Max. napětí při dobíjení autobaterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 27. 1. 2014 07:55

icotech852 píše:a co tym chcel basnik povedat? :)

chcel tým povedať že není pravda co tvrdí GeneHawkins když tvrdí že "...Baterka, která je v pořádku, snadno točí startérem i s 10% nabitím...."

Netočí vůbec snadno, vybitá má několikanásobně vyšší vnitřní odpor a tedy i několikanásobně větší úbytek napětí na svorkách. A pracovní napětí je jak známo pro výkon startéru zcela klíčové
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Antiradary BEL 14. 12. 2019 19:51

V pátek jsem koupil novou baterku Yuasa: https://www.topbattery.cz/autobaterie-p ... prava.html a před instalaci jsem ji chtěl dobít, jelikož v obchodě ji na můj požadavek zběžně proměřili a pry má cca 80% maxima.

Jak na potvoru, vyzkoušel jsem 3 lidlovské nabíječky Ultimate Speed, které jsem kdysi koupil jako bonus pro zákazníky a které mi zůstaly pár let na sklade, ale ani u jedné nefungovaly přepínače režimu. Půjčil jsem si https://nabijecky-a-startovaci-boxy.heu ... nt-12v-4a/, na které svítí 100%-75%-50%, ale 0% nesvítí, a jelikož je jenom do 45 Ah a 4 A, tak jsem nepochopil, co to má znamenat. Logicky by se to mělo zažínat 0-50-75-100%. Ovšem napětí na připojeném voltmetru postupně stoupá.

U druhé https://www.conrad.cz/nabijecka-autobat ... -v.k842126 svítí všechno a prý když je baterka vybitá, tak zelená LED svítí slaběji, když nabitá, tak silněji. Prý to není automat, takže se nabíjení samo nevypne, má se rozsvítit zelená LED, jenže ona svítí už od cca 50% a u 100% prý svítí trochu jasněji. To je kritérium jak prase a by se z toho picnul. ...

Takže se ptám, do jakého napětí bych měl danou baterku (Ca legovaná Ag) nechat nabíjet? Kolem 14.7-14.8V už to moc nestoupá a spíše to kolísá nahoru a dolu a když nechám baterku pár hodin bez nabíjení, tak ukazuje 13.06V.
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Antiradary BEL
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.III 14. 12. 2019 20:17

Kalciovku bych nabíječkou bez regulace nenabíjel
Koza se nažrala, nadmula a zdechla...
Jouda.III
Komunistobijec

Odeslat příspěvekod Antiradary BEL 14. 12. 2019 21:36

Tak na https://www.oleje.cz/forum/nabijecka-ta ... 1-255.html píší, že Ca/Ca začíná plynovat při cca 14.7V, takže to +- asi odpovídá plnému nabití.

Teď jsem dal na nabíječku předchozí EXIDE Premium, 12V, 65Ah, 580A, EA654, Carbon Boost https://www.topbattery.cz/exide-premium ... boost.html, která ráno sotva protočí motor a při plusových teplotách horko těžko nastartuje, ovšem jezdím jenom krátké trasy 2-5 km, takže se permanentně nedobíjí.

Po celodenním popojíždění po Praze měl akumulátor 12.55V, po připojení nabíječky to za 1/2 hodinky rychle vystoupalo na 14.0V, po 2.5 hod. voltmetr ukazuje cca 14.64V, ale nevím, jestli je také Ca/Ca. Je tento akumulátor KO nebo ještě trochu poslouží?
m4lcolm: Je sranda, kolik jedincu se nechalo zmanipulovat, ze se dobrovolne biji za cizi financni zajmy jako uzitecni idioti.
Antiradary BEL
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod yndezit 14. 12. 2019 21:41

Ca škodí delší stání auta, pokud už nedá proud, není na ni spoleh, v zimě zradí. Ve sběru za ní dají 2-3 kila.
yndezit
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků