Simulace uzávěrky diferenciálu

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 15:36

Jsem nedávno přemýšlel. Jaký vliv by mělo lehké přibrždění při současném stlačení plynu při výjezdu do kopce u předokolky bez ABS,EDS atd. Prostě holá předokolka ala felicie, jedno kolo trakci má, druhé na ledu. Pomohlo by lehké stlačení brzdy, když bych současně přidával plyn, aby zabralo i to kolo, které je na pevném? Začnou samozřejmě brzdit i zadní kola, tak jedině, že by byly obě na ledu, jinak to asi nepřetáhne. V zimě to musím někdy tady na místním kopci zkusit.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 15:41

Vetsi blbost sem jeste neslysel. Z logiky veci to fungovat nebude. Uzavera funguje na principu, ze ti pribrzdi protacejici se kolo a toivy moment se prenese na druhe, co sebude kam prenaset, kdyz se ti pribrzdi obe kola stejne?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 15:55

Tak logika veci je jasna, jde mi o to, ze kdyz jsme meli zigula se zadnim nahonem, tak mirne zatazeni rucky docela pomahalo. Tak jsem chtel ten efekt transformovat na FWD. Mozna uvazuju spatne, ale to kolo co stoji, to nemusim brzdit, a to co se protaci, se pribrzdi. Tim padem se prenese cast momentu na to co stoji,ale tim,ze neni zabrzdeno zcela, tak by se melo zacit otacet,ne ?
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Spiridon 1. 8. 2011 16:00

I ten nejchytřejší a nejaktivnější může hlásat bludy.
Lehké, ale opravdu jen lehké přibrždění v tomto případě pomůže.
Spiridon
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 16:02

Jenze kdo to dokaze?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 16:11

Nikdo :-) tohle je akademická diskuse. Nejde mi o nejake dokazovani, jde o houbelec, spis jestli se nekdo neozve s tim, ze to zkousel a vysledek byl : k h....../pomohlo/nejde to (pac na to vzdy hemznu moc :-)
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 1. 8. 2011 16:13

jako ja to klidne zkusim v zime jestli na to nezapomenu i kdyz se mi to moc nezda :hm mam automat takze to bude hodne jednoduchy :)
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 1. 8. 2011 16:21

U feldy by to pomoct mohlo, ale mam dojem, že u auta co má elektronickej plyn to nepůjde, páč jak šlápneš na brzdu tak bude úplně jedno co děláš s plynem.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod fakomobil 1. 8. 2011 16:21

žádná akademická diskuze to není, normálně to funguje.
fakomobil
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 18:30

není žádný logický důvod aby to fungovalo
jak správně napsal mello, dobré brzdy přibrzdí obě kola stejně takže se nemá co kam přenášet
jiná situace by byla kdyby každé kolo brzdilo jinak, ale ani u felicie by tohle snad nemělo nastávat

zkoušel jsem to i v praxi s RWD autem s jedním předním kolem na zvedáku - po zařazení kvaltu a puštění spojky se kolo točilo ve vzduchu a auto se nehýbalo. Při sešlápnutí brzdy se auto ani nehlo a to ani při jemném ani při silném brzdení až do chcípnutí motoru. Pokud by tahle vychytávka fungovala, muselo by auto ze zvedáku ihned seskočit a rozjet se. Nefunguje to
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 18:33

Tak dekuju ze si potvrdil moji domnenku a nejsem za debila ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 1. 8. 2011 18:37

MELLO píše:Vetsi blbost sem jeste neslysel. Z logiky veci to fungovat nebude. Uzavera funguje na principu, ze ti pribrzdi protacejici se kolo a toivy moment se prenese na druhe, co sebude kam prenaset, kdyz se ti pribrzdi obe kola stejne?

Těsně vedle,uzávěra už podle názvu ti uzavře diferák a moment se přenáší na obě kola stejně. To ale nemění nic na faktu, že jak popisuje kokosák to opravdu nebude fungovat
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 1. 8. 2011 18:45

četl ještě někdo stimulace? :hm? :D
Anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 18:53

antek II píše:Těsně vedle,uzávěra už podle názvu ti uzavře diferák a moment se přenáší na obě kola stejně....

nemáš pravdu, po uzavření diferenciálu se obě kola budou točit stejně rychle ale momenty na ně jdou různé, podle jejich okamžitých odporů
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 1. 8. 2011 19:06

Já to zkoušel, nefunguje to
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 19:21

Diky, to jsem chtel slyset, neni nad praktickou zkusenost.

-- 1. 8. 2011 19:24 --

Vana666 píše:není žádný logický důvod aby to fungovalo
jak správně napsal mello, dobré brzdy přibrzdí obě kola stejně takže se nemá co kam přenášet
jiná situace by byla kdyby každé kolo brzdilo jinak, ale ani u felicie by tohle snad nemělo nastávat

zkoušel jsem to i v praxi s RWD autem s jedním předním kolem na zvedáku - po zařazení kvaltu a puštění spojky se kolo točilo ve vzduchu a auto se nehýbalo. Při sešlápnutí brzdy se auto ani nehlo a to ani při jemném ani při silném brzdení až do chcípnutí motoru. Pokud by tahle vychytávka fungovala, muselo by auto ze zvedáku ihned seskočit a rozjet se. Nefunguje to


No, tohle je extremni pripad. I na ledu to ma nejakou trakci, ikdyz malou. Ja spis vychazel ze situace, kdy tam treni je,ale male, nicmene stale dostatecne, ze pokud by obe kola stala na stejnem povrchu, tak to auto vyjede. Takze v pripade zvedaku, bych spise simuloval situaci, kolo necim pribrzduji a nasledne lehce mackam brzdu.
Ale nehadam se, nezkousel jsem to, ptam se ciste teoreticky.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 19:27

Ještě bych dokázal připustit mírný vliv u auta, kde ruční brzda působí na poháněnou nápravu (tedy zmíněné Žiguli nebo Citroen BX apod.) Stejnoměrným přibrzděním obou kol ruční brzdou dojde ke zvýšení tření v diferenciálu což je v podstatě funkce závěrky. Vliv ale bude velmi malý.

Pokud ale chceme totéž udělat provozní brzdou, případný účinek zcela přebije současné přibrzdění i druhé nápravy a možnost rozjezdu se podle mě naopak zmenší
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 1. 8. 2011 19:32

Tak s tim se neda nez souhlasit, provozni brzda ten ucinek prebije a celkovy efekt je zaporny.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mikey89 1. 8. 2011 19:37

Tak já sem to skoušel s RWD i s ručkou, ale tím že se brzdí obě kola stejně tak to nemá pořadovaný učinek....
'01 BMW E39 530i. . . . . . 170kW @ 5900 rpm
'07 Ford Focus CC 1.6 . . . 74kW @ 6000 rpm
Mikey89
Insomniak roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 20:21

Vana666 píše:Ještě bych dokázal připustit mírný vliv u auta, kde ruční brzda působí na poháněnou nápravu (tedy zmíněné Žiguli nebo Citroen BX apod.) Stejnoměrným přibrzděním.....


Jenze o tom bych si prave dovolil pochybovat vzhledem k tomu, ze temer vsechny auta maji rozdil v brzdnem ucinku na jednotlive kolo u rucni brzdy vic rozhozeny, nez u brzdy provozni
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 1. 8. 2011 20:29

pak je 50% šance že to rozhození bude zrovna tím správným směrem aby to pomohlo. Takže někdy to pomoci může, jindy ne. Ale jen u aut s ručkou na poháněné nápravě.
No dnes má stejně už asi každé auto EDS nebo jeho klony, takže tahle diskuze patří spíše do sekce veteránů
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 1. 8. 2011 22:56

Pokud ruční brzda působí na poháněnou nápravu a ta je pokud možno ještě zatížena motorem, tak to nějaký efekt má. Dokud jsem ještě jezdil s T613 v zimě, tak jsem tento fígl párkrát s úspěchem použil. Ale třeba u takové prázdné Š1203 nebo Moskviče ani ta ruční brzda moc nepomůže...
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 1. 8. 2011 23:11

Tam pomuze 100kg zateze v kufru ;-)
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 2. 8. 2011 08:08

Máte jezdit XMem 8-)
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 8. 2011 11:10

dekuju, to radeji budu normalni :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 2. 8. 2011 14:30

Vana666 píše:
antek II píše:Těsně vedle,uzávěra už podle názvu ti uzavře diferák a moment se přenáší na obě kola stejně....

nemáš pravdu, po uzavření diferenciálu se obě kola budou točit stejně rychle ale momenty na ně jdou různé, podle jejich okamžitých odporů

Pokud se nepletu tak
"Účelem (funkcí) diferenciálu je rozložení přenášeného kroutícího momentu (ze vstupní hnací hřídele) na dvě jiné hřídele (výstupní hnané hřídele) při změně poměru jejich otáček."

Tedy když zruším funkci diferenciálu uzávěrkou zaprvé otáčky hřídelí jsou opravdu stejné,ale i moment na ně je stejný, nepleť si to s adhésními podmínkamy
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 2. 8. 2011 15:00

antek: pleteš se, diferenciál (otevřený) dělí vstupní moment v poměru 50:50 bez ohledu na otáčky hřídelí

a když zrušíš funkci diferenciálu uzávěrkou tak otáčky hřídelí se sjednotí, ale poměr momentů bude kolísat podle okamžitého zatížení výstupů, tedy odporu kol. Bude li jedno kolo zcela bez adheze (tedy bez odporu), moment přenášený na něj bude nulový
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 2. 8. 2011 15:44

Poměr kroutícího momentu na jednotlivé výstupní hřídele při zařazení uzávěrky se právě v tomto okamžiku ruší a obě se defakto tváří jako jedna hřídel a vůbec nezáleží jaké je zatížení na koncích, tedy odporu kol.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 2. 8. 2011 18:01

Kokosáček:
já to zkoušel a funguje to trochu. zázraky se ale nedějí.

spíš se mi osvědčilo při výjezdu ze závěje na parkovišti a jedno kolo stálo, ... spojku pouštět opakovaně kopaně, čili kola zabrala naokamžik třeba 3x za vteřinu. než se klouzající protočilo, už bylo zase bez momentu. A tak dokola. Pomáhalo to.

-- 02 srp 2011 18:04 --

dále jsem zkoušel ručku na sieře (rwd), schválně laboratorně afalt- sníh, velký zázrak se taky nedostavil. Spíš sem stál a pálil spojku.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 2. 8. 2011 18:34

Tak me neslo ani tak o prakticke vyuziti, spis si nad tim teoreticky pokecat :-) Od domu mame vyjezd do kopce,tak jsme to poresili porizenim aut s pohonem vsech kol,takze nejake laborovani se simulaci uzaverky uz me diky bohu nechava klidnym.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 2. 8. 2011 21:20

Jen počkej, až budeš stát levým předním a pravým zadním na ledě :D
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 2. 8. 2011 22:09

Jj,to budu v *****,o tom zadna :-)
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 2. 8. 2011 22:24

antek II píše:Poměr kroutícího momentu na jednotlivé výstupní hřídele při zařazení uzávěrky se právě v tomto okamžiku ruší a obě se defakto tváří jako jedna hřídel a vůbec nezáleží jaké je zatížení na koncích, tedy odporu kol.

nechceš mi doufám tvrdit že kolo bez adheze bude v takovém případě zabírat úplně stejnou silou (tedy že vyvolá stejnou tažnou sílu) jako protější kolo stojící na pevném podkladu

4x110mm píše:Jen počkej, až budeš stát levým předním a pravým zadním na ledě :D

no co, úplně v pohodě se rozjede
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Captain Slow 2. 8. 2011 22:30

ESP totiž přibrzdí volná kola a už se jede :D
Captain Slow
VIP moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 4x110mm 2. 8. 2011 23:32

vana: tak já bych čekal, že (bez nějakejch udělátek viz Captain Slow) se ty 2 ledová kola budou protáčet a zbylá stát. Vycházím z toho, že bývá všude otevřenej na normálních autech...
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 2. 8. 2011 23:36

440mm: teoreticky máš samzřejmě pravdu
v praxi ovšem mají čtyři poháněná kola tak velkoý účinek, že i když jsou na ledě všechny, auto se v pohodě rozjede
Naposledy upravil Vana666 dne 2. 8. 2011 23:37, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 2. 8. 2011 23:37

A o tom presne 4x4 je
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 3. 8. 2011 00:16

Vana666 píše:
antek II píše:Poměr kroutícího momentu na jednotlivé výstupní hřídele při zařazení uzávěrky se právě v tomto okamžiku ruší a obě se defakto tváří jako jedna hřídel a vůbec nezáleží jaké je zatížení na koncích, tedy odporu kol.

nechceš mi doufám tvrdit že kolo bez adheze bude v takovém případě zabírat úplně stejnou silou (tedy že vyvolá stejnou tažnou sílu) jako protější kolo stojící na pevném podkladu

Tak to ani ve snu
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 3. 8. 2011 06:38

antek: v tom případě musíš připustit, že mám pravdu a že moment je uzavřeným diferenciálem (a stejně tak i pevnou hřídelí) pasivně rozdělován, a to podle aktuálních odporů (sil) na jednotlivých kolech.
Protože moment je součin ramene a síly, rameno je poloměr kola (konstanta), tj. moment je přímo úměrný tažné síle kola.

Pochopitelně vše za ustálených otáček ať do toho nemusíme ještě strkat setrvačnost
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 3. 8. 2011 06:43

Tak SX4 ESP ani EDS nema,presto bych rekl po 1,5 zimne co ji mame,ze taha slusne,jak na snehu,tak na zledovatelem povrchu,nicmene, ani ja,ani zena nejsme zadni extremiste,takze to do nejakych krajnich mezi netlacime. Snazim se vzdy najit stopu,aby meli vsechny kola co nejrovnomejsi poklad a s novyma zimnima gumama nas to zatim nenechalo nikde stat (ani tam kde FWD s retezama staly podel cesty a roztlaceli vozy).
OII s H2 mam jako sluzebni delsi dobu a tam by asi EDS pomohlo ikdyz by kola stala krizem na ledu,ale vyzkousene to nemam. Viz. vyse, i s timto pripojiterlnym pohonem se snazim jezdit tak,abych pokud mozno nemusel s lopatou do snehu, a zena nebo deti se mi smali, ze jsem precenil schopnosti vozu. Toz asi tak.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 3. 8. 2011 14:32

Vana, opět musím jemně nesouhlasit.Kroutící moment od vstupní hřídele podle mne rodělit nejde (uzavřený dif), o čem se zde dohadujeme tj."aktuální odpor (sil) na jednotlivých kolech" by jsme měli spíše nazvat záběrový moment jednotlivého kola, v tom případě s tebou souhlasím.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 3. 8. 2011 15:34

antek: ale přece ty "záběrové momenty jednotlivých kol" jsou přesně ty momenty co nás zajímají, co způsobují tažnou sílu jednotlivých kol a hýbou autem. A protože jejich součet se rovná vstupnímu momentu působícímu od převodovky (přes stálý převod) tak je logické že se vstupní moment na tyhle dva dílčí záběrové momenty rozděluje.

U otevřeného diferenciálu se dělí v poměru 50:50, u zavřeného poměr neustále ve velkém rozsahu kolísá, klidně až do oblasti záporných čísel např -30 : 130 dle okamžitých podmínek každého kola.

Tj. rozděluje se, i když ne aktivně zásluhou difu ale jen pasivně

EDIT: úplně analogicky, kdybys na hák zavěsil dvě závaží, tak celková tažná síla háku se bude taky dělit na dvě dílčí síly obou závaží (podle jejich hmotnosti) a jejich součet také bude celková síla.
u zavřeného diferenciálu nebo pevné hřídele je to stejné, jen působící síla není přímočará ale otáčivá
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 4. 8. 2011 10:29

Kdyz uz jsme probrali simulaci, mohl by nekdo hodit praktickou zkusenost s EDS u VW nebo TCS u Fordu v porovnani s rekneme tim priraditelnym pohonem 4x4. Jel jsem na snehu s fabkou a OI s ASR a ten system mi neprisel nijak zvlast efektivni, s autem FWD s nejakou formou EDS jsem na snehu nejel. Pomuze to dost/stredne/malo/vubec ? Na povrchu se stejnou adhezi obou kol (tj. ujety snih, led atd), to asi nema zvlastni efekt. Spis, kdyz se jedno kolo opravdu dostane na led.
Ted jsem jel s SX4 pres jeden kopec, uzkou lesni asfaltkou, musely se vyhnout 2 auta. Predemnou jela nejaka mazda6 (odhadem 2005+) a musela jednim kolem do prikopy na mokrou travu,zastavila a uz to nedala. Musela couvnout zpet na cestu. Ja s SX4 jsem mel obe kola na trave v prikope, citil jsem, ze se mirne protaci,ale rozjel jsem se bez nejmensich problemu i bez EDS.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 8. 2011 10:32

dyť jsi tu praktickou zkušenost sám zrovna popsal
EDS u 4x2 je sice fajn, ale 4x4 je minimálně o level výš i bez EDS
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kokosacek 4. 8. 2011 12:03

Ja nevim, jestli ta mazda6 mela EDS ci neco jineho, proste to nedala. Stal jsem za ni, nevidel jsem na kola,takze nevim, zda-li zasahla elektronika.
I was there when they landed on the moon,in a studio in Kentucky in June.
I've got Kennedy's brain in a jar,If you knew what I knew, you wouldn't laugh so hard.
Kokosacek
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JirkaK 5. 8. 2011 17:20

Vana666 píše:antek: ale přece ty "záběrové momenty jednotlivých kol" jsou přesně ty momenty co nás zajímají, co způsobují tažnou sílu jednotlivých kol a hýbou autem. A protože jejich součet se rovná vstupnímu momentu působícímu od převodovky (přes stálý převod) tak je logické že se vstupní moment na tyhle dva dílčí záběrové momenty rozděluje.

U otevřeného diferenciálu se dělí v poměru 50:50, u zavřeného poměr neustále ve velkém rozsahu kolísá, klidně až do oblasti záporných čísel např -30 : 130 dle okamžitých podmínek každého kola.

Tj. rozděluje se, i když ne aktivně zásluhou difu ale jen pasivně

EDIT: úplně analogicky, kdybys na hák zavěsil dvě závaží, tak celková tažná síla háku se bude taky dělit na dvě dílčí síly obou závaží (podle jejich hmotnosti) a jejich součet také bude celková síla.
u zavřeného diferenciálu nebo pevné hřídele je to stejné, jen působící síla není přímočará ale otáčivá

Ta záporná čísla jsem poněkud nepochopil. Pokud by se na jednom kole objevilo -30 a na druhém 130, potom by nějaká vnější síla točila kolem a to by se přes uzavřený diferenciál přenesla na druhé zabírající kolo. Pokud je kroutící moment 100, potom se na žádném kole nemůže objevit víc jak 100.
Reálně se uzavřený diferenciál skutečně chová jako jedna hřídel, protože jsou obě poloosy skutečně natvrdo spojené kusem železa. Které kolo jak momentálně zabere, je otázka druhá.
Tragédie této země spočívá v tom, že vždy když se v ní začne náhodou dařit lépe, přijdou politici a ve jménu vyšších zájmů všechno zkurví.
Líp už bylo......
JirkaK
Pozorovatel
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků