Opel Corsa B - problémy s vybíjením baterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod harmiczek 23. 8. 2015 18:09

Dobrý den,řeším problém se svojí corsou. Jednoho dne se stalo že jsem nenastartoval kvůli slabé baterii,tu jsem dobil a tak po 3 dnech se mi stalo to samé,dával jsem to na vinu baterii kterou jsem vyměnil za zánovní 60Ah (původní měla 45Ah) s kterou sem v pořádku vydržel 2 týdny ale včera se mi stalo to samé. Což nastává otázka jestli nemůže být problém že altík nezvládá tak silnou baterii dobíjet,ale podle kamaráda - automechanika to nevadí. Vina tedy padla ještě na špatný alternátor,ale dnes jsme auto nahodily přez kabely a tak po 5 minutách jsem změřil napětí na svorkách a zarazila mě hodnota 15,9V když všude čtu že při dobíjení by měla být hodnota ~14,5V. Může to taky způsobovat problémy taková velká hodnota,případně na co se ještě zaměřit abych zjistil proč se mi baterie vybíjí? Zkoušel jsem měřit zkrat ale hodnoty byly 0,09-0,11A pokud jsem napojil měřák do série k plusu. Děkuji za každou radu.
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 23. 8. 2015 18:17

to je blbost s tym altikom, ze nezvlada

odmeraj kludovy odber - vypni zamkni auto a zapoj medzi svorku plus a bateriou ampermeter a sleduj odber

a 16V hmm pozret regulator na alternatore
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod harmiczek 23. 8. 2015 19:20

Jo to sem psal že sem měřil,ukazovalo to 0,09-0,11A což by mělo být v pořádku.
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PeTr7650 23. 8. 2015 19:45

15,9 je moc, cuju regulator v kasi
Keď auto tak žiguli, keď kopnuť tak do gulííí.
PeTr7650
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod harmiczek 23. 8. 2015 23:13

Takže to že se baterie nenabíjí může způsobovat i to že do ní jde moc velké napětí? Zároveň se zeptám kde je regulátor obvykle umístěn,jestli přímo na altíku nebo kde se dá najít že bych zjistil nějaký číslo dílu abych věděl co přesně potřebuju a objednal to a vyměnil,pokud to teda zvládnu sám,což zrovna u altíku kterej je umístěn zezádu pod motorem není moc dobrý...
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod testus 24. 8. 2015 06:30

Na naší béčkové Corse docházelo k náhodnému vybití baterie tím, že byla v té gumové přechodce mezi "kufrovými" dveřmi a karoserií rozlámaná izolace na drátech a někdy se jim podařilo zapnout světlo v kufru. Opravil jsem izolaci a od té doby je klid. Auto víc stojí než jezdí (cca 1-2x za týden na nákup) a baterie drží. Jinak v té samé přechodce se láme i hadička od ostřikovače zadního okna...
testus
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mfilip 24. 8. 2015 08:05

Kdybys to dal nekomu, kdo tomu opravdu rozumi, kde, co a jak premerit, tak uz bys to mozna mel davno opravene. Podle mne to spatnym dobijenim nebude, podle mne by ti nutne musela behem jizdy svitit kontrolka. Problem bych hledal spise v tom, ze ti baterku neco vybiji, napriklad zminovana rozlamana izolace a nasledne castecne zkratovani.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2015 08:27

harmiczek píše:Jo to sem psal že sem měřil,ukazovalo to 0,09-0,11A což by mělo být v pořádku.

V pořádku ?

0.1 A x 24hodin = 2,4 Ah denně

Za deset dnů je to 24 Ah , máš půlku kapacity baterky fuč a už nenastartuješ
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod harmiczek 24. 8. 2015 08:43

No koukal jsem na toto video https://www.youtube.com/watch?v=FybqNO7et0k kde zmiňuje že pokud je to pod 0,2A tak to není problém. Už do auta nechci příliš investovat protože za 3 týdny odcházím na VŠ a auto už nebudu příliš potřebovat a bude spíš stát zamčený v garáži,ale spíše časem bych bych si ho chtěl opravit a zprovoznit až si na to vydělám abych měl dostupný auto pro sebe a nemusel si o víkendech když přijedu domů půjčovat si auto od rodičů. Proto se snažím zjistit co by mohlo být za závadu a na co se zaměřit první. Kdyby se něco vybíjelo tak by se mi to stalo po tom co jsem byl týden pryč ale to jsem nastartoval bez problémů. Stalo se mi to po tom co jsem jel zahrát si s kamarády volejbal a po 2 hodinkách jsem už nenastartoval přičemž předtím sem autem jel 15km takže baterka si to co ubrala na startování by měla stihnout dobít. Zkusím se podívat na ten kufr protože je pravda že teď se mi to stalo po tom co jsem kufr otevíral než jsem od auta odešel ale zase na druhou stranu si neuvědomuju že by kufr nějaký osvícení měl a v světle nad palubkou mám prasklou žárovku takže to svítit ani nemůže.
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 24. 8. 2015 09:44

Naopak, 0,2A je už hodně velký problém, stačí na to kupecké počty
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod harmiczek 24. 8. 2015 10:17

No tak teď jsem tam hodil baterku co by měla být nabitá i podle nabíječky a nic,nenaskočí prostě. Přez kabely auto naskočí ale to je jediný. Takže je možný že bude závada ještě někde jinde,nějaké rady na co se zaměřit?
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ol-da 24. 8. 2015 10:54

Může být problém třeba ve startéru, nebo nedokonalém připojení kabelů mezi motorem a baterkou, ukostření motoru.
A podle tvých hrubek bych tě na studenta VŠ teda netipoval.
Chceš radu na co se zaměřit - tak tedy i na češtinu.
Ol-da

Odeslat příspěvekod anonym 24. 8. 2015 11:13

+100
anonym

Odeslat příspěvekod mfilip 24. 8. 2015 12:48

Fakt na dálku toto nerozlouskneš.
Dej to do servisu.
P: O1 1.8T SLX 1999 (5,81l/100 km)
K: OII 2.0 RS TFSI 2008 (5,80l/100 km)
K: Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex 2015 (4,55l/100 km)
Lekce češtiny: Dva piva. Skrovek chleba. Vuřt s křenem. Vysoké Mýto. Žvýkačka. Příjdu později. Okurka. Rožni světlo!
mfilip
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod harmiczek 25. 8. 2015 14:21

Servis si nemohu teď moc příliš dovolit proto se snažím zjistit co by to mohlo být sám. Dnes jsem nabil baterii,ukazuje 12,8V a auto stejně nestartuje. Je možné že sice napětí má správné ale dává malý proud jen?
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jean ViC 25. 8. 2015 14:23

tak jestli tech 12,8V je mereno bez zateze, tak v zatezi muze byt o odost mene...
TDI DSG
Jean ViC
Pan Sklenička
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 25. 8. 2015 14:27

Co znamená že nenastartuje? Netočí motorem vůbec, nebo točí pomalu, nebo točí rychle a motor stejně nechytne ? Kolik voltů je na baterce během startování ?
To je řeč jak rozprávka ...
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod orgasmic 25. 8. 2015 15:06

A nemáš třeba neoriginál rádio?
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod puk123 25. 8. 2015 15:17

Prošel jsi to ukostření - očistil, dotáhl?
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod harmiczek 25. 8. 2015 15:41

Zkoušel sem to s baterií z mámy Ibizy a s tou to taky nenaskočí. Startér točí pomalu,otáčky se ani nehnou a když jsem to zkusil držet díl tak se úplně zastavil,trochu se otočil a zase zastavil a takhle dokola. Navíc se ozývá cvakání zepředu od spolujezdce což bude tipuju to že v těch místech je umístěn startér. Ukostření jsem očistil co jsem našel jedno přímo u baterky a jedno za motorem. Neoriginální rádio mám ale to je v autě od doby co ho ještě koupila babi která ho měla předemnou.
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod soban 25. 8. 2015 18:24

Prostě baterka nedodá potřebný proud!

Vadná baterka, vadné dobíjení, vadný startér, špatný kontakt na kabelech ke startéru - velký úbytek napětí.

Jednoduché třeba připojit měřák na kontakty baterky a podle toho co bude ukazovat při nabíjení, startování se dá usoudit co je vadné.

Tipuji vadný regulátor napětí - provalená dioda v alternátoru. (pokud jsi baterku namontoval a startoval až později)

Samozřejmě pokud byla baterka OK a hned po namontování neprotočí startérem tak asi vadný startér.
Naposledy upravil soban dne 25. 8. 2015 18:29, celkově upraveno 2
/----------------------------------------\
| Petr Šobáň |
| Olomouc |
\----------------------------------------/
soban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Neurotic 25. 8. 2015 18:28

harmiczek píše:Zkoušel sem to s baterií z mámy Ibizy a s tou to taky nenaskočí. Startér točí pomalu,otáčky se ani nehnou a když jsem to zkusil držet díl tak se úplně zastavil,trochu se otočil a zase zastavil a takhle dokola. Navíc se ozývá cvakání zepředu od spolujezdce což bude tipuju to že v těch místech je umístěn startér. Ukostření jsem očistil co jsem našel jedno přímo u baterky a jedno za motorem. Neoriginální rádio mám ale to je v autě od doby co ho ještě koupila babi která ho měla předemnou.

To vypadá na startér KO
Neurotic
Štamgast

Odeslat příspěvekod harmiczek 25. 8. 2015 20:37

Jo nakonec to vypadá na KO startér protože je pravda že od doby co auto mám chytalo až tak na 3 "zaškytání" a po nastartování se občas otáčky držely kolem 500 a moc se jim samo nahoru nechtělo musel sem vždycky přidat trochu plynu.
harmiczek
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 25. 8. 2015 21:48

tak jsi to tak dlouho jebal, až jsi ho dojebal...
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků