Zivotnost systemu Start-Stop

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod sprint 4. 5. 2010 15:39

Systém k ničemu.
Odejde akorát dřív baterka nebo starter, i když píšou že jsou posilněné.
Akorát lákadlo na tahání prachů z lidí.
Za cenu pětadvacetkrát startování ve městě a ušetřeným 0,2 litru pak stačí jednou pořádně vytočit motor a úspora je v *****.
Opel Astra 1.4T
Yamaha Xmax 400

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru

Odeslat příspěvekod Vana666 4. 5. 2010 15:40

orgasmic píše:O necem dodatecne dobastlenem jsem jeste neslysel.
Z textu je zrejme, ze je rec o originalnim systemu vyrobce automobilu.

tak proč píšeš že jednotka bude draha a že na vice namahane komponenty se nebude vztahovat zarucni servis ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 4. 5. 2010 15:41

To máš jako se vším hypermoderním. Za cenu zanedbatelných úspor ve spotřebě, se z toho stává stroj se servisními náklady gripenu. A samozřejmě zákeřně až po záruce. Takže pokud si auto kupuješ jen na dobu záruky, ok. Ale dyl bych si to nenechal
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod orgasmic 4. 5. 2010 15:44

Vana666:

Protoze vsichni jiste znaji postupy prodejce pri uplatnovani reklamace...u tohoto typu nelze reklamaci uznat vinou ***** dilu beznym uzivanim, nacoz se zaruka nevztahuje :)
NEevlim, tedy jsem.
orgasmic
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wolff 4. 5. 2010 15:44

tak to tady chybím ještě já...;-)

Naopak, já si myslím, že tady mohu přetlumočit můj a (jistě i) Goesův názor, že když to výrobce do auta dá, má to ozkoušené, funguje to, tak je to normální fíčura jako třeba klimatizace.. Ta se taky může porouchat, ale kdo z Vás by chtěl auto bez klimy? Stejné je to se start stop systémem, který je imho vypínatlený a stále ti ještě v autě zůstaává silnější starter, baterie a alternátor.

Takže za mě ano, v autě bych to chtěl a nemám s tím problém. Mě by to ve spotřebě pomohlo (jezdím hodně přes město).

Start stop imho umí vyhodnocovat interval stání a je-li kratší než XY, tak motor stejně nevypne. Tedy nějaké ničení motoru rozhodně nepřipadá v úvahu.. Stejně tak to nevypne studený motor a nebo naopak přehátý a podobně.
Energetické audity, posudky a termovize (viz. Avatar)
wolff
Fanatik roku 06 + 07
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HrdinaJan 4. 5. 2010 15:45

orgasmic píše:Zde se vede diskuze na urovni :)


HUSTY. :)
HrdinaJan
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 5. 2010 15:47

Bude to chtit akorat starter s vyssi zivotnosti a silnejsi baterku. Nic extremne zakerneho bych v tom nevidel.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod gewehr 4. 5. 2010 15:58

A okrem ineho to bude chcet udrziavat zapalovanie vo vybornom stave, tak aby to chytalo na prvy drc (coz by malo byt samozrejme, ale...), v opacnom pripade to bude utrpenie ako pre vodica, tak aj pre baterku.
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 4. 5. 2010 16:02

gewehr píše:A okrem ineho to bude chcet udrziavat zapalovanie vo vybornom stave, tak aby to chytalo na prvy drc (coz by malo byt samozrejme, ale...), v opacnom pripade to bude utrpenie ako pre vodica, tak aj pre baterku.

Tak to je snad samozrejmost u kazdeho motoru.
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod gewehr 4. 5. 2010 16:06

Tak pre niektorych ludi ano, ale nie pre v setkych, som zvedavy ako to bude fungovat u takeho 5,6 a viac rocneho auta, alebo v pripade slabsej / vybitej baterie. Jo "bezny" vodic ten system v takom pripade vypne, ale je tu aj urcite percento "nestandardnych" vodicov. Inak osobne proti tomu systemu nic nemam.
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 4. 5. 2010 16:08

Podle mě je největší problém ten, že motor je v létě při popojíždění ve městě přehřátej a když přestane cirkulovat chladící kapalina, budou namáhaný komponenty motoru - hlava, blok a taky chladič (ne u všech aut se točí vrtule i po chcípnutí) .
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gewehr 4. 5. 2010 16:12

tak ja predpokladam, ze ohladne teploty to ma nejaky ochranny mechanizmus, ako pri studenom, tak ja pri prehriatom motore. Takze ked dovalis z dialnice s turbom do cervena na prvej krizovatke ti to nevypne :D
María de las Mercedes
Karl Friedrich Benz
gewehr
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 4. 5. 2010 16:21

Taky si myslím, že je to nějak ošéfovaný.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zandome 4. 5. 2010 16:25

Tak a teraz to pride - fundovany nazor!!!

Mam uz rok aj nieco Yarisa s tymto systemom, jazdim z velkej casti mesto, casto v zacpach, zatial bez problemov. Co sa uspory tyka: ma to casomieru, ktora udava cas co je motor na krizovatke vypnuty, v priemere to mne (cisto subjektivna zalezitost) vychadza na 1hod statia s vypnutym motorom na 100km, co je vychadza na usporu tak 0,5l az 1l na 100km, co az take zanedbatelne nie je. (Pokial sa bavime o vozidle typu Yaris a spotrebe medzi 5-6litrov na 100km).

Druha vec: System funguje uplne inak nez si myslite (a ja som si myslel). Motor pri vyradeni a zastaveni zhasne, ovsem tak, ze zostane stlacena zmes vo valcoch, a v momente ked stlacim spojku preskoci iskra a ideme... Takze to nie je o starteri, akurat je to cele pod napatim, auto ma silnejsiu baterku. Vzhladom na to, ze ta sa dobija aj pri brzdeni, je to vcelku vymakane.

Zatial ten system funguje uplne spolahlivo, samozrejmostou je, ze to nevypne motor ked je studeny. Ci funguje chladenie motora pri stani, sa priznam neviem, ale ked clovek stoji pridlho, tak motor sam znovu naskoci aby napriklad nedoslo k vybitiu baterie alebo by mal prestat fukat teply/studeny vzduch.
zandome
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod powerball 4. 5. 2010 16:32

a kdyz ma auto se start-stop ficurou klimu tak je to delany jak ?
powerball
Homoderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků