vzhledem k tomu, že pravděpodobnost nehody je jednou za sedesát let nebo tak nějak plus mínus autobus, tak vyřadit si 96 % kandidátů a jezdit ze zbylými 4 % každý den, případně se s nimi trápit každý den, když nehoda ani nemusí přijít, není podle mě efektivní uvažování.
Navíc auto bez isofixu není ikona nebezpečí a ukamenování rodičů. Podle mě isofix zlepší pasivní bezpečnost dítka v sedačce o 25 %. Tot vše. A ta nehoda ani nemusí přijít, je to prostě kolečko...
Bojím se, že výjimečně i o mínus 25 %. Protože sedět pevně přichycen k něčemu a nemít možnost setrvačností se pohybovat, znamená, že kopíruju pohyby pevného nedestruktovatelného skeletu vozu (tuhého tělesa) a můžu jako objekt v sedačce zažít taková zrychlení, až mi to potrhá setrvačností méně držící části těla (nejčastěji vnitřní orgány v dutině břišní), i když nemuselo, seděl bych-li v něčem ne tak tuhém. Závěrem tedy isofix je bonus navíc, ale bez něj bych auta nevyhazoval.
Dále např. strašně nebezpečné mi připadá použití těchto vymezovačů bočních prostorů k dveřím
http://cybex-online.com/media/productde ... ix_lsp.png a spojení sedačky s dveřmi vozu. Dveře se mají deformovat. Až sedačka dostane detku od dveří, tak bůh dítěti pomáhej i přes údajné deformační zony v bocích sedačky popsané hustopřísně odborným jazykem, který jsem si musel přečíst 3x, abych si ho přeložil do fyzikální podstaty.
http://cybex-online.com/cz/carseats/pallas2fix.html A jen Cybex ví, jestli tam ta řízená deformace vůbec je. Domnívám se že ne, protože nelze nadimentovat plasty pro řízenou deformaci s objektem (dítětem) o minimálně dvojnásobně rozdílné hmotnosti (malé dítě, velké dítě) Jinak není to kritika na Cybex obecně, ale lepit sedačku na dveře je idiotský, nebezpečný a zbytečný počin.