Motor 1,5 dCi (renault, dacia) - dlouhodobé zkušenosti.

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod El_Walker 6. 7. 2010 15:19

Zdravím, jak už jinde řešeno, zakoukal jsem se do Dustera a začínám pomalu zvažovat jeho koupi.
Nevím si však rady v rámci motorizace (1,6 16V benál /vs/ 1,5 dCi nafta).
Přesně tento motor (1,5 dCi 80kW) jsem v žádném jiném autě zatím nenašel, ale co jsem se dočetl tak je odvozený od slabších verzí Renaulťácké "jednapětky".
Tudíž žádám zdejší majitele, provozovatele a jiné co přišli do kontaktu s tímto motorem o nějaké poreferování, jak dlouho se zahřívá, jak v zimě startuje a hlavně, co se kdy ***** a bylo třeba měnit/opravovat, ideálně i s nějakým orientačním ceníkem.
Jinak vše co Vás o něm napadne, v rámci Garáže i názory - Ber to/neber to :hmm:

Díky moc :-)
El_Walker
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod davpro 7. 7. 2010 12:23

Neber to, kup si oktávku, jen ta tě bude dostatečně reprezentovat a nezapomeň, vzadu musí mít napsáno TDI. :D :D
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
Škoda Octavia 3FL CNG DSG Style+ (2017)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod camillo_cz 7. 7. 2010 14:23

davpro: připadáš si vtipný? kolik ti je? 12? :tleskani
stále dobrá nálada
camillo_cz
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 7. 7. 2010 15:18

Tak pokud chceš reference na 1,5 od renaultu tak je nejlepší zavítat na stránky renaultclubu nebo do nějakého renaultího fóra. Tam si to prohledat a zjistíš dost. Ad motor 1,6 110k se údajně sype přesuvník, zatím na vzorku 2 aut tento problém nenastal.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod davpro 7. 7. 2010 18:40

camillo_cz píše:davpro: připadáš si vtipný? kolik ti je? 12? :tleskani


Mě je to jedno zda jsem vtipný nebo ne, ale Dacia je šmejd jak hovado. Zlatý koncern :twisted:
Seat Leon ST 1.5 TSI 96kw FR (2019)
Škoda Octavia 3FL CNG DSG Style+ (2017)
davpro
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 21. 4. 2011 07:50

Tak nám umřelo čerpadlo na 1.5 v loganovi po 80tis km... Důvod je dle servisu zřejmě bionafta, které se občas vzala u Benziny... Jebky Francouzký... Mě to jezdí na cokoliv mastnýho a nic s tim neni...
Velká šance je že odešli i vstřiky, takže oprava za pár korun :-/
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 21. 4. 2011 08:14

co jinyho jsi cekal kdyz do toho nalejes tu biosracku?
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 21. 4. 2011 08:43

Nevim... třeba to že to vydrží, když ta biosračka je běžně v naftě?

Ono celkově se ten motor moc nepovedl co jsem tak od včera v diskusích zjistil, takže by se to stejně pos...
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar Šeran 21. 4. 2011 08:45

takže tomášek je mentálek (na tomto fóru známá věc), tankuje do auta nepředepsaný palivo, a francouzi jsou ***** :D
vulgárnosti si vyprošuji (mainci aka wolffi)
Aštar Šeran
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 21. 4. 2011 08:58

co zas blbneš s tim aštarem :D
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar Šeran 21. 4. 2011 09:07

šetřím si příspěvek poř. č. 25 tisíc na něco extrémně hodnotného a přínosného :D
vulgárnosti si vyprošuji (mainci aka wolffi)
Aštar Šeran
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 21. 4. 2011 09:14

ty seš momentálně na 24.999 přesně jo, tak to pak jo ;-)
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 21. 4. 2011 09:40

Obecne zkusenosti s 1.5dci jsou vsude po forech tuny a nebyvaji dobre. Serou se zahy a rovnou pomerne kvalitne (cti draze). Specialne do Dustera kupovat motor se servisnimi naklady 1.5dci mi prijde kapanek mimo misu, protoze za dva roky budou servisni naklady ve vyssi poloviny zustatkove ceny vozu.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 4. 2011 09:51

Aštar Šeran píše:šetřím si příspěvek poř. č. 25 tisíc na něco extrémně hodnotného a přínosného :D


Ubohé.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar Šeran 21. 4. 2011 09:58

aby ses neopupínkoval :D
vulgárnosti si vyprošuji (mainci aka wolffi)
Aštar Šeran
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 21. 4. 2011 09:59

Aštar Šeran píše:takže tomášek je mentálek (na tomto fóru známá věc), tankuje do auta nepředepsaný palivo, a francouzi jsou ***** :D


JJ, opět víš o věci hov... to není moje auto... Já mam na tankování sraček nesmrtelný Mercedes 8-)
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 21. 4. 2011 10:01

MELLO píše:
Aštar Šeran píše:šetřím si příspěvek poř. č. 25 tisíc na něco extrémně hodnotného a přínosného :D


Ubohé.


:mrgreen:
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Aštar Šeran 21. 4. 2011 10:03

Za chvíli se třeba dozvím něco zajímavého, třeba že lžu, protože více než 130 na trojku jezdí jen několik výjimečných aut :D Tak to dopadá, když má mello potřebu za každou cenu kádrovat druhé...
vulgárnosti si vyprošuji (mainci aka wolffi)
Aštar Šeran
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 21. 4. 2011 10:05

Všechny ne.....
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Wq1 21. 4. 2011 10:20

Ono těch 1,5dCi je několik variant, obecně to žádný zázrak spolehlivost nikdy nebyl, spíš naopak. Poslední verze jako třeba ta 78kW (myslím že někdy od r.2005) už jsou spolehlivější.
U Dusteru je to dilema, neb 1,6 tě pomalu ale jistě sežere na spotřebě pokud jezdíš víc a dCi zase na servisu....
Každá práce se udělá sama, jen je třeba nechat jí na to dostatek času!
Wq1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod K86 21. 4. 2011 10:37

takze ani jednim chybu neudelas :D :D :D
Seat Leon ST TGI
Mondeo IV C FL 1,6EB 160 chcíplejch kobyl

Používejte pravý jizdní pruh, idioti!!!
K86
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod bleach 21. 4. 2011 12:29

otec ho ma v kaskaji a nejakejch 130tis. km zatim v pohode. ale uz brzo pujde...
jediny co se zatim ***** byly zadni tlumice. francouzsky :-D
bleach
Inventář

Odeslat příspěvekod Anonymni 21. 4. 2011 13:50

hm kdyby se počítal smeťák tak mám už za celé forum skoro 23 tisíc příspěvků, takhle jsem jen na 9 tisících
Anonymni

Odeslat příspěvekod Diesel 21. 4. 2011 15:07

Na renaultfore sa traduje, že ten motor vie predviesť každú možnú závadu, nemá žiadnu vyslovene silnú časť, okrem spotreby. Kľudne sa ti môže stať, že do 100 000 km odíde čerpadlo, vstrek, dvojhmota, staršie sa zadierali na kľukovke, je otázne či to už poriešili alebo nie...
A5 3.0 TDI quattro MT
Diesel
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anonymni 21. 4. 2011 15:12

segra s kangem na to najela skoro 300 tisíc ale v servisu to bylo skoro furt, jenže tyhle 1.5 se dělaly v různých verzích a nevím jestli trpí všechny.. co jsem slyšel, renaulťácká jistota je 1.9 dci
Anonymni

Odeslat příspěvekod Diesel 21. 4. 2011 18:40

maty: Áno, 1.9ky sú v pohode, ale len ak si od novoty menil olej každých 15tkm, nie 30 tkm ako udáva výrobca. Na renaultfóre je kopu meganov a scenicov, ktorým sa zadrely šály a motor kaputt. Preto ak má niekto s dci nabehané cez 150tkm, odporúča sa preventívna výmena šálov. Pri 1.5 dci vyrobených do 2008 aj skôr. Cena za nové šály, ojničné šróby a olej by sa mala zmestiť do 150e, ale je to rozhodne menej ako keď sa to sekne. V lepšom prípade kľukovka neopustí blok motora, len bude motor klepať a škrípať. Mne sa to stalo pri 166tkm a v renault servise mi oznámili cenu 88000 sk za diely bez roboty.
A5 3.0 TDI quattro MT
Diesel
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod j3s 21. 4. 2011 19:30

El_Walker píše:.... Nevím si však rady v rámci motorizace (1,6 16V benál /vs/ 1,5 dCi nafta).
Za sebe bych šel do 1.6 a za ušetřený peníz instaloval (kvalitní) plyn. Pořizovací cenou i platbou za palivo budeš mírně pod naftou, v zimě nebudeš mrznout a nad 100 tis.km nebudeš pořád nervozně přemítat, kdy a kde to klekne.
j3s
Štamgast

Odeslat příspěvekod tomlaurin 21. 4. 2011 21:15

Tak je tedy v tahu čerpadlo a tři vstřiky, takže repas vstřiku a nové čerpadlo s prací nějakých 30tis...

Mít bezníňáka, tak to co se ušetřilo koupi se projelo, takže i s touto opravou je to zatím nula k nule...

Plyn nepřipadá v úvahu... do rezervy se nic nevejde a hledat pořád někde plynový pumpy je opruz. Nebavilo to ani mě, a to když mam možnost ušetřit korunu, tak po ní skočim... Aby mamka řešila kdy kam jet k pumpě, než někam pojede. To už je lepší ten diesel... a uplně nejlepší by bylo, když by fungoval jak má :-D
Jinak je to první investice po 4 letech a 80tis do logana, takže i tak zatím překvapuje ;-)
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 4. 2011 21:27

Nechtelo by to repasovat uz vsechny??? Nebo si servis setri praci na priste... Jinak teda fakt vyhra, kdyz uspora celkem 0 proti benzinu, a to se teprv zacne sr.at.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hobitt 21. 4. 2011 21:33

tomlaurin: Plynovejch pump je dost. Třeba Lukoil a spousta malejch pumpařů.
2010 Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi
2000 Fiat Punto 1.2i ELX
2007 Citroën Berlingo 1.4i X
2017 Dacia Dokker 1.6 LPG
hobitt
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Saitek 21. 4. 2011 21:34

LPG je na každém rohu
Uživatel neexistuje. Sbohem.
Saitek
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 21. 4. 2011 21:41

Presne tak, u nas naprosto bez problemu, dojezd na toroid v rezerve odhaduju tak na 500km, no problem.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 21. 4. 2011 21:43

Ano, LPG je na každém rohu, s otvírací dobou jak je pan domácí zrovna doma.... S nádrží v rezervě je dojezd cca 350-400km, a to když se jede někam dál aby se nejdříve na netu naplánovala cesta, která musí kopírovat otvírací dobu... U půlky pump je zrovna mimo provoz stojan atd...
Já měl plyn ve 2 autech a už bych to nechtěl, pokud bych neměl autobus, kde bych měl 5m3 nádrž :-D
Je to stejný, jako to, že liju do nádrže slunečnici z lahví... Mě to nevadí, ten strávený čas, ale hromada lidí by sena to vykašlala, protože těch pár korun jim za to nestojí.
Je to dle mě stejně jen o náhodě, ***** se může i ten benzíňák, sice je měnší šance, ale když se narazí na zmetek, je to jedno... A když do něj dám plyn, je šance, že se něco pos... stejná jak u dieslu. navíc kontroly, parkování, rezervní kolo... Není to pro každého, stejně jako moje lahve :-)
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 21. 4. 2011 23:12

Zrovna parkovani neni zadny zasadni problem, protoze je to zakaz, ktery se neda vynutit a majitele LPG aut dneska parkuji vsude mozne a nikoho se neptaji. Co se tyce dojezdu, tak to hodne zalezi na konstrukci auta, jsou auta, ktere umi toroid 80 litru, coz je hodne pekne. Samozrejme nejaka 40 litrova srandicka je na dve veci.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 4. 5. 2011 19:56

Tak auto je už opravený.
Dneska jsem se dozvěděl, že to mamka dala přímo do dacie... Čerpadlo na faktuře neni (pokud se nejmenuje vysokotlaký ventil - 5800,-)
Jeden vstřik 5600,- další hromada sraček okolo...
Odtah na laně, který jim pujčila 1500,- (v ceně i přijetí na místo osobním autem, kterým to odtáhli za 12kč/km)
testovací jízda 1,5h - 900,- (regulérně bych je zbil :-! )
Celkem s DPH 38 tis... - hodně slušnej výkon na 3 opravený vstřiky :tleskani


Ach jo... jak je stará, tak je blbá... :oboze ani netušila kam to vůbec jelo (volala pojišťovnu at ji o někam pošlou) a dneska když si ho vyzvedla z ní vypadlo tohle to... Ted koukám, že to neměla ani v dacii ale v renaultu.. automb.cz

By mě zajímalo co s tim teda bylo, když čerpadlo neměnili a vstřiky repasovali... tři... čtvrtej, je prej zbytečnej když je v pohodě...
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Saitek 4. 5. 2011 20:03

1,5 DCI JE PORUCHOVÁ SRAČKA. To je tak když si někdo myslí jak ušetří předraženým nafťákem. :D
Uživatel neexistuje. Sbohem.
Saitek
Nováček

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 5. 2011 22:58

Hezky objektivne a konkretne zhodnoceno :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 5. 5. 2011 06:39

Já jsem to nějak nestudoval.. Předtím jsme měli Polo 1.9SDI, takže volba DCI byla tak nějak "samozřejmá" ale vědět, že ten motor, je taková sračka, tak se na něj.... Nenapadlo mě, že si lze koupit auto co nevydrží ani 100 000km...
V jedný starý jebce mam 430, v další 480, měl jsem dvě s 350tis a všechny do teď jezděj.... holt jiná doba
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 5. 5. 2011 06:55

ROFL, testovaci jizda za 800 :shock:
Kazdopadne draha sranda, dost vyznamne procento celkove ceny auta... Tak se muze dalsich 20 let setrit na nafte, aby se to vratilo :-P
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 5. 5. 2011 07:42

Tak hrozny to neni... 1.6 by jezdila mamčiným stylem tak ta 7,5l, tohle jezdí za 5... Takže rozdíl na palivu nějakých 60 000,- rozdíl v kupní ceně byl 40tis, takže v tuto chvíli to je jakoby 18 v mínusu... to je za chvilku zpátky, když se nic nepokazí :-D
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 5. 5. 2011 07:49

tomlaurin píše: to je za chvilku zpátky, když se nic nepokazí

:hm
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 5. 5. 2011 09:24

tomlaurin píše:By mě zajímalo co s tim teda bylo, když čerpadlo neměnili a vstřiky repasovali... tři... čtvrtej, je prej zbytečnej když je v pohodě...

Možná jsem blbej a zbytečně vyhazuju prachy, ale žil jsem v domění, že když klekne jeden, dva, tak ostatní na tom nejspíš už taky nejlíp nebudou a mění se to vše. Než potom jezdit po jednom to měnit každý měsíc třeba a být vždy týden bez auta :hm Natož v tomto případě, kde zůstal nevyměněn jen jeden...
Ale jak nad tím přemýšlím, tak jestli se někdo motá kolem města a nepotřebuje auto k živobytí, tak to asi nemá cenu :-)

-- 5. 5. 2011 09:25 --

Jo a ta testovací jízda je hustá, kdyby to dala do Bosch dieselu, tak jí to možná vyšlo levnějc :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod motorol 5. 5. 2011 09:30

jo ono je hezký počítat domělou návratnost a říkat, že takhle jí to žere 5l a s benzínem by to žralo 7,5l. Kde je realita nikdo neví, ale pokud by to jezdilo třeba za 6,5l benzínu tak už ti ten výpočet hodně nesedí ;-)
Jinak když porovnam benzín a diesel tak s feldou mi to bralo 6,5l benzínu a 7 l nafty, takže toliko k porovnání spotřeb.

-- 5. 5. 2011 09:35 --

ad testovací jízda - je to drsný, ale jestli jeli hodinu tak tam flákli hodinovou taxu, páč technika nějak zaplatit musej. Ale ta doba se mi taky zdá přehnaně dlouhá.
motorol
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tomlaurin 5. 5. 2011 10:05

Samozřejmě by to bylo lepší repasovat vše, já bych to tak udělal... Mamka jim to řekla a oni řekli, že je naprosto OK...
Já s nima nejednal a mamka se s nima hádat nebude, když tomu nerozumí.

Vědět, že to takhle dopadne, tak bych něco dělal, ale do doby než to vyzvedla jsem byl přesvědčenej, že ví co dělá... :-/

S tim jak mamka jezdí, by za 6,5 nejezdila s benzínem ani omylem, tomu opravdu nevěřim... Já jsem s Loganem schopnej jet za 4-4,2l, ona jezdí za 5 a někdy tam má i 5,5... a pokud na nejmenší spotřeba benzínu na spritmonitor 6,7, a největší 9, tak by to u 6,5 nebylo ani omylem... což samozřejmě nic nemění na tom, že 1,5 DCI je motor k ničemu, ale teď už to je jedno...
Volvo V70 je nejporuchovější auto na světě. Ani 15let starý fiat se mu nedokázal vyrovnat.
tomlaurin
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 3MPS 5. 5. 2011 16:12

MOHU SE ZEPTAT PÁNŮ ADMINŮ, KAM ZMIZEL MŮJ PŘÍSPĚVEK??? DÍKY ZDE ZA VEŘEJNOU A JASNOU ODPOVĚ´D. ZAČÍNÁM SI MYSLET NĚCO O CENZUŘE!!!
3MPS
Štamgast

Odeslat příspěvekod MirecBA 5. 5. 2011 17:05

tomlaurin píše:Tak hrozny to neni... 1.6 by jezdila mamčiným stylem tak ta 7,5l, tohle jezdí za 5... Takže rozdíl na palivu nějakých 60 000,- rozdíl v kupní ceně byl 40tis, takže v tuto chvíli to je jakoby 18 v mínusu... to je za chvilku zpátky, když se nic nepokazí :-D



tomu never, mal som MII GT s 1.6 a za 56tkm 6,7l, rovnaky styl s treajsim chrochtakom je za nech 5l :-). Rozdiel 2,5l je casto zbozne zelanie. Keby som jazdil za 7,5l s tou 1.6, pod 5,5l by som sa s 1.5 nedostal ani nahodou. Na dci mam 40tkm a s tou 1.6 bolo 56tkm
skyactiv G157
MirecBA
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 5. 5. 2011 22:47

motorol píše:Jinak když porovnam benzín a diesel tak s feldou mi to bralo 6,5l benzínu a 7 l nafty, takže toliko k porovnání spotřeb.

jj, podobná zkušenost, strýc prý s feldou 1.9 jezdí za šest, já s bývalou feldou 1.3 jezdil taky za 6. Klidné cestování po okreskách v obou případech. Jo, když jí lidi kupovali novou, tak nafta byla za trochu jinou cenu, než dnes...
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 5. 5. 2011 22:51

Ono je to hodne o tom jak clovek jezdi. Vyhodou dieselu je, ze ma vyrazne mensi zavislost spotreby na tezke noze specialne vuci turbodieselu. Pokud jezdite pianko, klidek tak rozdil ve spotrebe muze byt klidne jen malo pres litr a diesel se moc nevyplati. Pokud jezdite hodne rychle nebo dynamicky, tak ovsem neni az takovy problem mit rozdil benzin vs. diesel pet litru. Pak uz je to o necem jinem.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 5. 5. 2011 23:19

tj, máš recht ;-)
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Matuji 10. 6. 2011 22:08

Maximální spokojenost. Ostrava -Brno 5,3/100 v Laguně.
Matuji
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod J.Bill 24. 6. 2011 23:18

Měl jsem Renault Kangoo 1.5 dci/48 kW r.2003,v době koupě měl cca 85.000 km,v době prodeje 130.000,bez závad.Nyní Kangoo II 1.5 dci/50 kW od novoty,najeto cca 50.000 km,také bez problému.Je potřeba dávat pozor na kvalitu nafty a měnit olej po max. 15.000 km nebo 1x za rok a jezdit pokud možno s plnou nádrží,aby v ní nekondenzovala voda obsažená ve vzduchu.Poslední měřená spotřeba na jednu nádrž byla 5,6 l/100 km.Na jednu plnou nádrž najedu více jak 1.100 km :-) (než se mi rozsvítila rezerva).Problém pro moderní common rail motory podle mne je neaditivovaná a nekvalitní nafta a zanedbání údržby !
J.Bill
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Thalieník 26. 1. 2013 17:47

Mám sice najeto s 1,5 dCi jen 55000 km, ale viděl jsem u známýho v servisu Thalii s tímto dieselem nějakého taxikáře a měla najeto 525000 km a stále v provozu celkem ok, nevím ale jestli se to často muselo opravovat.
Renault Kangoo 2 1,5 dCi - 50kW, r.v. 2010/ Thalia 1.4 8V - 55kW, r.v. 2005
Thalieník
Nováček

Odeslat příspěvekod Shoorty 29. 1. 2013 12:47

otazka je aky olej tam davas, po akych km ho menis a co tam tankujes? tri zakladne faktory podla coho ten dci vydrzi
...hátépé f čipu woe :D
...prassát f turbu, f metle, f dehtu, na hlínách woe :D
Shoorty
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C3luar 29. 1. 2013 13:24

1.5 dCi je presný príklad zlého motoru, respektíve motoru od ktorého nemôžeš nič extra čakať nakoľko nevieš čo môže prísť ... tak to je prezentované slovom skoro všade. Ten motor prišiel ako istá kompenzácia faktoru že tam nič iné francovia nemali, toto bola ich odpoveď.

Ono prešiel ten motor vývojom a možno už je to lepšie ale osobne som teda bol v praxi svedkom tej varianty že sa tam k...o kompletne všetko. Respektíve si to vyžadovalo skutočne servis a peniaze naviac ...

Každopádne to má ďaleko od takej 1.9 dCi ktorá je prakticky asi nezničiteľná ... respektíve na starej lagune, ktorá je ešte doma je to asi jediná vec ktorá ide ako hodinky, má už na hrane 300 tis. a stále má veľmi zdravý zvuk aj celkový chod.

Ťažko povedať čo ti poradiť lebo to máš 50 na 50 doslovne ... ako bolo povedané môžeš prerábať na spotrebe alebo na servise :roll:
---------------------------------------------------------------
NB:
>Toshiba Satellite P50B (new 2014)
>Toshiba Satellite A-300 (6 years and still run ...)
>Toshiba Tecra A8 (sweet dreams)
Mob: NOKIA Lumia 625
Auto: Ford Fiesta (MK6)
C3luar
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Diesel 29. 1. 2013 21:05

Asi myslíš 1.9 dTi, tie sú spoľahlivé, ale 1.9 dci 88kW bol rovnaký prúser ako to 1.5 dci.
A5 3.0 TDI quattro MT
Diesel
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C3luar 30. 1. 2013 23:49

sakra ... :oops: dík za opravu kolega samozrejme som myslel starú 1.9 dTi ;-)
---------------------------------------------------------------
NB:
>Toshiba Satellite P50B (new 2014)
>Toshiba Satellite A-300 (6 years and still run ...)
>Toshiba Tecra A8 (sweet dreams)
Mob: NOKIA Lumia 625
Auto: Ford Fiesta (MK6)
C3luar
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AutoMASTER 17. 7. 2013 15:02

AutoMASTER
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D1.8T 17. 7. 2013 15:49

Silogule
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wesson75 23. 2. 2014 01:33

Vzkaz těm co "slyšeli" o tom, jak je 1,5dCi problematický motor: Mám najeto 202 000km, motor ne a ne odejít.
wesson75
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 2. 2014 01:48

Tak cg, viď.
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi mkVIII 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi Classic
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 23. 2. 2014 01:55

1.9 a 210tkm o.k., dostanem odznak?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 2. 2014 01:57

Ale ne dci, ne?
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi mkVIII 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi Classic
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 23. 2. 2014 01:58

No, technicky to je DCi, konkrétne rada Renault F9x, do akej miery to je podobné už neviem. Nejaké úpravy tam určite sú no.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 2. 2014 02:08

Takhle, tahle S40 s 210kkm a motorem Ren. je tak na gratulaci, takže cg :D
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi mkVIII 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi Classic
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 23. 2. 2014 02:10

Kedy budem hodný odznaku? :D
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 2. 2014 02:14

Vezmi blok motoru, kde máš znak výrobce a flákni si s ním do čela :D
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi mkVIII 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi Classic
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Filo0 23. 2. 2014 02:24

Okey, to bude jednoduché, je to na vani zo spodu, takže stačí sa nastaviť pod motor :-))
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
220 CDi, 170PS, 400Nm - W204 navždy bokom <3
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Filo0
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pajjoun 23. 2. 2014 21:58

wesson75 píše:Vzkaz těm co "slyšeli" o tom, jak je 1,5dCi problematický motor: Mám najeto 202 000km, motor ne a ne odejít.

Taky 202 tkm je ***** nájezd.
TS
Pajjoun
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 23. 2. 2014 21:59

Nejvyssi cas to stocit na 110 a dat do bazaru 8-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 2. 2014 22:09

Pajjoun píše:
wesson75 píše:Vzkaz těm co "slyšeli" o tom, jak je 1,5dCi problematický motor: Mám najeto 202 000km, motor ne a ne odejít.

Taky 202 tkm je ***** nájezd.

Při pohledu na bazarových 130kkm se to může dát jako ranec. :-D
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi mkVIII 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi Classic
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků