ide na 3 valce

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod carlitosman 7. 6. 2013 19:16

Zdravim. Peugeot 308 1,6 vti mi ide len na 3 valce,niekedy sa spamata a rozbehne sa na 4 potom zase kontrolka motora a ide len na 3. Sviecky,zapalovacie moduly a vstrek su uz vylucene.Co to este moze sposobovat? Diagnostika ukazuje chybne spalovanie 4 valca.
carlitosman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gewehr 7. 6. 2013 19:30

presne tento problem mal kolega s 207 s tym istym motorom, sporadicky sa mu to stavalo asi rok, autorizak to vlastne nikdy nevyriesil... asi som moc neporadil, v kazdom pripade to nie je az taka vynimocna vada
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 6. 2013 19:40

Visící ventil, závada časování rozvodů, natažený rozvodový řetěz, přílišná citlivost motoru na správný tlak par benzínu.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod carlitosman 7. 6. 2013 19:41

Vsiaci ventil by znamenal male tlaky,rozvodovu retaz asi len pozriet nastavenie.
Ako sa RJ dozvie,ze prave v tom jednom valci je maly tlak?
Naposledy upravil carlitosman dne 7. 6. 2013 19:44, celkově upraveno 1
carlitosman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod gewehr 7. 6. 2013 19:42

ehm, predal auto na protiucet a zobral 208 s 1.4kou :D
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 7. 6. 2013 19:53

carlitosman píše:Vsiaci ventil by znamenal male tlaky,rozvodovu retaz asi len pozriet nastavenie.
Ako sa RJ dozvie,ze prave v tom jednom valci je maly tlak?

No podle mě se to nijak nedozví. Tlaky se musí změřit, jedině že by tam VTi mělo nějaké čislo, ale pochybuju.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod kraljiri 7. 6. 2013 20:12

Ja bych to nahradil HTP a nebude problem :)
Diakritiku nemam a nepodporuji bo nemam ceskou klavesnici a nemam v umyslu si ji kvuli 2 vetam mesicne porizovat :)
kraljiri
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ol-da 7. 6. 2013 21:21

carlitosman píše:Vsiaci ventil by znamenal male tlaky,rozvodovu retaz asi len pozriet nastavenie.
Ako sa RJ dozvie,ze prave v tom jednom valci je maly tlak?

Tohle se nedozví, ale pozná nespálený benzin ve výfuku (z údaje lambda sondy) a nahlásí problém.
Pokud jsi vyloučil vstřik, svíčku i zapalovací modul, tak zbývá netěsnost v sání toho válce a mechanická závada na tom válci (Něco s ventily? Změřit tlaky)
Ol-da

Odeslat příspěvekod 970ka 8. 6. 2013 20:43

Vidím to podobně,jeden válec má malej tlak.
Carrera S, Tesla 3 Highland LR, AR Stelvio 2,0T, Audi Q3 Tsi, MB SL320, Honda Monkey 2023, Pana GZ 2000,Advance Acoustic A7
970ka
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod carlitosman 8. 6. 2013 21:51

Tak by som to rad upresnil. Na tlakoch som este nebol.Diagnostika ukazala:
-Trvala zavada.Vynechania spalovania valca c.4 /neskor som skusil odpojit cievky ostatnych valcov a vypisalo taku istu chybu/
-Trvala zavada spalovania na neurcitych valcoch
-Prechodna zavada.Informacia medzi vstupnou a vystupnou sondou koherence
-Prechodna zavada.Zavada regulacie bohatosti zmesi.Zmes je prilis bohata.
Peugeot je na LPG.Vcera motor siel len na 3 valce.Dnes aj s kontrolkou motora normalne na 4.Zavady pred chvilkou vymazane a motor ide stale normalne. Predpokladam,ze ako predtym este cca 50 km a potom sa to zopakuje.
Po vstupeni do chyb to ukazalo chybu P2192,P1339,P1340,P1336,P1338,P2196,P2178. Vynechava ako na benzin tak na lpg.
A este to ukazuje v bsi,chybu senzora vysky hladiny oleja.
Inak v bsi bolo tych zavad P2192 snad 5OO behom par km.
Naposledy upravil carlitosman dne 8. 6. 2013 22:09, celkově upraveno 1
carlitosman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ol-da 8. 6. 2013 22:09

No když pozná, že konkrétní válec nespaluje, tak to snad může být jedině nějaká chyba v zapalování toho válce, teda že do zapalovacího modulu toho válce (nevím jak konkrétně je to tam řešené) nejde signál, protože co jného by ŘJ poznala? Tedy elektrický problém a tím se i vylučuje mechanická závada válce. A když se závada projevuje náhodně, tak to může být i v nějakém konektoru, v kabeláži a podobně. Nebo i v řídící jednotce samotné.
Ol-da

Odeslat příspěvekod tycoon 9. 6. 2013 07:22

To jsi měl říct hned na začátku, že máš LPG. To přidává další možnosti. Pokud by nebyl tlak ve válci, tak zničené výfukové ventily resp. sedla ventilů. Pokud jsou tlaky v pořádku, tak bych hledal problém v zapalování - na zapálení LPG je potřeba větší napětí, což klade vyšší nároky na zapalovací soustavu - tzn. typ a stav svíček, stav cívek. Obecně vzato, tenhle motor je strašně náročný a na přestavbu se IMHO nehodí.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod carlitosman 10. 6. 2013 15:52

Tlaky su dobre. Uz RJ nevyhadzuje 4 valec,ale trvala chyba spalovania v neurcenych valcoch. Po zmazani chyb ide auto zas dobre,len zase pocas jazdy stratilo vykon na chvilku klesli otacky o 500 a znova sa po 1 km vykon vratil. Kontrolka motora nezasvietila. Robi to aj po prepnuti na benzin. Zeby RJ odisla?Alebo moze mat takyto vplyv aj lpg na chod benzinu?
carlitosman
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Ol-da 10. 6. 2013 16:23

Nevím kde přesně je chyba, nebo problém, ale podle mě to bude někde v elektronice zapalování.
Ol-da


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků