Příprava auta na amatérské závody

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Yurii 7. 5. 2014 19:41

Dozvěděl jsem se o akci PlechCup která se jede v červnu na CzechRingu a náhodou mám k dispozici postradatelné relativně výkonné a lehké auto které splňuje požadavky účasti dokonce i se slušným finančním prostorem pro úpravy! :)
Je to Hyundai Scoupe GT rv 1993, pod kapotou má přeplňovaný 1.5 12V s cca 85kW a právě prošlo lehkým servisem (kontrolou oleje, seřízením ventilů atd...) turbo se taky tváří docela slušně 8-)

Mám už připravené tyhle změny:
- montáž manuálního boostkontorléru a zvednutí tlaku turba z 0.6 na 0.8bar (ověřená hranice kde motor při max boostu ještě neklepe)
- odlehčit interiér a zapracovat na vyvážení auta

Do PlechCupu potřebuju vyřešit hlavně, pneu a podvozek.

Potřebuju rady v tomhle směru:

1: Auto má momentálně obuté 14" kola 2x plech a 2x hliník o stejném rozměru ale totálně špatné gumy, na jaké pneu se mám zaměřit když chci, aby co nejlépe snášely rychlé rozjezdy a držely stopu na takové úzké nudli jakou je CzechRing? (14" slicky jsou nesehnatelné) a koupě další sady třeba 13" kol i s patřičným obutím je nákladná.
2: má cenu používat podložky pod kola na zadní (vlečné) nápravě? Rozšíření zadní nápravy pocitově auto v zatáčkách stabilizuje ale jak je to ve skutečnosti si nejsem jistý, lehká přetáčivost by se možná hodila.
3: má cenu udělat permenentní vypínač sahar?
4: má cenu z auta vyházet nefunkční klimatizaci? (ušetřím tím cca 10kg ale zase to bude 10kg nad hnanou nápravou :(
5: jaké další pokudmožno levné úpravy byste doporučili?
6: Jezdit nebo nejezdit na E85? Vyšší oktanové číslo se u turbomotoru při extrémním zatížení využije líp než u atmosféry ale bojím se ohrožení funkčnosti :(
Nejsme zrozeni abychom byli dokonalí.
Yurii
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 7. 5. 2014 19:58

Omfg, na peckap proste vzit auto a jet to znicit, ostatne prvni plekcap mel jednoho ucastnika a ten stejne nedokoncil, tak bych pokracoval v tradici :D
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Moucha 7. 5. 2014 20:05

:D
Moucha
Gay inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yurii 7. 5. 2014 20:11

Když už mam v plánu závodit nezávodnim autem tak si to chci patřičně užít a nechci koukat na to jak mi ujíždí laguna s dvoulitrem nebo swift GTi jen kvuli tomu že to zrovna nejede :-D
Nejsme zrozeni abychom byli dokonalí.
Yurii
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 7. 5. 2014 20:28

Vyházet všechno co neni přivařený, půjčit sedačku a čtyřbod. Pokusil bych se sehnat gumy o menším obvodu než serie. Sníží se těžiště, zkrátí se převodovka. Podložky pokud jsou k dispozici ano, ale nekupoval bych je kvůli tomu.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 7. 5. 2014 20:58

Yurii: Tak nejdřív gratulace k nápadu i k autu k dispozici, Scoupé je sice strašná m*dka, ale legrace s tím určitě bude.
Nejsem profík, ale co bych tak řekl:
- sahary předpokládám chceš mít trvale sepnuté (on), nikoliv vypnuté (off). To bych udělal, je to snadné / levné. Ale hlavně bych se přesvědčil, že teploměr ukazuje více méně reálně
- 14" slicky: určitě se nedají sehnat? A co třeba ojeté? Závodní profi týmy je někdy dávají pryč, i když ještě mají kus životnosti před sebou.
- geometrii bych spíš řešil s někým, kdo ji nastavuje a vyzná se v tom, spíš než podložky bych laboroval se sbíhavostí popř. dalšími nastavitelnými věcmi na přední nápravě. Vzadu asi nepůjde nastavit nic.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Yurii 7. 5. 2014 23:53

Jak už bylo řečeno Scoupe je jaký je a já to nepopírám, nicméně je to moje srdcovka, kromě toho zrezlýho vraku se kterym to pojedu mám ještě leštěnku v perfektním stavu a bez koroze... celkově jsem Scoupe měl už asi 6 takže moc dobře vim o čem to je :-)) Mimochodem, jako dailycar mam Subaru ;-)

Sahary jdou trvale zapnout spuštěním klimatizace (která reálně neběží ale sahary o tom nemaj ani tucha) :-D Teploměr ukazuje správně, (ověřeno tovární diagnostikou + je tam nový termostat a zapalovací kabely) Celkově engine management funguje zdá se perfektně.

Jj slicky se dají sehnat buď 13" ale ty neobuješ na sehnatelný 13" kola o rozteči 4x114.3... 14" se prakticky sehnat nedaj a 15" by šly, jenže sou šíleně drahý a maj samý vysoký profily takže i velkej průměr což zhoršuje akceleraci. :(

Podložky na zadek máme, ale asi si nechám udělat nějáké menší... dlouhejch šteftů mám habaděj :)
Nejsme zrozeni abychom byli dokonalí.
Yurii
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas.pce 9. 5. 2014 20:40

na podvozku bych resil stav silentbloku a tlumicu, jinak na to ****, stejne nedokazes jezdit tak na hrane..
S1 V6
Škoda Heinline 1.4
Citroen Berlingo 1.4
lukas.pce
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Thompson111 10. 5. 2014 16:25

Tebe znám z VSN :D
Thompson111
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas.pce 11. 5. 2014 10:17

me?
S1 V6
Škoda Heinline 1.4
Citroen Berlingo 1.4
lukas.pce
Inventář
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků