Octavia 4x4 TDI-PD nefunkční haldex

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod karf 25. 6. 2020 10:34

Abre píše:Tenhle skvely SK test to ukazuje naprosto jasne (od 9:20m)
https://www.youtube.com/watch?v=0npif1HUstQ

Cože ten test ukazuje? 8-D Jedině to, že pokud pojedeš na ledu/sněhu, tak to prostě nevyjedeš a musíš šaškovat - popojíždět, hledat stopu a zkoušet :tleskani . Dřív se tlačilo, teď se čeká a nadává na cestáře. Když tohle děláš před svojí chatou, tak maximálně pobavíš sousedy. Když tohle ale začneš zkoušet na silnici, kde jezdí i ostatní, tak je prostě OTRAVUJEŠ. Musí kvůli tobě zastavit a celé místo se zašpuntuje ostatními, co viděli 4x4 jen v časopise. Vtipné je, že v takové situaci projedou jen 4kolky (pravé quatro, awd i haldex). Naprosto suveréně a bez jakýchkoliv problémů :D :D ;-)
karf
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 6. 2020 10:58

A ted si vem ze byly doby ky 4x4 melo tak jedno auto v okrese. Rozhrinivalo se mene. Nesolilo. Apod
anonymni

Odeslat příspěvekod Abre 25. 6. 2020 11:56

A navic byly jen celorocky a taky se jezdilo.

Zrovna vsechny tyhle tyhle AWD typu Haldex, pokud nemaji soucasne i asistent pro kontrolovane klouzani ze svahu, tak te muzou dostat do jeste horsi situace. Protoze sjezd je nebezpecnejsi nez vyjezd.
Coz je treba muj pripad.
Mam Haldex Vgen, ale pri sjizdeni svahu se musim spolehnout jen na ESP.
Haldex je pri brzdeni vzdy odpojen a asistent pro sjizdeni svahu nemam.
Mozna kdybych automatu manualnim razenim vnutil 1ku, tak by se pri brzdeni jenom motorem pripnul.
Pokud teda ta elektronika je vubec programovana na situaci, kdy ma predek nizsi otacky nez zadek, tzn ze klouze.
Zkouset to dobrovolne nehodlam.
Abre
Nováček

Odeslat příspěvekod garážmistr 25. 6. 2020 15:48

Ach nebe.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 25. 6. 2020 16:00

Abre píše:S EDS uz dnes v osobaku 4x4 netreba....

A jaká je potom legrace potkat někoho s takovým názorem na zasněžené silnici :D
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 25. 6. 2020 17:40

Asi tak, pohon brzdenim nenahradis.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 6. 2020 17:54

Abre píše:A navic byly jen celorocky a taky se jezdilo.

Zrovna vsechny tyhle tyhle AWD typu Haldex, pokud nemaji soucasne i asistent pro kontrolovane klouzani ze svahu, tak te muzou dostat do jeste horsi situace. Protoze sjezd je nebezpecnejsi nez vyjezd.
Coz je treba muj pripad.
Mam Haldex Vgen, ale pri sjizdeni svahu se musim spolehnout jen na ESP.
Haldex je pri brzdeni vzdy odpojen a asistent pro sjizdeni svahu nemam.
Mozna kdybych automatu manualnim razenim vnutil 1ku, tak by se pri brzdeni jenom motorem pripnul.
Pokud teda ta elektronika je vubec programovana na situaci, kdy ma predek nizsi otacky nez zadek, tzn ze klouze.
Zkouset to dobrovolne nehodlam.


Esp ti pri tak nizke rychlosti moc fungovat nebude
anonymni

Odeslat příspěvekod Abre 25. 6. 2020 18:50

Na rozjezd je Haldex samozreme super, ale zarazi me jak prakticky nikdo neresi opacnou situaci, kdy predek nehrabe, ale naopak klouze z kopce.
Sepne taky nebo ne chytraci?
Abre
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 6. 2020 19:10

haldex je "sepnuty" porad
anonymni

Odeslat příspěvekod garážmistr 25. 6. 2020 19:36

Abre píše:Na rozjezd je Haldex samozreme super, ale zarazi me jak prakticky nikdo neresi opacnou situaci, kdy predek nehrabe, ale naopak klouze z kopce.
Sepne taky nebo ne chytraci?

Možná by to řešil osobní šofér.
rwd
garážmistr
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 25. 6. 2020 20:36

Nesepne ale klidně by mohl. Stačilo kdyby ti co ho programujou chtěli
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kurtoid 25. 6. 2020 21:36

Lukas063 píše:Vím jistě, že 4x4 nikdy v aute nechci...jednak z duvodu pořizovací ceny, tak z duvodu následného preventivního servisu/údržby. Nedejbože kdyz se na tom něco posere...

Nekdo kdo to využije a chce to, s tim musí holt počítat...taková dan za to, ze ma 4x4.


V rodině je už 19 let auto s quattrem - tedy původní řešení přes diferák. Najeto 330 tisíc. Jediný servis té části 4x4 bylo to, že se do diferáku loni doplnilo pár dcl oleje. Takže bilance je zatím 700Kč na materiálu a práci. Taky si nevybavuju, že by se cokoli dělalo s dalšíma čtyřkolama z přelomu tisíciletí, které byly doma a najely stovky tisíc. Bohužel současná auta už jsou asi o něčem jiném...
kurtoid
Nováček

Odeslat příspěvekod anonymni 25. 6. 2020 21:46

Mam uz xou 4 kolku a taky premyslim nad rim servisem. Zatim zadny nebyl
anonymni

Odeslat příspěvekod salam01 25. 6. 2020 21:52

Mně myslím při prvním servisu měnili olej v rozvodovce - není to ovšem tuším předepsáno.
salam01
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Abre 26. 6. 2020 07:44

Cim se dostavam zpatky k tomu, ze nez takhle odflaknuty Haldex, ktery je potom ve sjezdu uplne k nicemu, to uz je skoro lepsi dobre udelany prdohrab s EDS.
Kdyz jsem mel jeste dvojkovyho Fokala s EDS a dieselem nad predni napravou, kvalitni zimaky, vyjel vzdycky vsechno i na Vysocine, a to byly jeste zimy kdy normalne snezilo.
Abre
Nováček

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků