Simulace uzávěrky diferenciálu

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 19:21

Diky, to jsem chtel slyset, neni nad praktickou zkusenost.

-- 1. 8. 2011 19:24 --

Vana666 píše:není žádný logický důvod aby to fungovalo
jak správně napsal mello, dobré brzdy přibrzdí obě kola stejně takže se nemá co kam přenášet
jiná situace by byla kdyby každé kolo brzdilo jinak, ale ani u felicie by tohle snad nemělo nastávat

zkoušel jsem to i v praxi s RWD autem s jedním předním kolem na zvedáku - po zařazení kvaltu a puštění spojky se kolo točilo ve vzduchu a auto se nehýbalo. Při sešlápnutí brzdy se auto ani nehlo a to ani při jemném ani při silném brzdení až do chcípnutí motoru. Pokud by tahle vychytávka fungovala, muselo by auto ze zvedáku ihned seskočit a rozjet se. Nefunguje to


No, tohle je extremni pripad. I na ledu to ma nejakou trakci, ikdyz malou. Ja spis vychazel ze situace, kdy tam treni je,ale male, nicmene stale dostatecne, ze pokud by obe kola stala na stejnem povrchu, tak to auto vyjede. Takze v pripade zvedaku, bych spise simuloval situaci, kolo necim pribrzduji a nasledne lehce mackam brzdu.
Ale nehadam se, nezkousel jsem to, ptam se ciste teoreticky.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 19:27

Ještě bych dokázal připustit mírný vliv u auta, kde ruční brzda působí na poháněnou nápravu (tedy zmíněné Žiguli nebo Citroen BX apod.) Stejnoměrným přibrzděním obou kol ruční brzdou dojde ke zvýšení tření v diferenciálu což je v podstatě funkce závěrky. Vliv ale bude velmi malý.

Pokud ale chceme totéž udělat provozní brzdou, případný účinek zcela přebije současné přibrzdění i druhé nápravy a možnost rozjezdu se podle mě naopak zmenší
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 19:32

Tak s tim se neda nez souhlasit, provozni brzda ten ucinek prebije a celkovy efekt je zaporny.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 1. 8. 2011 19:37

Tak já sem to skoušel s RWD i s ručkou, ale tím že se brzdí obě kola stejně tak to nemá pořadovaný učinek....
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 20:21

Vana666 píše:Ještě bych dokázal připustit mírný vliv u auta, kde ruční brzda působí na poháněnou nápravu (tedy zmíněné Žiguli nebo Citroen BX apod.) Stejnoměrným přibrzděním.....


Jenze o tom bych si prave dovolil pochybovat vzhledem k tomu, ze temer vsechny auta maji rozdil v brzdnem ucinku na jednotlive kolo u rucni brzdy vic rozhozeny, nez u brzdy provozni
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 20:29

pak je 50% šance že to rozhození bude zrovna tím správným směrem aby to pomohlo. Takže někdy to pomoci může, jindy ne. Ale jen u aut s ručkou na poháněné nápravě.
No dnes má stejně už asi každé auto EDS nebo jeho klony, takže tahle diskuze patří spíše do sekce veteránů
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 1. 8. 2011 22:56

Pokud ruční brzda působí na poháněnou nápravu a ta je pokud možno ještě zatížena motorem, tak to nějaký efekt má. Dokud jsem ještě jezdil s T613 v zimě, tak jsem tento fígl párkrát s úspěchem použil. Ale třeba u takové prázdné Š1203 nebo Moskviče ani ta ruční brzda moc nepomůže...
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 23:11

Tam pomuze 100kg zateze v kufru ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 2. 8. 2011 08:08

Máte jezdit XMem 8-)
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 8. 2011 11:10

dekuju, to radeji budu normalni :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 2. 8. 2011 14:30

Vana666 píše:
antek II píše:Těsně vedle,uzávěra už podle názvu ti uzavře diferák a moment se přenáší na obě kola stejně....

nemáš pravdu, po uzavření diferenciálu se obě kola budou točit stejně rychle ale momenty na ně jdou různé, podle jejich okamžitých odporů

Pokud se nepletu tak
"Účelem (funkcí) diferenciálu je rozložení přenášeného kroutícího momentu (ze vstupní hnací hřídele) na dvě jiné hřídele (výstupní hnané hřídele) při změně poměru jejich otáček."

Tedy když zruším funkci diferenciálu uzávěrkou zaprvé otáčky hřídelí jsou opravdu stejné,ale i moment na ně je stejný, nepleť si to s adhésními podmínkamy
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 2. 8. 2011 15:00

antek: pleteš se, diferenciál (otevřený) dělí vstupní moment v poměru 50:50 bez ohledu na otáčky hřídelí

a když zrušíš funkci diferenciálu uzávěrkou tak otáčky hřídelí se sjednotí, ale poměr momentů bude kolísat podle okamžitého zatížení výstupů, tedy odporu kol. Bude li jedno kolo zcela bez adheze (tedy bez odporu), moment přenášený na něj bude nulový
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 2. 8. 2011 15:44

Poměr kroutícího momentu na jednotlivé výstupní hřídele při zařazení uzávěrky se právě v tomto okamžiku ruší a obě se defakto tváří jako jedna hřídel a vůbec nezáleží jaké je zatížení na koncích, tedy odporu kol.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 2. 8. 2011 18:01

Kokosáček:
já to zkoušel a funguje to trochu. zázraky se ale nedějí.

spíš se mi osvědčilo při výjezdu ze závěje na parkovišti a jedno kolo stálo, ... spojku pouštět opakovaně kopaně, čili kola zabrala naokamžik třeba 3x za vteřinu. než se klouzající protočilo, už bylo zase bez momentu. A tak dokola. Pomáhalo to.

-- 02 srp 2011 18:04 --

dále jsem zkoušel ručku na sieře (rwd), schválně laboratorně afalt- sníh, velký zázrak se taky nedostavil. Spíš sem stál a pálil spojku.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 2. 8. 2011 18:34

Tak me neslo ani tak o prakticke vyuziti, spis si nad tim teoreticky pokecat :-) Od domu mame vyjezd do kopce,tak jsme to poresili porizenim aut s pohonem vsech kol,takze nejake laborovani se simulaci uzaverky uz me diky bohu nechava klidnym.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků