Stránka 1 z 2

Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 3. 2016 14:38
od Izibia
Budu dávat teplovzdušné topení Eberspächer Airtronic D2 do Peugeota 807.
Použití: v zimě na horách, tj. při teplotách i hluboko pod nulou, večer pokus o vysušení věcí, pak snížení teploty a spaní při teplotách dejme tomu +5 až +15 C.

Nevím, kam ho umístit. A to především s ohledem na hlučnost:

Jak hlučné to vlastně je (jsem na hluk při spaní docela háklivý)? Nikdy jsem takové topení v akci neslyšel.

Varianty umístění a moje spekulace (z velké části vycucané z prstu):
  • mezi přední sedadla - zřejmě je to nejjednodušší na montáž; zabírá místo, ale to mi až zas tak nevadí. Hlavně se bojím té hlučnosti. Spící hlava/y by samozřejmě byla úplně vzadu v autě. Možná by se to dalo odhlučnit nějakým zadeklováním?
  • pod auto - nevýhody: složitá a dražší montáž; při mrazech patrně podstatná ztráta výkonu; topení bude pod autem vystavené povětrnostním a podobným vlivům. Výhody: nezabírá místo uvnitř. A bude to vůbec tišší než uvnitř mezi sedadly? Vzdušnou čarou to bude blíž, ale oddělené podlahou.
  • do stěny v zadní části auta - jakýsi mix výhod a nevýhod předchozích dvou variant

Děkuju za odpovědi.

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 3. 2016 15:03
od anonymni
na strechu

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 3. 2016 15:13
od MELLO
Na hlavu

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 3. 2016 15:17
od Izibia
Děkuju moc

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 3. 2016 15:19
od Dr. 120L
nespi v zime v aute ....

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 17. 3. 2016 15:42
od gembloš
je to dosť hlučne.takže radšej do motoroveho priestoru.von by som to nedaval je to plne elektroniky ktora nieje chranena

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 3. 2016 13:35
od puk123
Určitě mimo kabinu. Přivádí se tam palivo, uvnitř hoří a výfukové plyny jdou ven. V případě poruchy může být uvnitř kujevsky těsno a hořlavo.

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 3. 2016 14:38
od gembloš
v nakladaných autách je to skoro v 100% v kabíne.je tam elektronika ktorá to vypne pri akejkoľvek poruche.nízke napätie,vysoké napätie,prerušenie prívodu paliva,zhasnutie plameňa alebo zakrytie kúrenia. prívod paliva je napojený mimo kalinu tak isto aj prívod vzduchu ku plameňu a odvod spalín.ale je fakt hlučne.spaľovacia komora je utesnená a okolo nej prúdi vzduch ktorý sa ohrieva

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 3. 2016 14:56
od Vana666
V bydlíku mám naftové Webasto a malé Ateso Breeze a obě docela hučí. Myslím že ten Eberspächer na tom bude podobně

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 18. 3. 2016 15:47
od Marek Zrak
Já to měl v Hyundai Trajet těsně za 2 řadou sedadel a rozvod byl pod sedačkama, rozvod se dal v případě potřeby snadno demontovat.
Trošku to hučí, ale já v autě občas spal a dalo se to vydržet. Deklovat se to nějak extra nedá, potřebuješ přívod vzduchu a chlazení. Jo a měl jsem Webasto.

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 3. 2016 21:43
od Izibia
Jsou větráky u teplovzdušných topení nějak regulované? Mám na mysli, že když nechci velký výkon, mohl by se točit pomaleji.
Nebo jde hlavní hluk na vrub tomu dieselovému motůrku?

Jak vážné je to s tou potřebou chlazení? Říkal jsem si, že pokud by topení bylo mezi předníma sedačkama (je tam cca 30 cm široký prostor), mohl bych topení zaházet báglama, s tím, že ohřívaný vzduch by šel pod sedačky, případne trubicí ven.

Chlazení obstarává větrák? Pokud jsou otáčky větráku regulované, nebylo by přínosem (z hlediska hluku), pokud by topení bylo pod autem, kde je zima? (Jako že by se větrák nemusel tak točit)

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 19. 3. 2016 23:17
od JardaB
Tam zadnej dyzl moturek asi neni, Normalne je tam spalovaci komora, do kteremusi jit vzduch nejlip zvenci a hlavne pak spaliny ven, kolem komory proudi vzduch, ktery se ohriva. Hukot bude delat horeni a elektricke ventilatory.

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 20. 3. 2016 01:23
od Izibia
Takže "chlazení" je zařízeno prostým odvodem teplého vzduchu. Takže by topení mělo být možné zaházet báglama (a zvukově tak izolovat), a mělo by stačit odvést teplý vzduch trubicí ven ... pokud to dobře chápu ....

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 20. 3. 2016 11:03
od Marek Zrak
Zruinovalo by tě, kdybys to radši nechal namontovat odbornou firmu? Je ti líto, že ti ještě nezhořelo auto?

Re: Teplovzdušné topení - umístění a hlučnost

Odeslat příspěvekNapsal: 20. 3. 2016 11:13
od Izibia
To s největší pravděpodobností udělám.
Ale nejdřív bych chtěl mít rozmyšlené kam to chci dát.