Motor 1,5 dCi (renault, dacia) - dlouhodobé zkušenosti.

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MirecBA 5. 5. 2011 17:05

tomlaurin píše:Tak hrozny to neni... 1.6 by jezdila mamčiným stylem tak ta 7,5l, tohle jezdí za 5... Takže rozdíl na palivu nějakých 60 000,- rozdíl v kupní ceně byl 40tis, takže v tuto chvíli to je jakoby 18 v mínusu... to je za chvilku zpátky, když se nic nepokazí :-D



tomu never, mal som MII GT s 1.6 a za 56tkm 6,7l, rovnaky styl s treajsim chrochtakom je za nech 5l :-). Rozdiel 2,5l je casto zbozne zelanie. Keby som jazdil za 7,5l s tou 1.6, pod 5,5l by som sa s 1.5 nedostal ani nahodou. Na dci mam 40tkm a s tou 1.6 bolo 56tkm
MirecBA
Veterán

Odeslat příspěvekod one-z 5. 5. 2011 22:47

motorol píše:Jinak když porovnam benzín a diesel tak s feldou mi to bralo 6,5l benzínu a 7 l nafty, takže toliko k porovnání spotřeb.

jj, podobná zkušenost, strýc prý s feldou 1.9 jezdí za šest, já s bývalou feldou 1.3 jezdil taky za 6. Klidné cestování po okreskách v obou případech. Jo, když jí lidi kupovali novou, tak nafta byla za trochu jinou cenu, než dnes...
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dusan 5. 5. 2011 22:51

Ono je to hodne o tom jak clovek jezdi. Vyhodou dieselu je, ze ma vyrazne mensi zavislost spotreby na tezke noze specialne vuci turbodieselu. Pokud jezdite pianko, klidek tak rozdil ve spotrebe muze byt klidne jen malo pres litr a diesel se moc nevyplati. Pokud jezdite hodne rychle nebo dynamicky, tak ovsem neni az takovy problem mit rozdil benzin vs. diesel pet litru. Pak uz je to o necem jinem.
Auto: Infiniti M37s
AV: Onkyo 805, Sony VPL-HW55ES, HTPC
Mob: Galaxy S8+
Dusan
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 5. 5. 2011 23:19

tj, máš recht ;-)
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Matuji 10. 6. 2011 22:08

Maximální spokojenost. Ostrava -Brno 5,3/100 v Laguně.
Matuji
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod J.Bill 24. 6. 2011 23:18

Měl jsem Renault Kangoo 1.5 dci/48 kW r.2003,v době koupě měl cca 85.000 km,v době prodeje 130.000,bez závad.Nyní Kangoo II 1.5 dci/50 kW od novoty,najeto cca 50.000 km,také bez problému.Je potřeba dávat pozor na kvalitu nafty a měnit olej po max. 15.000 km nebo 1x za rok a jezdit pokud možno s plnou nádrží,aby v ní nekondenzovala voda obsažená ve vzduchu.Poslední měřená spotřeba na jednu nádrž byla 5,6 l/100 km.Na jednu plnou nádrž najedu více jak 1.100 km :-) (než se mi rozsvítila rezerva).Problém pro moderní common rail motory podle mne je neaditivovaná a nekvalitní nafta a zanedbání údržby !
J.Bill
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Thalieník 26. 1. 2013 17:47

Mám sice najeto s 1,5 dCi jen 55000 km, ale viděl jsem u známýho v servisu Thalii s tímto dieselem nějakého taxikáře a měla najeto 525000 km a stále v provozu celkem ok, nevím ale jestli se to často muselo opravovat.
Renault Kangoo 2 1,5 dCi - 50kW, r.v. 2010/ Thalia 1.4 8V - 55kW, r.v. 2005
Thalieník
Nováček

Odeslat příspěvekod Shoorty 29. 1. 2013 12:47

otazka je aky olej tam davas, po akych km ho menis a co tam tankujes? tri zakladne faktory podla coho ten dci vydrzi
...hátépé f čipu woe :D
...prassát f turbu, f metle, f dehtu, na hlínách woe :D
Shoorty
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C3luar 29. 1. 2013 13:24

1.5 dCi je presný príklad zlého motoru, respektíve motoru od ktorého nemôžeš nič extra čakať nakoľko nevieš čo môže prísť ... tak to je prezentované slovom skoro všade. Ten motor prišiel ako istá kompenzácia faktoru že tam nič iné francovia nemali, toto bola ich odpoveď.

Ono prešiel ten motor vývojom a možno už je to lepšie ale osobne som teda bol v praxi svedkom tej varianty že sa tam k...o kompletne všetko. Respektíve si to vyžadovalo skutočne servis a peniaze naviac ...

Každopádne to má ďaleko od takej 1.9 dCi ktorá je prakticky asi nezničiteľná ... respektíve na starej lagune, ktorá je ešte doma je to asi jediná vec ktorá ide ako hodinky, má už na hrane 300 tis. a stále má veľmi zdravý zvuk aj celkový chod.

Ťažko povedať čo ti poradiť lebo to máš 50 na 50 doslovne ... ako bolo povedané môžeš prerábať na spotrebe alebo na servise :roll:
---------------------------------------------------------------
NB:
>Toshiba Satellite P50B (new 2014)
>Toshiba Satellite A-300 (6 years and still run ...)
>Toshiba Tecra A8 (sweet dreams)
Mob: NOKIA Lumia 625
Auto: Ford Fiesta (MK6)
C3luar
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Diesel 29. 1. 2013 21:05

Asi myslíš 1.9 dTi, tie sú spoľahlivé, ale 1.9 dci 88kW bol rovnaký prúser ako to 1.5 dci.
A5 3.0 TDI quattro MT
Diesel
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod C3luar 30. 1. 2013 23:49

sakra ... :oops: dík za opravu kolega samozrejme som myslel starú 1.9 dTi ;-)
---------------------------------------------------------------
NB:
>Toshiba Satellite P50B (new 2014)
>Toshiba Satellite A-300 (6 years and still run ...)
>Toshiba Tecra A8 (sweet dreams)
Mob: NOKIA Lumia 625
Auto: Ford Fiesta (MK6)
C3luar
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AutoMASTER 17. 7. 2013 15:02

AutoMASTER
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D1.8T 17. 7. 2013 15:49

Silogule
1.0eb 5,6l/100km
D1.8T
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wesson75 23. 2. 2014 01:33

Vzkaz těm co "slyšeli" o tom, jak je 1,5dCi problematický motor: Mám najeto 202 000km, motor ne a ne odejít.
wesson75
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Jelass 23. 2. 2014 01:48

Tak cg, viď.
Mondeo Turnier mkIII fl 2.0i Viva, Mitsu Eclipse Cross 1.5T Mivec Intense
p: Kiwi 8G ufo 1.8 i-vtec Sport, GrandCaravan mkV 3.3i V6 SE, Corolla mkXI 1.4 vvti, Fabia mkI 1.4 mpi
"D1.8T: Koupil dvoulitr a jezdí s ním jako s dvoulitrem."
Jelass
Veterán
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků