Stránka 1 z 1

Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:26
od Swifty
Má smysl u dnešních motorů měnit olej hned po ukončení záběhu, čili dejme tomu prvních 1000-1500 km? Konkrétně u benzínového turbomotoru Mazdy 3 MPS, která má psanou první výměnu po 5000 km.

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:27
od Rattus rattus
ne. 1000-1500 je ukončení záběhu? :hm

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:27
od anonymni
ničemu tím neuškodíš, takže pro dobrej pocit - proč ne

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:32
od Swifty
Rattus rattus píše:ne. 1000-1500 je ukončení záběhu? :hm

Tak záleží na tom, jak kdo definuje záběh :) Já tím myslím to, že po tuhle dobu s tím autem jezdím "důchodcovským" stylem, bez plnýho plynu, hodně řazení nahoru dolů, žádná delší dálnice... no a po těch 1500 to už neřešit....beztak bych to dýl nevydržel :twisted:

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:33
od Rattus rattus
Já bych to měnil po 2000km. Ničemu to neuškodí a výrobce olejů vydělá. o<:)

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:38
od Swifty
Jasně, ekonomiku je potřeba podpořit. Spíš aby to v autorizáku neztopili s tím, že to je beztak zbytečný a majitel to nepozná.

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:39
od Rattus rattus
je to zbytečné

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:40
od agathodaimon
Swifty píše:Má smysl u dnešních motorů měnit olej hned po ukončení záběhu, čili dejme tomu prvních 1000-1500 km? Konkrétně u benzínového turbomotoru Mazdy 3 MPS, která má psanou první výměnu po 5000 km.


Já bych se řídil servisní knížkou, abych nepřišel o záruku

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:40
od evlo
Swifty píše:
Rattus rattus píše:ne. 1000-1500 je ukončení záběhu? :hm

Tak záleží na tom, jak kdo definuje záběh :) Já tím myslím to, že po tuhle dobu s tím autem jezdím "důchodcovským" stylem, bez plnýho plynu, hodně řazení nahoru dolů, žádná delší dálnice... no a po těch 1500 to už neřešit....beztak bych to dýl nevydržel :twisted:
A jaky to ma smysl s tim tak jezdit?

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:42
od anonymni
dobrý pocit

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:43
od Rattus rattus
Na pohřbu

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:43
od evlo
Ja to teda vzdycky delal naopak, jak jsem dostal novy auto (nebo novy, melo to uz treba 16km najeto), tak jsem radeji hned pekne za studena do omezovace at si zvykne a nenici se pak.

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:44
od Rattus rattus
nemusíš si hrát na blbce

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:44
od anonymni
bodejť, u tebe bych ani nic jinýho nečekal

Re: Výměna oleje hned po záběhu

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 10. 2012 15:48
od Filo0
Z časti máš pravdu, pre samotný motor nieje vhodné, aby sa zabehoval dlho, preto aj po GO motora sa odporúča dávať doňho nie nejaký extra kvalitný olej, ale len s nejakými minimálnymi požiadavkami pre ten motor a so žiadnymi prísadami pre lepšie mazanie. Pretože ak sa motor zabehuje veľmi dlho, tak sa zabehne s príliš malými vôlami a aj ten motor musí mať nejaké rezervné vôle. Potom to vyzerá tak, že ak sa dlho zabieha, všetko je v ňom príliš natesno a po čase sa stane to, že sa napr. olej začne prehrievať kvôli vysokým teplotám práve kvôli malým rezervám. Druhý prípad je zase tiež extrém, keď sa obrúsi všetko až príliš a väčšinou po nejakých 100 tis. km alebo skôr môže napr. začať brať olej.