Dobíjení

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod sprint 26. 1. 2010 00:48

Vyplatí se investovat do tohoto?: http://www.uni-max.cz/nabijecka-charge-1/d/
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 1. 2010 10:15

pokud chceš auto odstavit na několik měsíců tak jo
jinak ne
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JiVi 26. 1. 2010 10:47

goes tj elektrikar jako svina :D . ty jsi nechodil na zakladku? to dobiti po 20km je jen "povrchni" casem na to ta baterka dojede. trochu ji ozivis, to ano, ale nikdy ji timto zpusobem nenabijes na 100% jeji kapacity, protoze s rostoucim napetim , stopa i jeji odpor a pak do ni musis bud hnat vic a vic proudu nebo prodluzujes cas dobijeni.
JiVi
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 1. 2010 10:54

JiVi: na 100% kapacity baterku v autě nedobiješ vůbec nikdy, ani sebedelší jízdou
na to je nabíjecí napětí alternátoru příliš nízké

a s rostoucím napětím (stupněm nabití aku) vnitří odpor klesá
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Flavio 26. 1. 2010 11:50

Pokud má někdo moderní auto s velkým množstvím elektroniky a jezdí v takovýchto mrazech samé krátké jízdy, tak se nesmí divit, že má baterku neustále vybitou. Nejjednoduší rada je, koupit kvalitní nabíječku a po příjezdu domů nechat baterku pravidelně přes noc dobíjet.
Flavio
Nováček

Odeslat příspěvekod JardaB 26. 1. 2010 12:22

Coz je ale naprosto zbytecne a velmi pracne, protoze bez toho to auto taky jezdi a baterka par let vydrzi. Takovou mam aspon zkusenost. Mozna ve vytapene garazi, ale nabijet promrzlou baterku nema valny smysl.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod antek II 26. 1. 2010 12:46

JardaB píše:Coz je ale naprosto zbytecne a velmi pracne, protoze bez toho to auto taky jezdi a baterka par let vydrzi. Takovou mam aspon zkusenost. Mozna ve vytapene garazi, ale nabijet promrzlou baterku nema valny smysl.

V nejhorším případě postačí kondiční dobíjení tj. 0.10 až 0.2A.Tento proud bohatě pokryje ztráty a na víc baterie zůstává aktivní.
antek II
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 1. 2010 12:50

Flavio píše:Pokud má někdo moderní auto s velkým množstvím elektroniky a jezdí v takovýchto mrazech samé krátké jízdy, tak se nesmí divit, že má baterku neustále vybitou. Nejjednoduší rada je, koupit kvalitní nabíječku a po příjezdu domů nechat baterku pravidelně přes noc dobíjet.


znamy dela kuryra modernim autem. denne tak 50 startu a jedna jizda delsi jak 10 km je naprosto ojedinela. A on se naopak divi, ze ma 6 let stare auto s puvodni baterkou a ani jednou ji externe nedobijel. To je co?

Jinak k nabijecce znam mraky lidi s beznou jednoduchou domaci nabijeckou v cene tak 500 korun a funguji naprosto dokonale. Takze nakup najake "kvalitni" nebijecky je naprosta zbytecost. Staci aby umela vetsi nabijeci prdou a udrzovani nabijeni a staci temer to nejlevnejsi.
anonymni

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 1. 2010 12:51

JiVi píše:goes tj elektrikar jako svina :D . ty jsi nechodil na zakladku? to dobiti po 20km je jen "povrchni" casem na to ta baterka dojede. trochu ji ozivis, to ano, ale nikdy ji timto zpusobem nenabijes na 100% jeji kapacity, protoze s rostoucim napetim , stopa i jeji odpor a pak do ni musis bud hnat vic a vic proudu nebo prodluzujes cas dobijeni.


mohu se zeptat, co ze zaklady se aplikuje na dobijeni akumulatoru v autech? nejak mi ty osnovy nesedi. Nicmene na 100% to nenabijes nikdy ani nabijeckou. Kazdopadne nabijenim alternatorem klidne jenom 20 km to nabijes naprosto v pohode tak. Smir se s tim.
anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 1. 2010 13:20

goes: nevidím důvod proč by se nabíječkou nedal nabít akumulátor na 100%
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 1. 2010 13:22

protoze to tak je
anonymni

Odeslat příspěvekod Vana666 26. 1. 2010 13:25

a ten důvod ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 26. 1. 2010 13:30

Abych k tomu dodal sve:
1) 13,9 V je naprosto v pohode. I pouhych 13V jeste stale v pohode postacuje.
2) Pri techto teplotach (-15, -20) je normalni, ze to toci lineji. Vse je ztuhle a je hustsi olej (v motoru i prevodovce) a tedy jsou i vyssi odpory. Take baterka uz neda takovy proud jako v +30°C, ale to neznamena, ze je v neporadku.
3) K dobijeni - staci par km. Ja jezdim do prace a z prace denne 8km, pricemz pri ceste z prace se jeste obcas stavuju do obchodu, kdy tuto jiz tak kratkou vzdalenost jeste pulim. Pokud jedu jinam, je to spise stejne dlouha nebo i kratsi trasa. Pouze cca 1x do mesice jedu nekam dal (150 km v kuse apod). Nepozoruju zadny pokles kapacity baterie. A ta uz ma, mimochodem, tech 4-5 let urcite.
4) Prakticky priklad: Kamaradovi se rozbil altik na felcii, "dojel baterku" uplne do mrte, nemela dost stavy ani na to, aby fungoval central. Baterku jsme dobijeli cca 45 minut pres kabely z me Fabie. Pote dojel cca 40 az 45 km domu, pricemz ihned pri dojeti jeste preparkovaval a startoval pri tom (bez problemu) a pak s tim jeste jel do servisu (minimalne 2 dalsi starty, taky bez problemu).
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod anonymni 26. 1. 2010 13:33

Vana666 píše:a ten důvod ?


to je vlastnost akumulatoru a baterek
anonymni

Odeslat příspěvekod sprint 26. 1. 2010 13:53

Poetrik: Díky za kvalifikovanou odpověď.

Ulehčí se baterce, když se při startování sešlápne spojka? Já to tak dělám a navíc nejdřív ještě všechno vypnu. (rádio, větrák)
Yeti 1.8 TSI 4x4
Honda PCX

"Pokus je prvním krokem k nezdaru"
sprint
Guru
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků