od zandome 4. 5. 2010 15:25
Tak a teraz to pride - fundovany nazor!!!
Mam uz rok aj nieco Yarisa s tymto systemom, jazdim z velkej casti mesto, casto v zacpach, zatial bez problemov. Co sa uspory tyka: ma to casomieru, ktora udava cas co je motor na krizovatke vypnuty, v priemere to mne (cisto subjektivna zalezitost) vychadza na 1hod statia s vypnutym motorom na 100km, co je vychadza na usporu tak 0,5l az 1l na 100km, co az take zanedbatelne nie je. (Pokial sa bavime o vozidle typu Yaris a spotrebe medzi 5-6litrov na 100km).
Druha vec: System funguje uplne inak nez si myslite (a ja som si myslel). Motor pri vyradeni a zastaveni zhasne, ovsem tak, ze zostane stlacena zmes vo valcoch, a v momente ked stlacim spojku preskoci iskra a ideme... Takze to nie je o starteri, akurat je to cele pod napatim, auto ma silnejsiu baterku. Vzhladom na to, ze ta sa dobija aj pri brzdeni, je to vcelku vymakane.
Zatial ten system funguje uplne spolahlivo, samozrejmostou je, ze to nevypne motor ked je studeny. Ci funguje chladenie motora pri stani, sa priznam neviem, ale ked clovek stoji pridlho, tak motor sam znovu naskoci aby napriklad nedoslo k vybitiu baterie alebo by mal prestat fukat teply/studeny vzduch.