TSI žere olej...co s tím?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Lukas063 24. 3. 2017 11:50

tak by to mělo být...vejš můžeš, ale níž bys už neměl.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 24. 3. 2017 11:54

Důvod?
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Mican 24. 3. 2017 13:23

Tenhle motor mi taky začal žrát olej a v 90.000km už byl někde na litru/5.000km. Moc jsem to neřešil, ale pak motor spadnul do nouzáku a jel jen na tři válce. V servisu zjistili na jednom z válců nulovou kompresi, podpálený ventil a všude masivní nános karbonu. Oprava skoro za 30 tisíc, takže tomu doporučuju věnovat trochu pozornosti. Minimálně kouknout při výměně jestli není některá ze svíček viditelně černější než ty ostatní, protože ať se do válce olej dostával přes zapečený kroužek nebo netěsnící vodítko ventilu, může to mít nepříjemné následky. Pokud ho propouští turbo a spaluje se rovnoměrně, není to asi takový problém. Nebo když kape na zem, je to asi taky v pohodě.
Hyena rulez!
Mican
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dismissing 24. 3. 2017 13:31

Opravit čtvrtý válec muselo být drahé.
dismissing
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vagi 24. 3. 2017 14:25

Lukas063 píše:tak by to mělo být...vejš můžeš, ale níž bys už neměl.

Změna viskozity není zase až takový problém...teda pokud nebudeš do motoru, kde je předepsaný 15Wxx lít ekovodičku 0W20 atd. ;-)
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod miromen4 24. 3. 2017 15:33

rakepka píše:Jak tak o tom stále přemýšlím, tak jsem si uvědomil zajímavou - nelogickou skutečnost. Jak jsem už psal výše...dával jsem olej předepsaný výrobcem Castrol LL 5w-30, olej do cca 50 tis. v pohodě, pak postupně zhoršování do cca 1 L/7-8 tis. km a poslední výměnu oleje před cca 8 tis. km jsem už dal Liqui Moly 5w-40. Jenže spotřeba oleje se skokově zvýšila na uváděných cca 4 L/4 tis. km. To přece není normální, mělo by to být opačně. Nevím, zda má smysl příští výměnu dát zase LL 5w-30, ale měnit v intervalu 15 tis, km...a zkusit, co to se spotřebou udělá. Co myslíte?


Měl si tam normalně nechat 5w30, ktera za studena lepe maže a jen zkratit interval vyměny. Nechavat vyměnu na 2r nebo 30tkm neni zrovna idealni u žadneho auta.
FOCUS 1.5 EB
miromen4
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod rakepka 24. 3. 2017 17:40

Jezdil jsem na výměnu po cca 22 tis. km, přestože mi palubák ukazoval, že stačí až kolem 30 tis. V mém případě a mém nájezdu to znamenalo výměnu po cca 13 měsících. Bohužel dnes už bych jezdil max. po 15 tis....ale pozdě:-(
rakepka
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod anonym 24. 3. 2017 17:42

:oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze :oboze
anonym

Odeslat příspěvekod Vagi 24. 3. 2017 18:27

miromen4 píše:Měl si tam normalně nechat 5w30, ktera za studena lepe maže

To jsou mi novinky...dlouho jsem takový blábol neslyšel.
Vagi
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 24. 3. 2017 19:57

já bych se na celej Castrol a LL interval *****. Dle mého názoru tahle společnost neumí dělat oleje pro turbobenziny. Dost možná je to jedna z příčin, proč se tyhle motory zakarbonovávají, proč se zapékají kroužky, a to pak vede k destrukci motoru.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonym 24. 3. 2017 20:00

Neumí dělat oleje ani pro japonské a korejsmé atmo :-(

-- 24. 3. 2017 20:00 --

Neumí dělat oleje ani pro japonské a korejsmé atmo :-(
anonym

Odeslat příspěvekod MirecBA 24. 3. 2017 20:31

eLzyx píše:já bych se na celej Castrol a LL interval *****. Dle mého názoru tahle společnost neumí dělat oleje pro turbobenziny. Dost možná je to jedna z příčin, proč se tyhle motory zakarbonovávají, proč se zapékají kroužky, a to pak vede k destrukci motoru.


nebude problem skor to, ze ludia s tym jazdia, akoby mali daky 5.0 8 valec ? Ked som jazdil na biku, tak som bezne registroval, ze tie auta okolo iduce maju nizsie otacky nez ja pri pedalovani :roll:
ja som dost nizkootackovy, ale asi sa mam este co ucit. Automati tie motory tiez drzia pekne nizko
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 24. 3. 2017 21:14

GrandeurV6 píše:Neumí dělat oleje ani pro japonské a korejsmé atmo :-(

je fakt, že ani v atmo Volvu Castrol nefunguje.
Mám poslední půllitřík čistého oleje od Castrolu, ještě z dob kdy jsem měl Opela. A tento zbytek používám už jen jako "dílenský" olej. Na to je to dobrý. Do motoru ani zadarmo.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 24. 3. 2017 21:47

eLzyx píše:já bych se na celej Castrol a LL interval *****. Dle mého názoru tahle společnost neumí dělat oleje pro turbobenziny. Dost možná je to jedna z příčin, proč se tyhle motory zakarbonovávají, proč se zapékají kroužky, a to pak vede k destrukci motoru.

Nejen pro turbobenzíny. Castrol má asi tak 30 olejů, ale skoro všechno pro diesely, nemají ani jeden rozumný olej pro obyčejnou benzínovou atmosféru, natož pro turbomotor.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod evlo 24. 3. 2017 21:55

Tak castrol syntrans ma na papire nejlepsi parametry, hlavne viskozitu za studena, zkusil jsem to dat do prevodovky a za studena ***** s jednickou, tutela cartechnix ma papirove za studena horsi viskozitu, ale jednicka tam dat jde.

Divne, ze?
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků