Max. napětí při dobíjení autobaterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 18:15

Dívám se že se teď baterky hodně řeší, tak se taky přidám. Momentálně nabíjím baterku z auta doma na no-name automatické nabíječce a když jsem ji začal nabíjet, změřil jsem pro jistotu nabíjecí napěti a odečetl ideálních 14V. Teď po dvou hodinách jsem přišel, změřil znova a odečetl napětí na svorkách 15.5V! Není to nějak moc?

Jinak nabíječka hlásí že je baterka plně nabita, ale moc se mi nezdá že by se nabila za dvě hodiny (když jsem ji začal nabíjet, byla na půlce své kapacity).

Ještě doplním že baterka je Bosch Silver S4, 12V 60Ah, bezúdržbová.
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 1. 2014 18:20

Kapacitu nebo spis naboj u olovene baterky podle napeti moc presne nezjistis. Ted se mi to nechce hledat ale na normalni baterku bude 15,5V jeste OK. Teoreticke napeti pro plne nabiti je tusim 14,4V ale u baterek s vapnikem o neco vic. Kdyz je baterka nabita, klidne si necha vnutit i 18-20V pri celkem malem proudu, jen to dost plynuje a neni to dobre, pokud to trva delsi dobu. Proste ve stavu plneho nabiti je dost mekka pro vyssi napeti.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 26. 1. 2014 19:10

Když nabíječka hlásí konec nabíjení a napětí na svorkách je 15,5V, tak si můžeš s klidem říct, že víc jsi pro nabití baterky už udělat nemohl.
Co se týče délky nabíjení, tak nikdy přesně nevíš, jakou kapacitu má baterka na začátku nabíjení, ani jaká je maximální kapacita. Třeba byla nabitá na 90 %.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 19:21

Díky za odpovědi. Dal jsem ji nabíjet protože jezdím více méně jen do obchodu a zpět (nestíhá se dobíjet) a včera v mrazu jen tak tak otočila startérem. Takže se mi nezdá že by byla skoro nabitá...
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 1. 2014 19:59

Baterka, která je v pořádku, snadno točí startérem i s 10% nabitím.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 21:05

Kéž by byl svět tak jednoduchý, jak si ho někteří představují...
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 1. 2014 21:13

GeneHawkins píše:Baterka, která je v pořádku, snadno točí startérem i s 10% nabitím.

citace z chytré knížky:
vnitřní odpor - je určující pro pokles napětí při zatížení .V praxi bývá 0,001 Ω až 0,03 Ω. Roste s klesající teplotou (asi o 0,5 % na 1 °C) a se stupněm vybití (u vybitého akumulátoru je asi 3 x větší). :hm :hm
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 26. 1. 2014 22:39

a co tym chcel basnik povedat? :)
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 26. 1. 2014 22:55

Básník tím chtěl říci, že nejlépe posoudíš stav baterie zatěžovacím voltmetrem.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 26. 1. 2014 23:02

Autobaterie 12 V ne-gelová, nabíjení a stav:

NABÍJENÍ:
- Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 - 14,7V, nabíjení pak
ukončíme po dosažení 16,2 - 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces
desulfatace.

- z nouze: akumulátor je dobit, když při nabíjení už neklesá nabíjecí proud.
- z nouze: akumulátor je už dobit, když se už nabíjecí napětí nezvyšuje. A klidně i kolísá. Zde se pohybuje už v těch hodnotách okolo 16 V (měřeno při nabíjení na svorkách).
===============

STAV NABITÍ = KAPACITY AKUMULÁTORU:
12,6V až 12,8V = 100%
12,4V až 12,5V = 75%
12,1V až 12,2V = 50%
11,9V až 12,0V = 25%
11,8V = vybitý
Při dosažení 12,6V je akumulátor v zásadě 100% nabit, ale nebyl zcela ukončen proces desulfatace, chtělo to ještě chvilku nabíjet. Měření provádíme po více než 2 hodinách od posledního nabíjení nebo jízdy vozidla, nebo raději ještě později (klidně druhý den). Pokud bychom měřili dříve, můžeme naměřit falešně vyšší hodnoty.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 23:07

Díky audisi za velmi hodnotný příspěvek!
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 1. 2014 23:09

jo
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 26. 1. 2014 23:13

dnes som si zhodou okolnosti bol tiez premerat napatie,mozno aj koli tym mrazom a mal som 12,1 cize pohoda
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frdrx 27. 1. 2014 00:02

To jsem si včera ráno říkal taky, když jsem to šel před odjezdem raději změřit a naměřil 12,2 V při -13°C. Startér pak motorem sotva otočil. Ještě že to hned naskočilo, protože druhý pokus bych možná nedostal. Asi to hned zítra vezmu proměřit zátěžákem.
Promise her anything, but give her Debian.
frdrx
Nováček

Odeslat příspěvekod icotech852 27. 1. 2014 00:25

jj cisto napatie klame,najlepsie je ako sa pisalo zmerat to pri zatazi.Druha vec je ta,ze takuto zataz musi mat clovek aj doma po ruke.Zvacsa si ten odpor nevytiahne z vrecka :)

-- 27. 1. 2014 00:26 --

alebo hodit nabijacku na par hodin pre istotu koli dobitiu
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 1. 2014 07:55

icotech852 píše:a co tym chcel basnik povedat? :)

chcel tým povedať že není pravda co tvrdí GeneHawkins když tvrdí že "...Baterka, která je v pořádku, snadno točí startérem i s 10% nabitím...."

Netočí vůbec snadno, vybitá má několikanásobně vyšší vnitřní odpor a tedy i několikanásobně větší úbytek napětí na svorkách. A pracovní napětí je jak známo pro výkon startéru zcela klíčové
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Antiradary BEL 14. 12. 2019 19:51

V pátek jsem koupil novou baterku Yuasa: https://www.topbattery.cz/autobaterie-p ... prava.html a před instalaci jsem ji chtěl dobít, jelikož v obchodě ji na můj požadavek zběžně proměřili a pry má cca 80% maxima.

Jak na potvoru, vyzkoušel jsem 3 lidlovské nabíječky Ultimate Speed, které jsem kdysi koupil jako bonus pro zákazníky a které mi zůstaly pár let na sklade, ale ani u jedné nefungovaly přepínače režimu. Půjčil jsem si https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... nt-12v-4a/, na které svítí 100%-75%-50%, ale 0% nesvítí, a jelikož je jenom do 45 Ah a 4 A, tak jsem nepochopil, co to má znamenat. Logicky by se to mělo zažínat 0-50-75-100%. Ovšem napětí na připojeném voltmetru postupně stoupá.

U druhé https://www.conrad.cz/nabijecka-autobat ... -v.k842126 svítí všechno a prý když je baterka vybitá, tak zelená LED svítí slaběji, když nabitá, tak silněji. Prý to není automat, takže se nabíjení samo nevypne, má se rozsvítit zelená LED, jenže ona svítí už od cca 50% a u 100% prý svítí trochu jasněji. To je kritérium jak prase a by se z toho picnul. ...

Takže se ptám, do jakého napětí bych měl danou baterku (Ca legovaná Ag) nechat nabíjet? Kolem 14.7-14.8V už to moc nestoupá a spíše to kolísá nahoru a dolu a když nechám baterku pár hodin bez nabíjení, tak ukazuje 13.06V.
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Antiradary BEL
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 14. 12. 2019 20:17

Kalciovku bych nabíječkou bez regulace nenabíjel
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod Antiradary BEL 14. 12. 2019 21:36

Tak na https://www.oleje.cz/forum/nabijecka-ta ... 1-255.html píší, že Ca/Ca začíná plynovat při cca 14.7V, takže to +- asi odpovídá plnému nabití.

Teď jsem dal na nabíječku předchozí EXIDE Premium, 12V, 65Ah, 580A, EA654, Carbon Boost https://www.topbattery.cz/exide-premium ... boost.html, která ráno sotva protočí motor a při plusových teplotách horko těžko nastartuje, ovšem jezdím jenom krátké trasy 2-5 km, takže se permanentně nedobíjí.

Po celodenním popojíždění po Praze měl akumulátor 12.55V, po připojení nabíječky to za 1/2 hodinky rychle vystoupalo na 14.0V, po 2.5 hod. voltmetr ukazuje cca 14.64V, ale nevím, jestli je také Ca/Ca. Je tento akumulátor KO nebo ještě trochu poslouží?
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Antiradary BEL
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 14. 12. 2019 21:41

Ca škodí delší stání auta, pokud už nedá proud, není na ni spoleh, v zimě zradí. Ve sběru za ní dají 2-3 kila.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod itall 21. 7. 2020 12:57

Tak ono obecně tyhle nabíječky ala Lidl, nebo jiný supermarket, které jsou spíše pseudoautomatické, než funkční jsou na kuloví. Jednu takovou krásnou jsem zhodnotil, protože dle výrobce (na krabici) nabíjení bateriíí 6V/12V (s přepínáním) do maximální kapacity 70Ah...No jenže první co praští do oka jsou kabely s klipsama na kontakty autobaterie, kyselé baterie se nabíjí v rozpětí 0,8 - 1C kapacity baterie, když vezmu nejnižší hodnotu 0,8 tak jsme u autobaterie 70Ah na 5,6 amper, no a kablíky se u takové nabíječky tváří že budou rády když unesou 3 ampery (takové jako když se vezme pletená dvojlinka o průřezu 0,75). Dále stěžijní komponenta a sice vinuté trafo uvnitř, když se vezme , že pro plné nabití je potřeba, aby bylo na výstupu možno dosáhnout alespoň 15 volt (na prázdno by mělo umět trafo dát bez zátěže něco mezi 16 - 17 volt) a klasické trafo v provedení jádra EI má 10 - 15% a to je v kvalitním provedení tak by včetně rezervy měl tranformátor být alespoň 150 - 200VA, ovšem v nabíječce bylo něco co mělo možná maximálně 120VA a tak se potom u takových nabíječek není ani čemu divit, že ta ledka (ukazatel/kontrolka) informující o stavu nabití na 100% se jednoduše ani nerozsvítí, protože ta nabíječka se díky ztrátám nedostane na svorkové napětí baterie ani na potřebných 14,4 - 14,8 volt (nominální zdravá hodnota 12 voltové autobaterie zapojené v okruhu se správným nabíjením a to ať už se jedná o stav nastartovaného vozu s volnoběhem, kde toto musí dodat alternátor a za ním uregulovat regulátor tak připojené plně nabité baterii na nabíječku). Tohle je třeba jedna z těch krásných nabíječek s kterou bych baterii nabíjet nechtěl, protože při kapacitě Pb baterie max 120Ah dobíjet proudem 1A bych nabíjel týden, obecně nechápu jak na takové výrobky může dát někdo v Česku zelenou a pustit to do prodeje, protože je to klam a placebo. Takže toliko o automatických a supermarketových nabíječek v cenách řádu stokorun. Když automatická nabíječka tak by se taková měla pohybovat v řádech tisícikorun a ani ty nejsou mnohdy ideální, protože:

1/ velmi zřídka umí desulfataci (pusní proudy se střídavou hodnotou), což je zdravý proces, který mnohdy baterii zachrání jak se říká hrobníkovi z lopaty
2/ většinou mají vysoké prahové zapínací napětí, takže se lehce stane, že pokud baterie nemá prahovou hodnotu 11,8 V ale třeba 11 V , což ještě nemusí být nutně pro baterii smrt, lze oživit i baterii, která má 9V (mnohdy jsou na to stavěné elektroniky v autě, že jakmile jde napětí v klidu pod 11 volt tak všechno řídící jednotka odpojí a nechá napájet pouze sebe minimálním proudem) , ale hraje tam velkou roli čas a okolní teplota (obzvláště teploty okolo bodu mrazu, protože vybitá baterie /elektrolyt/ v zimě neudrží olověné desky a tyto se začnou velmi rychle bortit) tak se lehce stane, že taková nabíječka ani nabíjení nezapne.

Používám již roky osvědčenou jednoduchou tyristorovou nabíječku s plynulou regulací proudu do 10A, takže umí nabíjet i baterie do 120 - 130Ah a nezáleží jestli k ní připojím baterii motocyklovou 6 voltovou nebo 12 voltovou, nikde žádné přepínání a nikde žádné opičárny s ledkama 0 -25 -50 - 75 - 100%, pouze se nastaví 0,8C proud a jakmile dosáhne na svorkách napětí 14,8 V nabíjení se vypne (pokud potřebuji udělat desulfataci hlídací obvod přepínačem odpojím a provedu to co tady bylo zmíněno výše na příspěvku od Audis, hlídání do 16,2 - 16,8 volt manuálně a pak vypnout, ono ovšem taky potom platí, že by to mělo být blíž k 16,2 a nemělo by se zvedat k a už vůbec ne nad 16,8 volt, protože to už je signál, že baterie je po smrti, nebo je před smrtí / zborcené desky jelikož stoupající napětí je důsledek nezatížení nabíječky, protože má baterie vyšší vnitřní odpor než by měla mít) , nabíječka je vybavena odpojovacím modulem, který jsem tam dodával nedávno za 50 korun, abych nemusel nabíjení hlídat a koukat na voltmetr. Nabíječka je postavena podle osvědčeného schematu vycházejícího z principu průmyslového pulsního nabíjení Pb akumulátorů z AR vydaného někde v 90 tých letech jako revize předchozí verze z let 70 tých kde byly germaniové tranzistory, obnovená verze ji je již na křemíkových a celý nabíjecí obvod je včetně tyristoru o 15ti součástkách + zmíněný modul pro samo vypínání + vedle tavné pojistky ještě na okruhu k baterii jistič pro případ neduh. Ještě se mi nestalo, že bych s touto nabíječkou baterii spolehlivě nenabil, ale hlavně i uplně vytřískaná baterie byla plně nabitá tak jak tomu má být za 10 - 12 hodin.
Naposledy upravil itall dne 21. 7. 2020 13:15, celkově upraveno 1
itall
Borec

Odeslat příspěvekod puk123 21. 7. 2020 13:09

To trafo v Lidl-nabíječce jede na 50Hz?
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 7. 2020 13:14

Nabijeni nizsim proudem olovene baterii nijak nevadi, spis naopak. Lidl nabijecka je pro takove to obcasne domaci nabijeni az dost dobra.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 7. 2020 13:15

itall píše:Tak ono obecně tyhle nabíječky ala Lidl, nebo jiný supermarket, které jsou spíše pseudoautomatické, než funkční jsou na kuloví. Jednu takovou krásnou jsem zhodnotil, protože dle výrobce (na krabici) nabíjení bateriíí 6V/12V (s přepínáním) do maximální kapacity 70Ah...No jenže první co praští do oka jsou kabely s klipsama na kontakty autobaterie, kyselé baterie se nabíjí v rozpětí 0,8 - 1C kapacity baterie, když vezmu nejnižší hodnotu 0,8 tak jsme u autobaterie 70Ah na 5,6 amper, no a kablíky se u takové nabíječky tváří že budou rády když unesou 3 ampery (takové jako když se vezme pletená dvojlinka o průřezu 0,75). Dále stěžijní komponenta a sice vinuté trafo uvnitř, když se vezme , že pro plné nabití je potřeba, aby bylo na výstupu možno dosáhnout alespoň 15 volt (na prázdno by mělo umět trafo dát bez zátěže něco mezi 16 - 17 volt) a klasické trafo v provedení jádra EI má 10 - 15% a to je v kvalitním provedení tak by včetně rezervy měl tranformátor být alespoň 150 - 200VA, ovšem v nabíječce bylo něco co mělo možná maximálně 120VA a tak se potom u takových nabíječek není ani čemu divit, že ta ledka (ukazatel/kontrolka) informující o stavu nabití na 100% se jednoduše ani nerozsvítí, protože ta nabíječka se díky ztrátám nedostane na svorkové napětí baterie ani na potřebných 14,4 - 14,8 volt (nominální zdravá hodnota 12 voltové autobaterie zapojené v okruhu se správným nabíjením a to ať už se jedná o stav nastartovaného vozu s volnoběhem, kde toto musí dodat alternátor a za ním uregulovat regulátor tak připojené plně nabité baterii na nabíječku). Tohle je třeba jedna z těch krásných nabíječek s kterou bych baterii nabíjet nechtěl, protože při kapacitě Pb baterie max 120Ah dobíjet proudem 1A bych nabíjel týden, obecně nechápu jak na takové výrobky může dát někdo v Česku zelenou a pustit to do prodeje, protože je to klam a placebo. Takže toliko o automatických a supermarketových nabíječek v cenách řádu stokorun. Když automatická nabíječka tak by se taková měla pohybovat v řádech tisícikorun a ani ty nejsou mnohdy ideální, protože:

1/ velmi zřídka umí desulfataci (pusní proudy se střídavou hodnotou), což je zdravý proces, který mnohdy baterii zachrání jak se říká hrobníkovi z lopaty
2/ většinou mají vysoké prahové zapínací napětí, takže se lehce stane, že pokud baterie nemá prahovou hodnotu 11,8 V ale třeba 11 V , což ještě nemusí být nutně pro baterii smrt, lze oživit i baterii, která má 9V (mnohdy jsou na to stavěné elektroniky v autě, že jakmile jde napětí v klidu pod 11 volt tak všechno řídící jednotka odpojí a nechá napájet pouze sebe minimálním proudem) , ale hraje tam velkou roli čas a okolní teplota (obzvláště teploty okolo bodu mrazu, protože vybitá baterie /elektrolyt/ v zimě neudrží olověné desky a tyto se začnou velmi rychle bortit) tak se lehce stane, že taková nabíječka ani nabíjení nezapne.

Používám již roky osvědčenou jednoduchou tyristorovou nabíječku s plynulou regulací proudu do 10A, takže umí nabíjet i baterie do 120 - 130Ah a nezáleží jestli k ní připojím baterii motocyklovou 6 voltovou nebo 12 voltovou, nikde žádné přepínání a nikde žádné opičárny s ledkama 0 -25 -50 - 75 - 100%, pouze se nastaví 0,8C proud a jakmile dosáhne na svorkách napětí 14,8 V nabíjení se vypne (pokud potřebuji udělat desulfataci hlídací obvod přepínačem odpojím a provedu to co tady bylo zmíněno výše na příspěvku od Audis, hlídání do 16,2 - 16,8 volt manuálně a pak vypnout, ono ovšem taky potom platí, že by to mělo být blíž k 16,2 a nemělo by se zvedat k a už vůbec ne nad 16,8 volt, protože to už je signál, že baterie je po smrti, nebo je před smrtí / zborcené desky jelikož stoupající napětí je důsledek nezatížení nabíječky, protože má baterie vyšší vnitřní odpor než by měla mít) , nabíječka je vybavena odpojovacím modulem, který jsem tam dodával nedávno za 50 korun, abych nemusel nabíjení hlídat a koukat na voltmetr. Nabíječka je postavena podle osvědčeného schematu vycházejícího z principu průmyslového pulsního nabíjení Pb akumulátorů z AR vydaného někde v 90 tých letech jako revize předchozí verze z let 70 tých kde byly germaniové tranzistory, obnovená verze ji je již na křemíkových a celý nabíjecí obvod je včetně tyristoru o 15ti součástkách + zmíněný modul pro samo vypínání + vedle tavné pojistky ještě na okruhu k baterii jistič pro případ neduh. Ještě se mi nestalo, že bych s touto nabíječkou baterii spolehlivě nenabil, ale hlavně i uplně vytřískaná baterie byla plně nabitá tak jak tomu má být za 10 - 12 hodin.


krasna, prace za mne velke +

za odmeu sem ti nastavil novou hodnost
anonymni

Odeslat příspěvekod itall 21. 7. 2020 13:30

puk123 píše:To trafo v Lidl-nabíječce jede na 50Hz?

Ano jede podle toho je spočítané a navinuté s jiným nominálním kmitočtem by zde asi prodávat nešlo..
v české distribuční síti je kmitočet 50Hz s povolenou tolerancí pokud si ještě pamatuji ze školy 5%.
Je to asi jako by vám tady nefungovalo domácí kino z Ameriky tedy pokud by to nebyl tak zvaný Worldwide model schopný pracovat na vstupu v rozpětí 80 - 240 Volt a frekvenci 50 - 60Hz, jinak mají jak známo spotřebiče na 120 volt...nějak je nechápu, když hlásají neustálý pokrok a drží se v NN distribuční síti v nutnosti mít u všeho 2x silnější přivody, nebo výkonově ožebračené spotřebiče, protože čím menší napětí tím při stejném příkonu větší proud, ale je to jejich boj :-)

-- 21. 7. 2020 14:50 --

JardaB píše:Nabijeni nizsim proudem olovene baterii nijak nevadi, spis naopak. Lidl nabijecka je pro takove to obcasne domaci nabijeni az dost dobra.


Záleží na tom co si představit pod pojmem "občas" pro někoho je občas 6x do roka a pro někoho 1x za rok. Pro účely údržby autobaterie zejména v zimních obdobích pro sváteční řidiče, kteří v zimě auto zazimují je to určitě dobrá volba a není to na škodu je to naopak prospěšné. Ale ne pro dobíjení pokud je baterie nabitá pod 50 - 60% a obzvláště ne pokud ta dobíječka na baterii posílá vyhlazený stejnosměrný proud, což z 90% tyto stroje tak dělají.
itall
Borec

Odeslat příspěvekod puk123 21. 7. 2020 14:00

Trafo může být menší, když jede na vyšší frekvenci. Pak ale nemůže být primární vinutí připojeno přímo k síti, ale přes spínací obvod. Taky je pak jedno, jestli je připojeno na 50 nebo 60 Hz.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod itall 21. 7. 2020 14:23

puk123 - To ano, ale kdo by si ještě před trafo pořizoval měnič frekvence, aneb kombinaci zásuvka -> výkonový spínaný zdroj 50/60Hz -> usměrnění -> výkonový střídač 230VAC 50Hz -> trafo nabíječka :-)
itall
Borec

Odeslat příspěvekod puk123 21. 7. 2020 14:42

Samozřejmě si to nebudeš skládat, ale koupíš si to v jedné krabičce a ani o tom nebudeš vědět. 8-)
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 7. 2020 14:46

tak pockat, mam pocit, jakoby tu byly nejake alternativni moznosti... tak jak borci
anonymni

Odeslat příspěvekod itall 21. 7. 2020 14:47

puk123 píše:Samozřejmě si to nebudeš skládat, ale koupíš si to v jedné krabičce a ani o tom nebudeš vědět. 8-)

To ano, ale na 21 té století je to zbytečný přepich, do USA s tím cestovat nebudu a v CZ je všechno na 230VAC/50Hz, případně na 3x400VAC 8-)
itall
Borec

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 7. 2020 14:48

tady za chvili nekdo objevi Ameriku, ze spinane VF zdroje uz jsou prakticky ve vsem :D
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod itall 21. 7. 2020 14:48

JardaB - no právě :-D, akorát nejsou vždy uplně vhodné
itall
Borec

Odeslat příspěvekod Vana666 21. 7. 2020 15:51

goes píše:krasna, prace za mne velke +

za odmeu sem ti nastavil novou hodnost


No měl bych výhrady:

itall píše: kyselé baterie se nabíjí v rozpětí 0,8 - 1C kapacity baterie, když vezmu nejnižší hodnotu 0,8 tak jsme u autobaterie 70Ah na 5,6 amper,

Takže říkáš že 70 x 0,8 = 5,6 ??


itall píše: kablíky se u takové nabíječky tváří že budou rády když unesou 3 ampery (takové jako když se vezme pletená dvojlinka o průřezu 0,75).

Průřez 0,75 těch pět ampérů v pohodě pustí

itall píše:...ať už se jedná o stav nastartovaného vozu s volnoběhem, kde toto musí dodat alternátor a za ním uregulovat regulátor ...

Regulátor bývá PŘED alternátorem, řídí přece budicí proud

itall píše:... Tohle je třeba jedna z těch krásných nabíječek s kterou bych baterii nabíjet nechtěl, protože při kapacitě Pb baterie max 120Ah dobíjet proudem 1A bych nabíjel týden,...

Myslím že Lídlová nabíječka dobíjí standardně cca 4 A. Teda pokud ji omylem nepřepneš na motocyklový aku, tam pak asi bude ten jeden ampér
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 21. 7. 2020 15:53

Takze to je na ban?
anonymni

Odeslat příspěvekod puk123 21. 7. 2020 15:56

itall píše:JardaB - no právě :-D, akorát nejsou vždy uplně vhodné

O tom, co je vhodné, rozhodujeme MY, Strana! - Dnes trh. 8-)

-- 21. 7. 2020 16:58 --

goes píše:Takze to je na ban?

Bude stačit degradace.
puk123
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 21. 7. 2020 16:00

goes píše:Takze to je na ban?

asi ne, každý má právo na svůj názor :-)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 21. 7. 2020 19:45

No, 12V autobaterii vybitou na 11,3V jsem nabíjel nabíječkou z lídlu letos v zimě celou noc, den a noc. Baterie byla rok stará a zatím funguje výborně.
Ještě dodám, že se zpočátku nechtěls chytit. Musel jsem připojit jinou nabitou paralelně, pak se chytla.
Naposledy upravil yndezit dne 21. 7. 2020 20:08, celkově upraveno 1
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 7. 2020 20:05

Ta Lidl nabijecka ma ruzne faze nabijeni, koukni do manualu, na 90+ procent nabije rychle, pak ma nejake cykly pro regeneraci atd. Nabijim auto stojici v garazi obcas na vlocku, coz je nejvyssi konecne napeti a trva to dost hodin i kdyz je baterie skoro plne nabita.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 25. 7. 2020 11:02

Je CTEK dobrá značka nabíječek?
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 25. 7. 2020 11:09

Jop pouzival som do nich ID.charger taky stredny.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukas063 25. 7. 2020 11:53

Za me CTEK OK.
Lukas063
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 25. 7. 2020 17:04

Ctek dodává I automobilkám, který si to přebrandujou jako svoje příslušenství.
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 25. 7. 2020 17:23

JardaB píše:Ta Lidl nabijecka ma ruzne faze nabijeni, koukni do manualu, na 90+ procent nabije rychle, pak ma nejake cykly pro regeneraci atd. Nabijim auto stojici v garazi obcas na vlocku, coz je nejvyssi konecne napeti a trva to dost hodin i kdyz je baterie skoro plne nabita.


Neprodávaly se 2 typy v posledních 2 letech?
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 25. 7. 2020 18:05

No minimálně 2. Modrošedá bez displeje, modrošedá s displejem, a nejsem si jistej jestli loni nebyla červená.
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 25. 7. 2020 18:31

SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 6. 8. 2020 21:43

A zvýšili max. dobíjecí proud z 3,8 na 5 A.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 7. 8. 2020 09:55

Gut, mam tu 3,8 verziu s displejom.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 3. 9. 2020 12:08

Hmmm, a pak tu baterku hodím do auta a po nastartování, když regulátor altíku nahodí těch svých 14,4V, tak je schopnej do baterky chvilku hnát klidně i 50A, než si baterka dobije vydaný náboj startováním... Zvlášť u nových aut se smart regulací se baterka v běžným provozu nenabíjí a celá moudrost té inteligence spočívá v tom, že až při brždění motorem moudrý regulátor nahodí palubní napětí na 15,5V a do baterky vesele hučí vše, co dokáže alternátor utočit, klidně 150 A. Jasně že chvilkově, ale i tak do vybitý baterky hučí minimálně 20-30A, spíš k těm 50A.
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 3. 9. 2020 12:53

Zkoušel jsi těch 150A měřit ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 3. 9. 2020 17:30

Vana666 - co jsem sám měřil, 150 ampér jsem se nedoměřil. Beru za slovo mechanika od forda... :-D
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 3. 9. 2020 17:40

ok
zkusím to nějak ale ještě nevím jak
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KOSŤA KOSTIČ 4. 9. 2020 09:03

Buď klešťákem co umí měřit stejnosměrný proud, anebo využít snímací odpor na svorce akumulátoru.
Jsem gastrosexuál, takže mi každá může akorát tak uvařit...
Je lepší mrtvej frajer, než živej sráč?
KOSŤA KOSTIČ
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod glider 4. 9. 2020 10:14

Skusal som to merat, pri zatvarani okna - ked siel motor takpovediac do skratu (doraz) tam chvilami tieklo 100+A, ale mam len obycajny merak, tak to urcite nezachytilo spicku.

Osobne neverim 150A, ze pusta altik do baterky v hocijakom rezime.
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 4. 9. 2020 10:17

Ten proud si stačí tak trochu odvodit podle průřezu kabelu
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 9. 2020 11:15

Průřez kabelu k baterce vyplývá ze startovacích proudů
Průřez kabelu k alternátoru vyplývá z jeho max.výkonu
Nabíjecí proud s tím nemusí mít nic moc společného

-- 4. 9. 2020 12:16 --

glider píše:Osobne neverim 150A, ze pusta altik do baterky v hocijakom rezime.

Altík to klidně pustí. Otázka je ale, jestli si to baterka vezme.

-- 4. 9. 2020 12:20 --

KOSŤA KOSTIČ píše:Buď klešťákem co umí měřit stejnosměrný proud, anebo využít snímací odpor na svorce akumulátoru.

Klešťák je trochu problém protože na něj za jízdy neuvidím. Spíše ten snímací odpor, ale to je zase zásah do instalace. Možná změřit spád napětí na kabelu od akumulátoru nějakým milivoltmetrem, ten kabel je taky vlastně snímací odpor
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159a 7. 9. 2020 17:04

goes píše:Takze to je na ban?

Na Ban to není, ale je to značně zavádějící příspěvek. Tyhle nabíječky fungují na principu spínaných zdrojů, takže jejich transformátory neběží na 50Hz, ale mnohem vyšších frekvencích, čili mohou být mnohem menší. Ostatně proto se tam někdo na tu frakvemci ptal. Stavět si dnes nabíječku podle návodu z Amatérskeho Rádia, je tedy spíše věc nostalgie. Zbytek uvedl na pravou míru starý hnidopich Vana666. Jinak pokud jde o nabíječku z Lídlu, tak ta mi hlásí nabití již při dosažení svorkoveho napětí 13.8V, což je málo. Možná je to tím, že nejmenší baterií mám 70Ah. U menších nevím, někdo by to mohl zkusit změřit. Také to může být kus od kusu. Osobně dávám přednost nabijeckám C-Tek. Ale lepší něco, než nic.
Marc159a
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Arnie J 7. 9. 2020 17:27

SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 7. 9. 2020 17:42

Jestli jo tak zdravím reinkarnaci
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 7. 9. 2020 17:49

Marc159a píše:... Jinak pokud jde o nabíječku z Lídlu, tak ta mi hlásí nabití již při dosažení svorkoveho napětí 13.8V, což je málo.

Neměla by.
lidl.jpg
lidl.jpg (43.16 ) Zobrazeno 1860 krát
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 7. 9. 2020 19:04

Neměla, ovšem opakovaně jsem to naměřil. Ale jak píši, může to být vlastnost konkrétního kusu. Asi by chtělo, aby to naměřil i někdo jiný. Já jich víc kupovat nebudu. Mám ji primárně na dobíjení motobaterie.
A motorky mám již pár let jen vystavené v garáži.
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod Arnie J 7. 9. 2020 19:25

Vana666 píše:Jestli jo tak zdravím reinkarnaci

no prosím, už je ve své kůži :)
SkyActiv-G 165 / SkyActiv-G 184 / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / i-Get 150

goes 12.5.2020 18:46
Nic jako cena vykon neexistuje.
Arnie J
Nespavec roku 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 8. 9. 2020 01:22

Marc159 píše:Neměla, ovšem opakovaně jsem to naměřil. Ale jak píši, může to být vlastnost konkrétního kusu. ....

Tipnul bych si že plné nabití hlásí inteligentní nabíječka až poté, co se přepne do udržovacího režimu, ve kterém už napětí poklesne na těch cca 13,8 V.
Maximální napětí bys měl proto měřit dříve, tj. opakovaně nebo nejlíp průběžně ještě nějakou dobu před koncem nabíjení.
Z tvé informace si nejsem jistý jestli jsi to dělal takhle
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 9. 2020 05:41

Mohu potvrdit, meril jsem to, mam tu lidlovskou cervenou s displejem a ta ma dva rezimy - normalni a nejaky zimni s vlockou, ten zimni napere baterku opravdu dukladne a ma delsi udrzovaci rezim, napeti se v konecne fazi dost priblizi 15V ale strida to rezimy, taky jsem asi nezachytil vsechno.
Na kapacite baterie nezalezi, u vetsi nabijeni pouze dele trva.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 8. 9. 2020 08:44

Ta vločka je pro nabíjení AGM
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod glider 8. 9. 2020 09:40

Ta vlocka je pre nabijanie pri nizkych teplotach.
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 8. 9. 2020 10:04

glider píše:Ta vlocka je pre nabijanie pri nizkych teplotach.

Jo, proto to dává v tomto režimu vyšší napětí, stejně jako potřebuje AGM
Jouda.III
Komunistobijec


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků