to.
rakepka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 8. 2017 18:26

Je to len asistent. Spoliehať sa nato určite nemá. Párkrat sa mi stalo že to zareagovalo a nemuselo ale nie je to nič hrozné. V každom prípade dobrá vec keď šofér nezareaguje a je ešte niečo v zálohe.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pierr3 23. 8. 2017 18:37

tomanr píše:Je to len asistent. Spoliehať sa nato určite nemá. Párkrat sa mi stalo že to zareagovalo a nemuselo ale nie je to nič hrozné. V každom prípade dobrá vec keď šofér nezareaguje a je ešte niečo v zálohe.

Když jednou v autě něco je, tak na to má být spoleh a v opačném případě ať to tam raději nedávají. Veselá historka s ACC na kruháči mne dovedla k tomu, že se bez podobné věci na autě klidně obejdu.
Pierr3
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 23. 8. 2017 20:14

Tomanr je velkým fanouškem podobných *****
SkyActiv-G 165 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomanr 23. 8. 2017 20:23

Neviem jazdiť, to preto.
tomanr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kembuaa 23. 8. 2017 20:47

Teď jsem viděl test Arteonu a tam už je to zase o level dál, upravuje rychlost podle značek, zpomaluje do zatáček podle navigace, v obcích na 50,v kolonách jede sám...zajímavý, ale asi to chce ještě nějaký rok, aby to opravdu fungovalo na 100%. Pokud něco funguje na 90%, tak je to na dvě věci. Ta první generace, která brzdí za cyklistou(jedoucím po krajnici) nebo za odbočujícím autem(které se uhnulo do odbočovacího pruhu), ta je dobrá jenom na dálnici do pravého pruhu.
kembuaa
Štamgast

Odeslat příspěvekod rakepka 26. 8. 2017 13:30

Pořád mi není jasné, jak rozdílně se chová ACC s Front asist a City break v autě s automatickou
a manuální převodovkou. Na netu i v manuálu (Škoda, VW) se uvádí, že s DSG auto jde samo do úplného zastavení. Ale co s manuálem? O tom se tam nepíše. Ze zkušeností lidí na netu jsem pochopil, že auto s manuální převodovkou řidiče jen upozorňuje na nebezpečí, maximálně rychlost v rámci zařazeného převodového stupně sníží, ale úplné dobrzdění do zastavení je na řidiči, jinak následuje srážka. Je to tak?
rakepka
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků