Simulace uzávěrky diferenciálu

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod JirkaK 5. 8. 2011 17:20

Vana666 píše:antek: ale přece ty "záběrové momenty jednotlivých kol" jsou přesně ty momenty co nás zajímají, co způsobují tažnou sílu jednotlivých kol a hýbou autem. A protože jejich součet se rovná vstupnímu momentu působícímu od převodovky (přes stálý převod) tak je logické že se vstupní moment na tyhle dva dílčí záběrové momenty rozděluje.

U otevřeného diferenciálu se dělí v poměru 50:50, u zavřeného poměr neustále ve velkém rozsahu kolísá, klidně až do oblasti záporných čísel např -30 : 130 dle okamžitých podmínek každého kola.

Tj. rozděluje se, i když ne aktivně zásluhou difu ale jen pasivně

EDIT: úplně analogicky, kdybys na hák zavěsil dvě závaží, tak celková tažná síla háku se bude taky dělit na dvě dílčí síly obou závaží (podle jejich hmotnosti) a jejich součet také bude celková síla.
u zavřeného diferenciálu nebo pevné hřídele je to stejné, jen působící síla není přímočará ale otáčivá

Ta záporná čísla jsem poněkud nepochopil. Pokud by se na jednom kole objevilo -30 a na druhém 130, potom by nějaká vnější síla točila kolem a to by se přes uzavřený diferenciál přenesla na druhé zabírající kolo. Pokud je kroutící moment 100, potom se na žádném kole nemůže objevit víc jak 100.
Reálně se uzavřený diferenciál skutečně chová jako jedna hřídel, protože jsou obě poloosy skutečně natvrdo spojené kusem železa. Které kolo jak momentálně zabere, je otázka druhá.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků