Pedál spojky + brzdy

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod vacil 10. 12. 2011 20:05

zdar.
Mam takovej menší problém s autem, ale předem řikám že do servisu to dávat nebudu, byl by dražší než je cena auta ;).

Pedál spojky - poslední dobou na zabití. Začlo to asi před pár dvěma? měsícema, kdy sem auto zaparkoval před domem a po pár hodinách chtěl odjet - spojka začala zabírat ihned a kousek od podlahy. Přes noc se to srovnalo a za dva tejdny zase .. to se srovnalo asi po dvouhodinový jízdě v Praze po prudkym sešlápnutí brzd. Vydrželo asi 3 tejdny (pak začalo mrznout, asi v tom bude souvislost :D) a po noci od normální jízdy sednu do auta a pedál spojky úplně bez odporu. Před první jízdou musim pumpovat (šlapat) se spojkou asi 10x, než trochu ztvrdne a de zařadit. Při jízdě musim sešlápnout 2-3 (někdy 4x) ... ale když nechám alespoň trošičku sešlápnutej pedál, tak de zařadit hned a kolikrát chci.
S tim asi souvisí další problém a to prodloužení chodu pedálu brzd (oproti našemu druhýmu autu je to fakt smutný), kterej se dá sešlápnout skoro až k podlaze a stejně bych víc brzdil nohama. Přitom kotouče i destičky sou ještě v pohodě. Osobně bych jako laik řek, že to bude souviset s dosluhující brzdovkou (2 roky tam je určitě, co bylo s autem předtim netušim), ale jak sem řek - do auta moc dávat nechci a radši se zeptám. Teď asi lame dotaz - můžu si brzdovku vyměnit sám, případně nebyl by nějakej jednoduchej návod? Bez kompresoru na odvzdušnění se asi neobejdu, ale fakt hlavně netušim jak na Mitsubishi Lanceru GLXi (1.6, benzín) z roku 1993 (model 1992 - 1996) vypustim brzdovku a kolik jí tam asi tak bude?

Vim že sem pirát a vrah, ale to auto používám víceméně na dvoukilometrový cesty ;)
vacil
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kybork23 10. 12. 2011 20:10

nejdřív se podívej, jestli tam vůbec nějakou brzdovku máš
clio 1.8 16v
kybork23
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vacil 10. 12. 2011 20:40

sry, to mě nenapadlo psát - brzdovka tam samozřejmě je, kousek pod půlkou mezi min a max ;)
vacil
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pech. 10. 12. 2011 23:45

odvzdušnit HV a PV spojky...

je možné, že se zavzdušňuje kvůli špatné manžetě, takže pokud by se to opakovalo, vyměnit manžety HV a PV spojky, případně celé válce, zkontrolovat potrubí- hadici
Rip: Škoda 105 DeLuxe 5Q
Sold: Favorit 135LX zvaný Sysel
Aneb já to říkám furt, zlatej karburátor!
A nyní učebnicový příklad produktu globalizace a Francouzským jménem a Českým pasem a strojem jež je svědkem Rumunské obrody s Francouzským srdcem :-)
pech.
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vacil 11. 12. 2011 22:25

takže sem ale totální idiot. Čuměl sem jen pod víko nádobky s nápisama DOT-3/DOT-4 a nenapadlo mě kromě vizuálního pohledu zvenku na hladinu prohlídnout zblízka malou nádobku bez popisu vedle, hlavně protože to víko nechtělo vůbec dolu. To sem dneska konečně udělal a pěknej pohled - v půlce mezi min a max zažraný kolečko od brzdovky, takže to z venku vypadalo jako v pohodě, ale kapalina nebyla skoro vidět a nehoráznej hnědej kašovitej humus.
Tak sem to postupně prolil asi 200 ml brzdovky (povolovat šroub na HV, přítelkyně šlapala na pedál a postupně sem dolejval, než pedál celkem stuhnul a tekla z toho už celkem čistá brzdovka. Pořád to neni jako předtim, ale po startu stačí 2x spojku a jede jak má, jen zabírá zase hodně dole. Teď nevim jestli sem to neudělal pořádně, nebo musim odvzdušnit PV, případně seřídit pedál, aby zabírala jako předtim?
S brzdama to sice nehlo, ale u těch netušim čim by to mohlo bejt .. :-/
vacil
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků