jak se chová tempomat při jízdě do kopce?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Jouda.II 20. 9. 2012 18:05

A co je to vlastně ten tempomat?
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 9. 2012 18:05

Tak to já když dám RESUME, tak to rozhodně nezrychluje na původní rychlost na plný plyn
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 20. 9. 2012 18:08

mě to zrychluje podle toho jak jsem jel předtím. Pokud pilu, tak se snaží hned dosáhnout nastavené rychlosti. Pokud piánko, tak přidává jen tak vlažně. A taky do toho kecá to jak velký rozdíl je mezi těmi rychlostmi(aktuální, nastavená).
Naposledy upravil eLzyx dne 20. 9. 2012 18:12, celkově upraveno 1
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 9. 2012 18:11

Kua, to Volvo je ale vychytané
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 20. 9. 2012 18:16

v automatu to bylo ještě lepší. Tam si to hrálo i s řazením. Když jsem jezdil chvilku pilu, tak to při "resume" klidně podřadilo a točilo do 4500ot. Když jsem pak nějakou chvíli jezdil piánko, tak to po "resume" řadilo tak, aby se otáčky drželi do 1500-2500ot.
Škoda, že se pak zadřel motor. Bylo to fakt hodně návykový.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 9. 2012 18:17

Ono tempomat má stejně mnohem větší smysl ve spojení s automatem
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 20. 9. 2012 18:22

je to tak. Nějak přemýšlím nad tím, že další Volvo bude s automatem. Paradoxně to mělo i o litr nižší spotřebu než ve srovnatelném autě s manuálem. Automat totiž točil při 130km/h asi o 800ot míň.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 9. 2012 18:24

Což ostatně obvykle bývá - to s těma otáčkama
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 20. 9. 2012 18:33

stejně nechápu, proč jsou ty manuály tak blbě odstupňovaný. Stejně používám jen tři kvalty, 1-3-5. A i bez té trojky bych se obešel, ve městě jezdím na 5, kdy to točí okolo 1500ot. a ani při přidání plynu to neprotestuje.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 20. 9. 2012 18:46

obyč tempomat mi přijde fajn. i u manuálu ho docela využiju ale adaptivní tempomat fakt nemusím, furt sledovat jestli už nejsem moc blízko protože to začne brzdit mě vůbec nebaví a nepřišel jsem na to jestli lze přepnout do nějakého pasivního modu ala standardní tempomat.
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 9. 2012 18:47

To nemáš teda moc dlouhou pětku
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tycoon 20. 9. 2012 18:50

dolejst píše:2) Stejná situace jako v předešlá, ale auto je vybavené tempomatem a manuální převodovkou. Co se stane?

- tempomat se vypne a nechá to na řidiči?
- tempomat se bude snažit udržet rychlost za každou cenu i přes stálé zpomalování až do úplného zastavení a chcípnutí motoru?

Děkuji


U tempomatu v jedničkové Fabii platí druhá možnost. Tedy pokud máš nějaký slabší motor. Mně se stává mnohem častěji opak - tempomat mi neudrží rychlost z kopce, protože motor má za daných otáček slabý brzdný účinek, takže buď musím přibržďovat nebo podřadit ... a nebo tolerovat zrychlení.

eLzyx píše:stejně nechápu, proč jsou ty manuály tak blbě odstupňovaný. Stejně používám jen tři kvalty, 1-3-5. A i bez té trojky bych se obešel, ve městě jezdím na 5, kdy to točí okolo 1500ot. a ani při přidání plynu to neprotestuje.

Dle mého názoru je to ideální odstupňování. Pokud jedeš na pohodu, můžeš mít zařazený stále nejvyšší převod "kopec nekopec, obec neobec" a vě městě řadit méně, protože jde přeskakovat převodové stupně (já často řadím 2->5). Pokud ale chceš jet rychleji, máš kdykoliv k dispozici ty nižší převodové stupně. Já jsem si na to rychle navykl.
FR 1.4 TSI 92 kW
ex Fabia 2.0 MPI 85 kW LPG
tycoon
Inventář

Odeslat příspěvekod Duri13 20. 9. 2012 19:02

spitfireIX píše:
eLzyx píše:zvolit nejoptimálnější rychlostní stupeň ...


Jaký je to stupeň, co je ještě optimálnější, než optimální?

:D
Duri13
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 20. 9. 2012 19:05

MELLO píše:To nemáš teda moc dlouhou pětku

1500 to má asi při 50-60, při 130 to má necelý 3000ot, při 250 asi 5500ot.
Byl bych teda raději, kdyby to mělo při 130km/h okolo 2200ot.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pota 20. 9. 2012 19:09

Čoveče máš skoro stejný odstupňování jako já. Jen těch 250 dám jen volným pádem :D.
pota
Štamgast
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků