Stránka 3 z 4

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 20:20
od 4x110mm
Jen počkej, až budeš stát levým předním a pravým zadním na ledě :D

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 21:09
od Kokosacek
Jj,to budu v *****,o tom zadna :-)

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 21:24
od Vana666
antek II píše:Poměr kroutícího momentu na jednotlivé výstupní hřídele při zařazení uzávěrky se právě v tomto okamžiku ruší a obě se defakto tváří jako jedna hřídel a vůbec nezáleží jaké je zatížení na koncích, tedy odporu kol.

nechceš mi doufám tvrdit že kolo bez adheze bude v takovém případě zabírat úplně stejnou silou (tedy že vyvolá stejnou tažnou sílu) jako protější kolo stojící na pevném podkladu

4x110mm píše:Jen počkej, až budeš stát levým předním a pravým zadním na ledě :D

no co, úplně v pohodě se rozjede

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 21:30
od Captain Slow
ESP totiž přibrzdí volná kola a už se jede :D

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 22:32
od 4x110mm
vana: tak já bych čekal, že (bez nějakejch udělátek viz Captain Slow) se ty 2 ledová kola budou protáčet a zbylá stát. Vycházím z toho, že bývá všude otevřenej na normálních autech...

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 22:36
od Vana666
440mm: teoreticky máš samzřejmě pravdu
v praxi ovšem mají čtyři poháněná kola tak velkoý účinek, že i když jsou na ledě všechny, auto se v pohodě rozjede

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 22:37
od MELLO
A o tom presne 4x4 je

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 2. 8. 2011 23:16
od antek II
Vana666 píše:
antek II píše:Poměr kroutícího momentu na jednotlivé výstupní hřídele při zařazení uzávěrky se právě v tomto okamžiku ruší a obě se defakto tváří jako jedna hřídel a vůbec nezáleží jaké je zatížení na koncích, tedy odporu kol.

nechceš mi doufám tvrdit že kolo bez adheze bude v takovém případě zabírat úplně stejnou silou (tedy že vyvolá stejnou tažnou sílu) jako protější kolo stojící na pevném podkladu

Tak to ani ve snu

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 8. 2011 05:38
od Vana666
antek: v tom případě musíš připustit, že mám pravdu a že moment je uzavřeným diferenciálem (a stejně tak i pevnou hřídelí) pasivně rozdělován, a to podle aktuálních odporů (sil) na jednotlivých kolech.
Protože moment je součin ramene a síly, rameno je poloměr kola (konstanta), tj. moment je přímo úměrný tažné síle kola.

Pochopitelně vše za ustálených otáček ať do toho nemusíme ještě strkat setrvačnost

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 8. 2011 05:43
od Kokosacek
Tak SX4 ESP ani EDS nema,presto bych rekl po 1,5 zimne co ji mame,ze taha slusne,jak na snehu,tak na zledovatelem povrchu,nicmene, ani ja,ani zena nejsme zadni extremiste,takze to do nejakych krajnich mezi netlacime. Snazim se vzdy najit stopu,aby meli vsechny kola co nejrovnomejsi poklad a s novyma zimnima gumama nas to zatim nenechalo nikde stat (ani tam kde FWD s retezama staly podel cesty a roztlaceli vozy).
OII s H2 mam jako sluzebni delsi dobu a tam by asi EDS pomohlo ikdyz by kola stala krizem na ledu,ale vyzkousene to nemam. Viz. vyse, i s timto pripojiterlnym pohonem se snazim jezdit tak,abych pokud mozno nemusel s lopatou do snehu, a zena nebo deti se mi smali, ze jsem precenil schopnosti vozu. Toz asi tak.

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 8. 2011 13:32
od antek II
Vana, opět musím jemně nesouhlasit.Kroutící moment od vstupní hřídele podle mne rodělit nejde (uzavřený dif), o čem se zde dohadujeme tj."aktuální odpor (sil) na jednotlivých kolech" by jsme měli spíše nazvat záběrový moment jednotlivého kola, v tom případě s tebou souhlasím.

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 3. 8. 2011 14:34
od Vana666
antek: ale přece ty "záběrové momenty jednotlivých kol" jsou přesně ty momenty co nás zajímají, co způsobují tažnou sílu jednotlivých kol a hýbou autem. A protože jejich součet se rovná vstupnímu momentu působícímu od převodovky (přes stálý převod) tak je logické že se vstupní moment na tyhle dva dílčí záběrové momenty rozděluje.

U otevřeného diferenciálu se dělí v poměru 50:50, u zavřeného poměr neustále ve velkém rozsahu kolísá, klidně až do oblasti záporných čísel např -30 : 130 dle okamžitých podmínek každého kola.

Tj. rozděluje se, i když ne aktivně zásluhou difu ale jen pasivně

EDIT: úplně analogicky, kdybys na hák zavěsil dvě závaží, tak celková tažná síla háku se bude taky dělit na dvě dílčí síly obou závaží (podle jejich hmotnosti) a jejich součet také bude celková síla.
u zavřeného diferenciálu nebo pevné hřídele je to stejné, jen působící síla není přímočará ale otáčivá

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2011 09:29
od Kokosacek
Kdyz uz jsme probrali simulaci, mohl by nekdo hodit praktickou zkusenost s EDS u VW nebo TCS u Fordu v porovnani s rekneme tim priraditelnym pohonem 4x4. Jel jsem na snehu s fabkou a OI s ASR a ten system mi neprisel nijak zvlast efektivni, s autem FWD s nejakou formou EDS jsem na snehu nejel. Pomuze to dost/stredne/malo/vubec ? Na povrchu se stejnou adhezi obou kol (tj. ujety snih, led atd), to asi nema zvlastni efekt. Spis, kdyz se jedno kolo opravdu dostane na led.
Ted jsem jel s SX4 pres jeden kopec, uzkou lesni asfaltkou, musely se vyhnout 2 auta. Predemnou jela nejaka mazda6 (odhadem 2005+) a musela jednim kolem do prikopy na mokrou travu,zastavila a uz to nedala. Musela couvnout zpet na cestu. Ja s SX4 jsem mel obe kola na trave v prikope, citil jsem, ze se mirne protaci,ale rozjel jsem se bez nejmensich problemu i bez EDS.

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2011 09:32
od Vana666
dyť jsi tu praktickou zkušenost sám zrovna popsal
EDS u 4x2 je sice fajn, ale 4x4 je minimálně o level výš i bez EDS

Re: Simulace uzávěrky diferenciálu

Odeslat příspěvekNapsal: 4. 8. 2011 11:03
od Kokosacek
Ja nevim, jestli ta mazda6 mela EDS ci neco jineho, proste to nedala. Stal jsem za ni, nevidel jsem na kola,takze nevim, zda-li zasahla elektronika.