Autorádio + repra => prosím poradte

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod mager 19. 7. 2011 23:19

ten prevodnik je blbost
mager
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 7. 2011 23:32

taky mi přijdou pufkovy informace poněkud nedůvěryhodné
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 20. 7. 2011 00:10

Souhlas s tim, ze pufka pise sracky - je to do auta, kde je milion hluku, tam staci pomalu i cina.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pufko 20. 7. 2011 06:09

:-D :-D :-D hlavne že vaše príspevky maly hodnotný prínos pre autora...
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 20. 7. 2011 06:17

no zatím jsme se dověděli jen že jakékoliv Alpine je nesrovnatelně lepší než cokoliv od zbytku světa a že USB mění obsah digitálně přenášených souiborů
Taky hodnotné informace
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3MPS 20. 7. 2011 07:53

Polosaty píše:Zdravím, máme menší problém a nemůže na něj přijít. Mám rádio PIONEER DEH-2320UB s repry: MAC AUDIO MAC MOBIL 57.2. Pokud použiji tuto kombinaci tak repra na vyšší hlasitost chrčí. Pokud použiji ještě tyto rádia: Panasonic CG-C1011N a Kenwood KRC-179R znovu repra chrčí. Když použijeme rádio Sony CDX-GT500 vše hraje bez problémů i na vysoké hlasitosti. Všechny rádia jsou 100% funkční - odzkoušeny v jiných autech. Včem by mohl být tedy problém. děkuji


Je to sice na několikastránkovou diskuzi, ale v kostce takto:

výkon autorádiíí je buď zhruba kolem 10W v jednoduchém zapojení koncového stupně, a ebo zhruba kolem 18W při ,můstkovém mzapojení. To vychází z podstaty konstrukce koncových stupňů, které jous vinné za to, že při určitém vybuzení se dostávají do limitace a tím pádem zkreslují.
Mluvím e o sinusových výkonech a kmitočtu 1kHz.
V hudbě je situca ediamterálně odlišná. běřžné spektrum kmitočtů je dejme tomu od 40-15kHz. vezmi si situaci, že hraješ muziku, v ní je 40-50Hz kmitočet a más navíc korekcemi zdůrazněné okraje pásma. Pak, při relativně nízké hlasitosti ale ony basové kmitočty se zdvihem +3 až +6dB produkují na výstupu koncového stupně o oněch +3 až +6dB vyšší výkon - a katastrofa je na světě. Pak totiž (uvědom si, že 3dB nárůst je 2x tolik!!) nutíš koncové stupěn radia pracovat na těchto kmitočtech s 2x vyšším výkonem. A jak to dopadne? Kdybys na výstup připijil osciloskop, tak bys viděl, že z výstupu neleze sinusovka )což je ideální hudební signál bez zkreslení), ale sunisovka značně ožezaná, až obdélník. A to je příčina tvého problému. tedy nutíš dělat koncové stupně něco jiného, než na kolik jsou dimenzovaníé.

Dle mého názoru, ačkolvi jsem danou konstelaci neviděl, ani neslyšel, ale na základě svých mnohaletých zkušeností se tak domnívám, že v tomto případě se ti sešly dvě náhody. Koncové stupně o nízkém, sinusovém výkonu a navíc reproduktory nevalné kvality, které samy o sobě nejsous chopné dobře zvládnout nízké kmitočty.

Za další, nenapsal jsi, zdali reproduktory byly v nějaké adekvátní ozvučnici - pokud ne, tak navíc zkreslení produkují ony samy tím, že nejsou na nízkém kmitočtu zatlumeny '(hrají do volného prostoru). Situace se dramaticky změní, když budou hrát do ozvučnice spočítané pro jejich parametry.

To, že Sony hrajé lépe, než ostatní, může znamenat, že za a): jsou koncové stupně v můstkovém zapojení, nebo je použitměnič napětí a tedy produkují vyšší sinusový výkon a nebo za b) nemáš natolik zdůrazněné okrajové kmitočty (hlavně basové) a tím opět koncové stupně pracují v příznivější oblasti pro ně.

Chceš li se vyhnout těmto problémům, tak zkontroluj:
- instalaci repro (ozvučnice, uzavřené dveře tak, aby nemohl nastat akustický zkrat)
- přívodní vodíče napájení - správný průřez
- nastavení kmitočtových korekcí - zdůraznění basů ==> zkreslení
- neočekávej od 8-18W zesilovače výkon, který bude bez zkreslení při vyšší hlasitosti bourat skály. Na to jsou jiné cesty v autě (externí zesilovače a odpovídající instalace odpovídajících reprokutorů).
- Alpine není všelék, ale kdysi platilo, než začalo i Alpine šetřit, že jejich produkty patří ke špičce co do akustických vlastností. Dnes už bych to netvdril, protože díky globalizaci je docela dost dobře možné, že číňan ráno mastí na lince produkty Alpine a odpoledne to samé pod jiným logem pro Sony či kenwood:-) Jde o to, že součástková základna dnes moc variabilty výrobcům za dané peníze neposkytuje a je tedy dost možné, že všech těchto přístrojích si lebedí jeden jediný stejný integrovaný obvod typu TDA XY či jeho varianty a tím pádem se všechna autoradia z daného cenového konce chovají stejně. Výjimky jistě jous, ale neleží v low-end cenovém spektru.
- nepřeceňuj technciké specifikace výrobce a to hlavně právě u koncových stupňů (výkon 2x50w nedotaneš, ani kdyby ses modlil v OPtčenáš a svítil přitom lojovou svíčkou - fyziku potažmo OIhmův zákon neoch*iješ a pořád už par let platí že P=U*I a jeho varianty:-) Nezapomeň při tom na účinnost zesilopvačů, která je mizerná :-)
- totéž platí o tzv. "hifi autoreproduktorech". ty jsou vše, jne ne tím, čím by této cenové úrovni měly být. Tedy závratné udávané výkony a rozsahy a citlivost, propstě báje a sny výrobců, potažmo marketing prodejců:-) :-)
Stačí mrknout na kmitací cívku a na průměr drátu, na závěs a je to jasné, že 50W ti tihle ubožáci možná zahrají, ale bude to se zkreslením 100% (tedy ze sinusovky ti vyrobí elegnantní obdelník, jsouce nevratně přetíženy:-)

Jinak, čím menší plocha reproduktorové membrány, tím vyšší spodní mezní kmitočet a ty, abys dosáhl uspokojivého průběhu na basech, tím víc tlačíš na pilu u korekcí a situaci jen zhoršuješ. Taky je třeba mít na paměti, že citlovopst těchto měničů nebývá závratná a v kombinaci s naprosto nevhodou komerční výhybkou pal leze zvuk, jaký leze.
Cesta k dobrému zvuku v autě není levná a hlavně je třeba logicky uvažovat, co kupuji a co od toho mohu čekat.

Více mailem, kdybs chtěl, ať to tu nezasíráme:-) Rád poradím, ale neptej se mě na konkretní zančky toho či onoho výrobce - já už dnešní shity nesleduji a již před lety jsem dospěl k názoru, že dobrá muzika v autě, pokud není z výroby, což u běžných aut rozhodně není, nemá smysl neb investioce je značná a nevrátí se a to radši inevstuji buď do domícího aparátu a nebo si radši zajedu opakovaně k moři, nehledě na fakt, že mi to nikod přes noc neukradne (jak semi stalo - ozvučeí na báízi Dynaudio a DS" bylo v tahu a škoda za téměř 80.000Kč:-( nepočítaje v to práci, kterou jsem vložil od kompletního zatlumení, kabeláže, akustickcýh úprav dveří atd....

Kdepak, hifi do auta je trniotá cesta, aby to k něčemu stálo:-)
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod 4x110mm 20. 7. 2011 09:27

Prý příplatkový (200k) audio v Q7 už celkem hraje :lol:

-- 20. 7. 2011 09:29 --

pufko píše:Další problém ktorý môžeš mať je že si zamenil polaritu na jednom reproduktore čím si vytvoril dokonalý akustický skrat !!!
:oboze :oboze :oboze

-- 20. 7. 2011 09:36 --

pufko píše:môj predpoklad je že USB tu kvalitu ešte degraduje...
Tvôj ŠPATNÝ predpoklad... Imho budou mít všechny než jeden DAC už jen kvůli kchatování kchostů. Ten se jen bude po sběrnici krmit jinejma datama, podle toho na co máš rádijo zrovna přeplü. Pokud budou stejná digitální data na cd, není důvod, aby to přes ůsb hrálo jinak než z cd.
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3MPS 20. 7. 2011 11:33

Jo, kdyby se to trochu upravilo, možná by to mophlo začít hrát. Jinka tomu nevěřím ani za mák, tak jako např. HK systém v Lexusu či Dynaudio v Pasátu. Oba systémy hrály tak na 10%. po úpravě to začalo hrát :-)

A zotoho systému v Q7 bude asi 80% nepoužitelných chujovin typu intelignentí navigace, kamery pod/nad/za/vedle auta a pd, jen ne ta muzika:-)))
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod evlo 20. 7. 2011 11:35

pufko píše::-D :-D :-D hlavne že vaše príspevky maly hodnotný prínos pre autora...

Tak rozhodne - me se to s tim kablem stalo. Druhou moznost jsem mel pripravenou to co napsal powerball.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pufko 20. 7. 2011 11:54

4x110mm píše:
pufko píše:Další problém ktorý môžeš mať je že si zamenil polaritu na jednom reproduktore čím si vytvoril dokonalý akustický skrat !!!
:oboze :oboze :oboze

Ty si pekne zaostalý, aj ked do reproduktora ide v podstate striedavé napätie, zámenou polarity vznuiká akustický skrat, presne tak sa to odborne nazýva !!!

Ak neveríš tak si daj dva reproduktory do jednej debne zapoj ich správne pusti a potom na jednom otoč polaritu, výkon - 30%, nizke frekvenciu NULA, výsledný produkovaný zvuk = pouličný rozhlas...
Vana666 píše:no zatím jsme se dověděli jen že jakékoliv Alpine je nesrovnatelně lepší než cokoliv od zbytku světa

... až budeš mať niekedy možnosť porovnať Alpine versus zbytok sveta, tak potom pochopíš čo te je kvalitný zvuk, zrozumitelný pri každej hlasitosti, taktiež pochopíš čo to je stereo, a taktiež porozumioeš pojmu priestor... Pokial teda niekto nemá náhodou v aute takú špecialitu ako NAKAMICHI, to je cenou ešte vzdialenejšie ako ALPINE
Trebárs http://www.fm-autodily.com/autoradio-cd ... -p-58.html

Ale je vidieť že to tu hýri "znalcami"... Väčšina znalcov , ktorú tu kydajú drísty o takom niečom ešte ani nepočula...
pufko
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod evlo 20. 7. 2011 12:01

Ja jsem tu moznost mel a za dvakrat - trikrat tolik penez je to to stejne. Nevim jestli jsi si toho nekdy vsiml, ale u aut kam ma smysl a jde dat jine nez vychozi radio byva akusticky hluk pri jizde znacne velky.
Ale napis me dobre odhlucneny auto kam jde rozume dat jine radio, rad si rozsireim obzory, ale predem te upozornuji, ze auto, kde je dynamat misto vychoziho odhlucneni fakt odhlucneny neni, protoze ma furt smesne tenke okynka.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 20. 7. 2011 12:17

pufko píše:
4x110mm píše:
pufko píše:Další problém ktorý môžeš mať je že si zamenil polaritu na jednom reproduktore čím si vytvoril dokonalý akustický skrat !!!
:oboze :oboze :oboze

Ty si pekne zaostalý, aj ked do reproduktora ide v podstate striedavé napätie, zámenou polarity vznuiká akustický skrat, presne tak sa to odborne nazýva !!!

Ak neveríš tak si daj dva reproduktory do jednej debne zapoj ich správne pusti a potom na jednom otoč polaritu, výkon - 30%, nizke frekvenciu NULA, výsledný produkovaný zvuk = pouličný rozhlas...
Vana666 píše:no zatím jsme se dověděli jen že jakékoliv Alpine je nesrovnatelně lepší než cokoliv od zbytku světa

... až budeš mať niekedy možnosť porovnať Alpine versus zbytok sveta, tak potom pochopíš čo te je kvalitný zvuk, zrozumitelný pri každej hlasitosti, taktiež pochopíš čo to je stereo, a taktiež porozumioeš pojmu priestor... Pokial teda niekto nemá náhodou v aute takú špecialitu ako NAKAMICHI, to je cenou ešte vzdialenejšie ako ALPINE
Trebárs http://www.fm-autodily.com/autoradio-cd ... -p-58.html

Ale je vidieť že to tu hýri "znalcami"... Väčšina znalcov , ktorú tu kydajú drísty o takom niečom ešte ani nepočula...

Rodí se nám tady nový odborník na všechny vědní obory :hm
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod mager 20. 7. 2011 13:04

rad by som pochopil co je to stereo
mager
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jandaxx 20. 7. 2011 13:31

Já zase nevím, co je to prostor.
jandaxx
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod 4x110mm 20. 7. 2011 14:12

3MPS: tak cena brutální, ale fakt to hrálo. Myslím, že mě vadí všechno, ale tohle jsem skous a dokonce pochválil. A srovnávám to spíš s domácíma věcma (to si myslím nemám špatné), abych byl tvrdší.

-- 20. 7. 2011 14:19 --

pufko píše:Ty si pekne zaostalý, aj ked do reproduktora ide v podstate striedavé napätie, zámenou polarity vznuiká akustický skrat, presne tak sa to odborne nazýva !!!

Ak neveríš tak si daj dva reproduktory do jednej debne zapoj ich správne pusti a potom na jednom otoč polaritu, výkon - 30%, nizke frekvenciu NULA, výsledný produkovaný zvuk = pouličný rozhlas...
Zajímavé, že tu mám v jedné výhybce přepólovaný střeďák a v druhé je to zas spočteno na přepólovaný výškáč. Asi budu zaostalý, když neslyším, že to hraje jako pouličný rozhlas :lol: Akustický zkrat znamená, že se potká vlna z před i za membránou, hňupe.
Jsem ortodoxní, uvědomělý, osvícený a bravurní cyklista a za to byste mi měli tleskat O:-)
4x110mm
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků