stierač

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod ace2 27. 1. 2011 21:24

Řekl bych že u těch bezramínkových značkových bude asi poměrně drahá technologie výroby, kvality materiálu a zřejmě tam byl i drahý vývoj. Čínské blady se dají koupit za pár korun, ale to samé od Valea stojí kolem 500-600 kč za jeden kus. Ramínkové už jsou vymyšlený a zaplacený navíc kus nýtovaného plechu bude výrobně levnější než hi-tech guma.

Usuzuji ze zkušeností z renovací starých aut, kde veškeré gumové věci stojí dost peněz narozdíl od plechařiny. Takové těsnění kolem dveří a oken, což není nic jiného jen kus gumového hada stojí až 15 tis kč čistý nákup v dolarech. A takové držáky motoru což je ocelový držák vylitý gumou stojí kolem bůra jeden.

Takže to že jsou tyhle bezramínkové stěrače drahé mě nijak nepřekvapuje. Kvalitně je umí dělat zatím jen 2 výrobci patrně.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 27. 1. 2011 21:44

Majkky píše:
MELLO píše:Mě to právě dělalo u toho bezramínkovýho, že mi nestíralo kus skla, proto se ptám

Nejsi u FRs sám ... bezramínkový nechávaj nestíranej flek u spolujezdce za vnitřním zrcátkem ...


Přesně tak. A taky lehce u řidiče nahoře v rohu
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkky 27. 1. 2011 22:15

Jak na kterym autě, ale na mym fungujou sračky bezramínkový jeden za 125Kč a jenom do nich měnim gumičky za 17Kč :-) ... a je vystaráno
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h ) ...
Majkky
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ace2 27. 1. 2011 22:18

U Mecedesu E W211 s tím byl taky problém nechávalo to šmouhu. Ale po modelovém roce tuším 2004 to bylo už v pořádku.
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hikeen 27. 1. 2011 22:36

jestli na něčem nemá smysl šetřit jsou to stěrače. Vidět je základ bezpečný jízdy. Sám používám rain-off(který rapidně snižuje potřebu používat strěrače vůbec) a bezramínkové strače mám už od výroby(ale už se blíží čas na výměnu).

A je to tak u bezramínkových stěračů jsou obrovské rozdíly, jak v ceně tak kvalitě. neplatí to na 100% ale většinou - dražší=lepší. Ale některé jsou dost dráhé a i tak špatné....

Dost blbé je, že nelze vyměnit(alespoň ne spolehlivě) jen gumičky. Takže pokaždé celý nový stěrač.

Nejlepší jsou Bosch Aero Twin. Ale Valeo a SWF nejsou taky špatný.

-- 27. 1. 2011 22:39 --

Pokud se problém objeví časem tak to budou gumičky a nebo se prostě unaví materiál, jak u ramínkových tak bez. a není takovej přítlak jakej by měl.
hikeen
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod ace2 27. 1. 2011 22:54

Nejsem si jist, zda je dobré používat vodní repelent a stěrače dohromady. Nedělá to na okně mapy a šmouhy?
ace2
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hikeen 27. 1. 2011 23:00

A nedám na to dopustit. Stačí jednou za 14dní až měsíc nastříkat....A když pak začne pršet - tak kromě toho, že "odjíždí kapky" vody. I při rychlé jízdě na dálnici fungují skvěle(ikdyž jedeš za někým). Ani při velkém množství netvoří na skle mapy přes, které není vidět. za těch pár korun skvělá věc.
Naposledy upravil hikeen dne 27. 1. 2011 23:11, celkově upraveno 1
hikeen
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Rob Halford 27. 1. 2011 23:01

tekutý stěrače používám, ještě jsem nekoupil takovej, co by nechával šmouhy. ale je možný že nějaký balení co je pět let zastrčený v regálu může šmouhy nechávat.

tekutý stěrače jsou super! prostě se mi líbí, jak se při dopadu kapka změní na kuličku a odfofruje ze skla :)
NWOBHM!!!!
Rob Halford
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hikeen 27. 1. 2011 23:10

přesně tak. jízda za deště je s tím naprosto odlišná - bezpečnější.

Jinak šmouhy zanechává podle mojí zkušenosti třeba sheron rain off. je třeba to opravdu vyleštit a nebo počkat až to trochu omokne ty šmouhy zmizej....
hikeen
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod MELLO 27. 1. 2011 23:14

Majkky píše:Jak na kterym autě, ale na mym fungujou sračky bezramínkový jeden za 125Kč a jenom do nich měnim gumičky za 17Kč :-) ... a je vystaráno


Tak to je pro mě novinka. Oni v bezramínkových stěračích jdou měnit jen gumičky?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Majkky 27. 1. 2011 23:16

MELLO píše:
Majkky píše:Jak na kterym autě, ale na mym fungujou sračky bezramínkový jeden za 125Kč a jenom do nich měnim gumičky za 17Kč :-) ... a je vystaráno


Tak to je pro mě novinka. Oni v bezramínkových stěračích jdou měnit jen gumičky?

Jde to u spousty, ale konkrétně na těchto http://www.tuning-centrum.cz/katalog/11 ... super-ceny to jde bez problémů :-P
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h ) ...
Majkky
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Luboš*** 27. 1. 2011 23:20

ace2 píše:Řekl bych že u těch bezramínkových značkových bude asi poměrně drahá technologie výroby, kvality materiálu a zřejmě tam byl i drahý vývoj. Čínské blady se dají koupit za pár korun, ale to samé od Valea stojí kolem 500-600 kč za jeden kus. Ramínkové už jsou vymyšlený a zaplacený navíc kus nýtovaného plechu bude výrobně levnější než hi-tech guma.

Usuzuji ze zkušeností z renovací starých aut, kde veškeré gumové věci stojí dost peněz narozdíl od plechařiny. Takové těsnění kolem dveří a oken, což není nic jiného jen kus gumového hada stojí až 15 tis kč čistý nákup v dolarech. A takové držáky motoru což je ocelový držák vylitý gumou stojí kolem bůra jeden.

Takže to že jsou tyhle bezramínkové stěrače drahé mě nijak nepřekvapuje. Kvalitně je umí dělat zatím jen 2 výrobci patrně.


Zase bych to s tou hi-tech gumou tak nepřeháněl, lepší kvalitu stírání ani zvýšení životnosti jsem zatím nepozoroval, v tomhle moc k pokroku nedošlo.

Gumové věci na veterány jsou drahé hlavně z důvodu, že se dělají ve velmi malých sériích/kusově a většinou je nutné pro to pořídit nové zařízení/formu. Ale plechy jsou drahé taky, pokud to není nějaká masivní produkce nebo dodatečná výroba na původních lisech.

U těch veteránů jsem nucen ve stěračích měnit jenom gumičky, páč nová dobová ramínka jsou nesehnatelná a většinou to také dopadne a šmouhy nedělají. Bezramínkové stěrače se dříve také používaly, ještě v 50. letech byly běžné, a co tam dneska dát jako gumový břit, to je docela oříšek.
Luboš***
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hikeen 27. 1. 2011 23:30

gumičky jdou měnit skoro u všech bezramíkových stěračů(ikdyž "neoficiálně")....ale u některých je to doslova harakiri...

bez ramínkové stěrače bych taky řekl nevynikají úplně životnosti. Ale kvalita stíraní je podle mě lepší. ohebná guma lépe přitiskne na sklo....a i třeba u aut, kde jsou kraje poměrně hodně zahnuté (např. citroen berlingo) tak si vedou dobře...
hikeen
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod THornych 28. 1. 2011 07:05

Chci se zeptat, kde se dají sehnat samostatné gumičky na FLAT stěrače ? Moc díky !
THornych
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Majkky 28. 1. 2011 10:03

Já je kupuju v mototechně ... budou chtít vědět dýlku tý gumičky ...
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h ) ...
Majkky
Inventář
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků