Renovace veterana: garaznik ci firma v Praze

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod voborl00 4. 5. 2013 15:32

Zdar, chtel bych se zeptat, zda by nekdo doporucil sikovneho garaznika ci firmu se schopnosti dostat hrube smontovaneho veterana/youngtimera do bezproblemoveho a provozuschopneho stavu. Nepotrebuju vyhravat ceny na prehlidkach, staci kdyz za rozumny peniz bude auto ready na vikendove vyjizdky. Nejlepe Praha a okoli. Diky za tipy.
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freddy158158 4. 5. 2013 15:52

aby to jezdilo si mužeš pošudlit sám ne? :hm .... aby to bylo podle originálu tak to bude stát hodně bankovek 8-)
freddy158158
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod voborl00 4. 5. 2013 16:45

freddy158158 píše:aby to jezdilo si mužeš pošudlit sám ne? :hm .... aby to bylo podle originálu tak to bude stát hodně bankovek 8-)


V Praze nemam zazemi a ani moc cas. Original neni treba, nebude to na vystavy. Stacil by sikovny mechanik, co si poradi se specifiky 30 let stareho auta.
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 4. 5. 2013 17:00

30let je normálně provozovatelný auto se kterým si poradí každej 40let+ garážník daný značky. I vzhledem k přístupu a cíli bych to rozhodně nenazýval renovace veterána.

Takže začni tim, co je to za auto a v jakým je stavu.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 4. 5. 2013 17:47

Asi tak, zásadní je, o jakou značku + typ jde (např. kvůli shánění dílů), jaký je výchozí, jaký požadovaný výsledný stav a kolik je zhruba rozpočet.

A pokud jde o auto nějaké alespoň trochu rozšířeněnjší značky (např. ten Taunus v avataru), tak je dobrý nápad začít s dotazy v nějakém klubu příslušné značky (např. Fordever club).

Pokud by takový klub nebyl v CZ/SK (např. kdyby to auto byl Glas, Jensen nebo Innocenti), tak v Německu, Itálii nebo v Anglii bude určitě.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freddy158158 4. 5. 2013 21:01

Joo tricet let stare? .. tak to bych veteranem nenazyval..15-20 let dnes jezdi normalne kazdej den do prace z prace ;)
Pokud jsi "fanda" dane znacky tak jak je zde psano staci ti nekdo koho to bavi a dily sezenes jeste normalne u kazdeho prodejce autodilu...;)
freddy158158
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Folie 5. 5. 2013 06:47

voborl00 píše:Zdar, chtel bych se zeptat, zda by nekdo doporucil sikovneho garaznika ci firmu se schopnosti dostat hrube smontovaneho veterana/youngtimera do bezproblemoveho a provozuschopneho stavu. Nepotrebuju vyhravat ceny na prehlidkach, staci kdyz za rozumny peniz bude auto ready na vikendove vyjizdky. Nejlepe Praha a okoli. Diky za tipy.


Ahoj, jak tady kluci píšou. Nejprve je nutné napsat, o jaké auto se jedná a které díly jsou špatné a podobně. Já si třeba teď dávám dohromady Ford Taunus P5 20M po dědečkovy, je to rok 1965 a je už problém na to sehnat některé díly, například brzdový válec
Folie
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod voborl00 5. 5. 2013 10:30

Je to Ford Taunus 1982. Popsal bych to tak, ze je nahrubo seskladany, pojizdny, ale je treba vozit naradi a nahradni dily protoze obcas potrebuje zasah na ceste. Rad bych ho mel ve stavu "nebat se s nim vyjet" plus potrebuje nejake upravy typu kompletni vyfuk, poladeni motoru, resp. sani a paliva atd.

Takze jestli vite o nejakem prazskem ford mechanikovi, tak sem s nim.
voborl00
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 5. 5. 2013 10:40

jen to co jsi popsal budou naklady tak 100000. Uz jen rozebrani motoru, pretesneni, pisty, vybrus,agregaty, prevodovka, spojka, brzdy, ten vyfuk, nevis jak naboje kol a loziska a to se da pokracovat. Bez toho to nebude bezproblemove auto
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freddy158158 5. 5. 2013 14:21

K86 píše:jen to co jsi popsal budou naklady tak 100000. Uz jen rozebrani motoru, pretesneni, pisty, vybrus,agregaty, prevodovka, spojka, brzdy, ten vyfuk, nevis jak naboje kol a loziska a to se da pokracovat. Bez toho to nebude bezproblemove auto

nechtěl jsem hned napsat,že to bude stát kilo abych ho nevyděsil :-P :D ... jsi odvážnější,ale máš pravdu 8-)
freddy158158
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 5. 5. 2013 15:34

No, pokud se nebude muset dělat nic na karoserii (plechařina, lak), tak mechanické věci by se mohly dát udělat za míň. Zrovna na Taunuse by díly nemusely být tak drahé, pokud tedy budou k sehnání. I větší repase (hlava dolů, ventily, ložiska na klice, přetěsnit a seštelovat karbec) jednoduchého fordího čtyřválce by se mohla vejít tak do 30 tisíc, s výbrusem a novými písty do 40 tis., ne? Převodovka obvykle bývá OK, takže zbývají přídavné agregáty (startér, altík, cívka + svíčky + kabely...).
Otázka je podvozek, určitě to chce tlumiče a nové silentbloky, ale to nemusí být tak hrozné.

Musím ale dodat, že nemám moc přehled o cenách a dostupnosti dílů na staré Fordy.

Určitě bych se obrátil na Fordever club (sice jsou z Moravy, ale třeba by měli tip):
http://www.fordever.cz/
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Folie 5. 5. 2013 17:35

voborl00 píše:Je to Ford Taunus 1982. Popsal bych to tak, ze je nahrubo seskladany, pojizdny, ale je treba vozit naradi a nahradni dily protoze obcas potrebuje zasah na ceste. Rad bych ho mel ve stavu "nebat se s nim vyjet" plus potrebuje nejake upravy typu kompletni vyfuk, poladeni motoru, resp. sani a paliva atd.

Takze jestli vite o nejakem prazskem ford mechanikovi, tak sem s nim.


Tak o Pražském nevím, ale v Plzni bych ti to mohl poskládat. Jak říkám, staré Fordy mám rád, sám dávám dohromady toho Taunuse P5 M20 z roku 1965 po dědovi, kontakty na díly tím pádem mám taky a hlavně mě to baví tyhle renovace. Takže jestli chceš, můžeme o tom pokecat, ukázal bych ti mého Taunuse a podobně. Jestli to normálně jezdí a chceš ho mít v pořádku hlavně z Mechanického hlediska, tak by to až tak drahý být nemuselo. Ale to chce vidět, zkusit tlaky na válcích a podobně. Výfuk jde vyrobit a vyjde mnohem méně, než shánět hotový na tento model a podobně.

Takže jestli to chceš probrat, napiš mi SZ a poklábosíme
Folie
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků