Max. napětí při dobíjení autobaterie

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 18:15

Dívám se že se teď baterky hodně řeší, tak se taky přidám. Momentálně nabíjím baterku z auta doma na no-name automatické nabíječce a když jsem ji začal nabíjet, změřil jsem pro jistotu nabíjecí napěti a odečetl ideálních 14V. Teď po dvou hodinách jsem přišel, změřil znova a odečetl napětí na svorkách 15.5V! Není to nějak moc?

Jinak nabíječka hlásí že je baterka plně nabita, ale moc se mi nezdá že by se nabila za dvě hodiny (když jsem ji začal nabíjet, byla na půlce své kapacity).

Ještě doplním že baterka je Bosch Silver S4, 12V 60Ah, bezúdržbová.
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 1. 2014 18:20

Kapacitu nebo spis naboj u olovene baterky podle napeti moc presne nezjistis. Ted se mi to nechce hledat ale na normalni baterku bude 15,5V jeste OK. Teoreticke napeti pro plne nabiti je tusim 14,4V ale u baterek s vapnikem o neco vic. Kdyz je baterka nabita, klidne si necha vnutit i 18-20V pri celkem malem proudu, jen to dost plynuje a neni to dobre, pokud to trva delsi dobu. Proste ve stavu plneho nabiti je dost mekka pro vyssi napeti.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 26. 1. 2014 19:10

Když nabíječka hlásí konec nabíjení a napětí na svorkách je 15,5V, tak si můžeš s klidem říct, že víc jsi pro nabití baterky už udělat nemohl.
Co se týče délky nabíjení, tak nikdy přesně nevíš, jakou kapacitu má baterka na začátku nabíjení, ani jaká je maximální kapacita. Třeba byla nabitá na 90 %.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 19:21

Díky za odpovědi. Dal jsem ji nabíjet protože jezdím více méně jen do obchodu a zpět (nestíhá se dobíjet) a včera v mrazu jen tak tak otočila startérem. Takže se mi nezdá že by byla skoro nabitá...
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 1. 2014 19:59

Baterka, která je v pořádku, snadno točí startérem i s 10% nabitím.
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 21:05

Kéž by byl svět tak jednoduchý, jak si ho někteří představují...
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 1. 2014 21:13

GeneHawkins píše:Baterka, která je v pořádku, snadno točí startérem i s 10% nabitím.

citace z chytré knížky:
vnitřní odpor - je určující pro pokles napětí při zatížení .V praxi bývá 0,001 Ω až 0,03 Ω. Roste s klesající teplotou (asi o 0,5 % na 1 °C) a se stupněm vybití (u vybitého akumulátoru je asi 3 x větší). :hm :hm
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 26. 1. 2014 22:39

a co tym chcel basnik povedat? :)
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 26. 1. 2014 22:55

Básník tím chtěl říci, že nejlépe posoudíš stav baterie zatěžovacím voltmetrem.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 26. 1. 2014 23:02

Autobaterie 12 V ne-gelová, nabíjení a stav:

NABÍJENÍ:
- Budeme-li měřit svorková napětí v průběhu nabíjení, je akumulátor prakticky nabit při dosažení plynovacího napětí, tj. 14,4 - 14,7V, nabíjení pak
ukončíme po dosažení 16,2 - 16,8V, kdy byl zcela ukončen proces
desulfatace.

- z nouze: akumulátor je dobit, když při nabíjení už neklesá nabíjecí proud.
- z nouze: akumulátor je už dobit, když se už nabíjecí napětí nezvyšuje. A klidně i kolísá. Zde se pohybuje už v těch hodnotách okolo 16 V (měřeno při nabíjení na svorkách).
===============

STAV NABITÍ = KAPACITY AKUMULÁTORU:
12,6V až 12,8V = 100%
12,4V až 12,5V = 75%
12,1V až 12,2V = 50%
11,9V až 12,0V = 25%
11,8V = vybitý
Při dosažení 12,6V je akumulátor v zásadě 100% nabit, ale nebyl zcela ukončen proces desulfatace, chtělo to ještě chvilku nabíjet. Měření provádíme po více než 2 hodinách od posledního nabíjení nebo jízdy vozidla, nebo raději ještě později (klidně druhý den). Pokud bychom měřili dříve, můžeme naměřit falešně vyšší hodnoty.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Elpin 26. 1. 2014 23:07

Díky audisi za velmi hodnotný příspěvek!
Elpin
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 26. 1. 2014 23:09

jo
GeneHawkins
Insomniak roku 2013-17
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod icotech852 26. 1. 2014 23:13

dnes som si zhodou okolnosti bol tiez premerat napatie,mozno aj koli tym mrazom a mal som 12,1 cize pohoda
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod frdrx 27. 1. 2014 00:02

To jsem si včera ráno říkal taky, když jsem to šel před odjezdem raději změřit a naměřil 12,2 V při -13°C. Startér pak motorem sotva otočil. Ještě že to hned naskočilo, protože druhý pokus bych možná nedostal. Asi to hned zítra vezmu proměřit zátěžákem.
Promise her anything, but give her Debian.
frdrx
Nováček

Odeslat příspěvekod icotech852 27. 1. 2014 00:25

jj cisto napatie klame,najlepsie je ako sa pisalo zmerat to pri zatazi.Druha vec je ta,ze takuto zataz musi mat clovek aj doma po ruke.Zvacsa si ten odpor nevytiahne z vrecka :)

-- 27. 1. 2014 00:26 --

alebo hodit nabijacku na par hodin pre istotu koli dobitiu
forsaken...
icotech852
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků