Stránka 1 z 1

Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 18:41
od Yurii
Dozvěděl jsem se o akci PlechCup která se jede v červnu na CzechRingu a náhodou mám k dispozici postradatelné relativně výkonné a lehké auto které splňuje požadavky účasti dokonce i se slušným finančním prostorem pro úpravy! :)
Je to Hyundai Scoupe GT rv 1993, pod kapotou má přeplňovaný 1.5 12V s cca 85kW a právě prošlo lehkým servisem (kontrolou oleje, seřízením ventilů atd...) turbo se taky tváří docela slušně 8-)

Mám už připravené tyhle změny:
- montáž manuálního boostkontorléru a zvednutí tlaku turba z 0.6 na 0.8bar (ověřená hranice kde motor při max boostu ještě neklepe)
- odlehčit interiér a zapracovat na vyvážení auta

Do PlechCupu potřebuju vyřešit hlavně, pneu a podvozek.

Potřebuju rady v tomhle směru:

1: Auto má momentálně obuté 14" kola 2x plech a 2x hliník o stejném rozměru ale totálně špatné gumy, na jaké pneu se mám zaměřit když chci, aby co nejlépe snášely rychlé rozjezdy a držely stopu na takové úzké nudli jakou je CzechRing? (14" slicky jsou nesehnatelné) a koupě další sady třeba 13" kol i s patřičným obutím je nákladná.
2: má cenu používat podložky pod kola na zadní (vlečné) nápravě? Rozšíření zadní nápravy pocitově auto v zatáčkách stabilizuje ale jak je to ve skutečnosti si nejsem jistý, lehká přetáčivost by se možná hodila.
3: má cenu udělat permenentní vypínač sahar?
4: má cenu z auta vyházet nefunkční klimatizaci? (ušetřím tím cca 10kg ale zase to bude 10kg nad hnanou nápravou :(
5: jaké další pokudmožno levné úpravy byste doporučili?
6: Jezdit nebo nejezdit na E85? Vyšší oktanové číslo se u turbomotoru při extrémním zatížení využije líp než u atmosféry ale bojím se ohrožení funkčnosti :(

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 18:58
od evlo
Omfg, na peckap proste vzit auto a jet to znicit, ostatne prvni plekcap mel jednoho ucastnika a ten stejne nedokoncil, tak bych pokracoval v tradici :D

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 19:05
od Moucha
:D

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 19:11
od Yurii
Když už mam v plánu závodit nezávodnim autem tak si to chci patřičně užít a nechci koukat na to jak mi ujíždí laguna s dvoulitrem nebo swift GTi jen kvuli tomu že to zrovna nejede :-D

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 19:28
od D1.8T
Vyházet všechno co neni přivařený, půjčit sedačku a čtyřbod. Pokusil bych se sehnat gumy o menším obvodu než serie. Sníží se těžiště, zkrátí se převodovka. Podložky pokud jsou k dispozici ano, ale nekupoval bych je kvůli tomu.

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 19:58
od Beaumont
Yurii: Tak nejdřív gratulace k nápadu i k autu k dispozici, Scoupé je sice strašná m*dka, ale legrace s tím určitě bude.
Nejsem profík, ale co bych tak řekl:
- sahary předpokládám chceš mít trvale sepnuté (on), nikoliv vypnuté (off). To bych udělal, je to snadné / levné. Ale hlavně bych se přesvědčil, že teploměr ukazuje více méně reálně
- 14" slicky: určitě se nedají sehnat? A co třeba ojeté? Závodní profi týmy je někdy dávají pryč, i když ještě mají kus životnosti před sebou.
- geometrii bych spíš řešil s někým, kdo ji nastavuje a vyzná se v tom, spíš než podložky bych laboroval se sbíhavostí popř. dalšími nastavitelnými věcmi na přední nápravě. Vzadu asi nepůjde nastavit nic.

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 7. 5. 2014 22:53
od Yurii
Jak už bylo řečeno Scoupe je jaký je a já to nepopírám, nicméně je to moje srdcovka, kromě toho zrezlýho vraku se kterym to pojedu mám ještě leštěnku v perfektním stavu a bez koroze... celkově jsem Scoupe měl už asi 6 takže moc dobře vim o čem to je :-)) Mimochodem, jako dailycar mam Subaru ;-)

Sahary jdou trvale zapnout spuštěním klimatizace (která reálně neběží ale sahary o tom nemaj ani tucha) :-D Teploměr ukazuje správně, (ověřeno tovární diagnostikou + je tam nový termostat a zapalovací kabely) Celkově engine management funguje zdá se perfektně.

Jj slicky se dají sehnat buď 13" ale ty neobuješ na sehnatelný 13" kola o rozteči 4x114.3... 14" se prakticky sehnat nedaj a 15" by šly, jenže sou šíleně drahý a maj samý vysoký profily takže i velkej průměr což zhoršuje akceleraci. :(

Podložky na zadek máme, ale asi si nechám udělat nějáké menší... dlouhejch šteftů mám habaděj :)

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 9. 5. 2014 19:40
od lukas.pce
na podvozku bych resil stav silentbloku a tlumicu, jinak na to ****, stejne nedokazes jezdit tak na hrane..

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 10. 5. 2014 15:25
od Thompson111
Tebe znám z VSN :D

Re: Příprava auta na amatérské závody

Odeslat příspěvekNapsal: 11. 5. 2014 09:17
od lukas.pce
me?