benzín v commonrailu (JTDm) - co dál?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 24. 11. 2010 08:16

pánové taková "veselá" historka.... Známí mají v rodině itala s motorem 1.9 JTDm (150k) a povedlo se jim do toho natankovat asi 30 litrů benzínu. Vyřešili to tak, že zbytek dolili naftou a prostě dojeli těch 100km domů.

Poté, co jsem se to dozvěděl (a poté, co mě omyli) jsem jim řekl ať s tím už proboha dál nejezdí a nechají to odtáhnout do servisu.

Co se tak přibližně dá čekat dál? Chápu, že naftové čerpadlo asi dostalo záhul.... co vstřiky....?

Pěkný, že? :-(
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod D1.8T 24. 11. 2010 09:08

Jezdil bych dál a ono si to časem řekne samo. Čekal bych to co ty, přidřený čerpadlo a vstřiky.
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 24. 11. 2010 09:10

Murphy: jsi vyplašená ovce... :roll: Prostě co nejrychleji vyjezdit, přidat trochu VIFu a jako omluvu koupit Vervu.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 24. 11. 2010 09:12

tudiz se jasne ukazalo a definitivne potvrdilo, ze Afly a Fiaty nemaji problem v technice a v blbych majitelich a uzivatelich. holt asi to pritahuje

jinak viz. to co ostatni
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 24. 11. 2010 09:22

HondaMan píše:Murphy: jsi vyplašená ovce... :roll: Prostě co nejrychleji vyjezdit, přidat trochu VIFu a jako omluvu koupit Vervu.


takže pár set km s commonrailem jedoucím na směs benzínu a nafty (a toho benzínu tam určo bude minimálně 20%, spíš ale vic) by podle tebe neměl být problém? Jako já za to budu rád, ale....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 24. 11. 2010 09:25

Cece jestli je 30l 20% nadrze, tak to maji asi kamion, ne? ;-)
Jinak 20% bych se az tak nebal, ale vycerpal bych to a pouzival na zapalovani krbu...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 24. 11. 2010 09:28

Já bych to nechal v servisu vypustit a nahradit prémiovou naftou, pokud by se mi toto nechtělo podstupovat, tak jezdit a při každé možné příležitosti tuto vyjetou směs nahrazovat kvalitní naftou.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dobrý duch 24. 11. 2010 09:30

Mr. Murphy píše:
HondaMan píše:Murphy: jsi vyplašená ovce... :roll: Prostě co nejrychleji vyjezdit, přidat trochu VIFu a jako omluvu koupit Vervu.


takže pár set km s commonrailem jedoucím na směs benzínu a nafty (a toho benzínu tam určo bude minimálně 20%, spíš ale vic) by podle tebe neměl být problém? Jako já za to budu rád, ale....


no problem to samozrejme je a velky, otazkou jenom je - jak velky. pokud to bylo tolik benalu a dolili to naftou, tak samozrejme mazani bylo dost bidne. nejde jen o vstriky, ale i o valce, zhavice apod. tudiz vliv to na motor melo, otazkou jenom je jak velky a to ti nikdo kvalifikovane nerekne.
Dobrý duch
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 24. 11. 2010 09:31

Jako tatík nalil do CR Peugeota 95% benzínu, jel dokud to šlo, pak to odtáhl do servisu, odčerpal, dolil naftou a jezdí se vesele dál.

20% benzínu není vůbec problém, 20% nafty by to asi nezbaštilo, ale po odsátí a dolití naftou to bude zase jezdit jako za mlada...
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr. Murphy 24. 11. 2010 09:40

no uvidíme.... když se to tankovalo tím benzínem tak v nádrži určo ještě nějakých 5-7l nafty bylo. Samozřejmě se to nějak promíchá, ale těch 100km, co to na to najelo, v té směsi snad převažovala nafta....

Už je to v servisu, tak uvidíme....
Mr. Murphy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 24. 11. 2010 09:45

vypustil bych nádrž a vyměnil filtr, dotankoval vervu a modlil se co nejintenzivněji
anonymni

Odeslat příspěvekod orgasmic 24. 11. 2010 09:48

Otec kdysi do 1.9TDi 96kW natankoval plnou benzinu, ujel 300m a chciplo to...stacilo vypustit benzin, vymenit palivovy filtr, dolit naftu a auto jezdilo vesele dal.
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m_tsch 24. 11. 2010 09:51

Já bych ani ten filtr neměnil, to už je jen jehla v kupce sena, takže bych vypustil benzín, nalil naftu a čekal.
Kdo chce Mellem bít, slováka si vždycky najde.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 24. 11. 2010 10:41

benzinovy dvoulitr ve vectre B tak tak zpolykal smes 33l N95 a 7l nafty, skoro se neudrzel volnobeh, ***** to a netahlo.
jestli nalili to co tam nalili tak cerpadlo je v hajzlu a vstriky na odchodu.
otazkou je co to treba udelalo s podavacim cerpadlem a podobne

-- 24. 11. 2010 10:46 --

orgasmic píše:Otec kdysi do 1.9TDi 96kW natankoval plnou benzinu, ujel 300m a chciplo to...stacilo vypustit benzin, vymenit palivovy filtr, dolit naftu a auto jezdilo vesele dal.


tata udelal to same, Passat B? r.v. 88 1.6TD 59kw nechalo se to vypustit a jelo se dal, chciplo to po 2km! ;-)
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod m_tsch 24. 11. 2010 10:52

No jo, ale diesel z 88. jistě nebyl tak háklivej, jako dnešní motory.
Kdo chce Mellem bít, slováka si vždycky najde.
m_tsch
Veterán
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků