Silniční vlak

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 19:18

marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 1. 2010 19:22

nerad bych skončil u někoho v garáži
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 19. 1. 2010 19:24

chujovina...zase měl někdo dobrý známý, tak se dostalo až do této fáze. Ale je to slepá cesta, to už raděj ať auta jezdí sama, na dálnici by to nebyl velký problém realizovat.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Brus 19. 1. 2010 19:28

na pičoviny se prachy vždycky najdou
Brus
Inventář

Odeslat příspěvekod speleo 19. 1. 2010 19:31

Ptákovina ...
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 19. 1. 2010 19:37

Ale stejně ta elektronika musí být vymakaná. Si vemte, že každý auto v koloně bude mít i dost odlišný jízdní vlastnosti a schopnosti, především decelerace. Jak to zvládne všechny ukočírovat při panickém brzdění vůdčího auta... Nebo co když mě to nouzově odpojí a já budu mít zrovna hlavu z okna, nohy na spolujezdci a ruce pod *****í? Stejně by se musel sledovat provoz a situace a být připraveni převzít řízení...na *****
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 19. 1. 2010 19:47

Kibitz píše:Ale stejně ta elektronika musí být vymakaná. Si vemte, že každý auto v koloně bude mít i dost odlišný jízdní vlastnosti a schopnosti, především decelerace. ..

no co, rychlost vlaku se přizpůsobí nejslabšímu článku řetězu

takže je to nahovno
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 19:47

Zajímalo by mě, jak probíhá testování. Vlastně bych to chtěl testovat. Ale že to bude fungovat v normálním provozu si jistý nejsem.
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 19. 1. 2010 19:49

Kdyby nevymejsleli picoviny a radsi povolili 180 nebo radsi neomezene. Pak by se clovek nenudil a bylo by to v klidu ;-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 19:51

Ale je pravda, že na zácpy na magistrále by to mohlo být dobré - kolona by se celá rozjížděla v jeden okamžik.
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 19. 1. 2010 20:46

Nikdo nebude chtít jezdit jako první.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 21:17

MELLO píše:Nikdo nebude chtít jezdit jako první.

Psali, že by to měli být profi řidiči. Jinak by se mohli třeba v koloně střídat... Podle mě věc užitečná pro kamiony, u osobáků si to dokážu představit dost těžko.
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 19. 1. 2010 21:19

Toho bych se nechtěl dožít...
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 21:19

Jinak chtěl bych vidět, jak vyřeší situaci, kdy je v koloně několik aut s různým pohonem a pneumatikami, vodič projede bez problémů, druhé auto dostane hodiny a ve třetím by seděl spící řidič...
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 19. 1. 2010 21:40

Těch situací co by se muselo ošetřit je mnoho. Tohle se nedá rozumně vyřešit.

Až se bude chtít vodící řidič odpojit, tak musí třeba upozornit ostatní řidiče dostatečně včas, aby se stihni zorientovat. A když ostní řidiči nestihnou převzít vládu nad svým vozem, tak mu auto nedovolí jen jinam než kolona. ^^
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zelvotron 19. 1. 2010 21:56

Podobnou vizi sem viděl už v dětský kreslený knížce o autech z šedesátejch let, a pak ještě několikrát v abíčku, takže soudruzi ze západu jsou poněkud pozadu 8-P :D
zelvotron
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod IvoX3 19. 1. 2010 22:15

Nedokážu si představit, že poejdu v levým pruhu, uvidím značku, že za 1000m chci sjet z dálnice a pravý pruh bude "zablokovaný" tímto "vlakem". Asi pak zastavit v tom levým pruhu a čekat až projedou :)
1,2HTP předěláno na naftu (spotřeba 2l/100km) a očipováno na 140koní (250kmh žádný problém)
IvoX3
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 22:31

IvoX3 píše:Nedokážu si představit, že poejdu v levým pruhu, uvidím značku, že za 1000m chci sjet z dálnice a pravý pruh bude "zablokovaný" tímto "vlakem". Asi pak zastavit v tom levým pruhu a čekat až projedou :)

Zařadit se za vlak...
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 19. 1. 2010 22:34

Já mám tendenci taky pořád všechny předjíždět. Jed za někým x kilometrů beze změny to není žádná sranda. To by nebylo pro mně.
Pokud jde o úsporu, tak dokážu jet úsporně i sám. Na to kolonu nepotřebuju.
Spíš mi příjde, že jet stejně jako jiných 5 aut mi spotřebu ještě zvýší. Jak se tomu stává když musím jet několik km za někým a nemůžu si jet podle mých úsporných návyků.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 19. 1. 2010 22:36

Kdybych byl ustanoven vlakvedoucím, to by ostatní asi čučeli.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 19. 1. 2010 22:38

:mrgreen: by se Pendolina červenala až na jídelním voze :D
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 22:52

TGV hadra :)
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 19. 1. 2010 23:06

Nechtěl bych jet ve vláčku, kde by mašinka byl Hondoj :-S :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 19. 1. 2010 23:12

Zajímavé by bylo vyzkoušet sobí test s konvojem různých aut.
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 19. 1. 2010 23:14

Pro kamiony by to ale v zásadě špatný nápad být nemusel...stejně už tak jezdí ve vláčcích, takhle by to bylo aspoň elektronicky posichrované a šoféři by si mohli dát šlofíka...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 19. 1. 2010 23:14

Hondoj nemá na dálničního mašinfíru stroj :-(

Ale blýská se na lepší časy :nenapadne
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod R.F. 19. 1. 2010 23:15

Chtel bych videt jak by v kopci masinka ujela vlaku...:D kdyz by to bylo nejaky slusny vozitko...:)
Vzhůůůru modrobílé šály...!!!
R.F.
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 19. 1. 2010 23:19

no chujovina jak spalek, to spis verim v to, ze se budou pekace ridit samy... coz by IMHO bylo perfektni.
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 19. 1. 2010 23:19

Čendoslav píše:Pro kamiony by to ale v zásadě špatný nápad být nemusel...stejně už tak jezdí ve vláčcích, takhle by to bylo aspoň elektronicky posichrované a šoféři by si mohli dát šlofíka...
super nápad ;-) X kilometrová kolona kamionů bez mezer na zařazení a puštění rychlejšího :roll:
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 19. 1. 2010 23:20

hondoj... a proc by nemohli mit 100m odstupy?
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 19. 1. 2010 23:23

protože to imo popírá principy tohoto projektu. Vždyt jednou z hlavních zásad jsou minimální odstupy z důvodu aerodynamického pytle...
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jeffe 19. 1. 2010 23:40

Jestli dojde k nehode bude za skodu na vsech vozech automaticky odpovedny ridic prvniho vozu? :D A kolik bude brat za kilometr vedeni vlacku? :)
Superforum - v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství :D
Jeffe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod R.F. 19. 1. 2010 23:45

Jak znam cesky dalnice tak i pul kilometru je malo :-l
Vzhůůůru modrobílé šály...!!!
R.F.
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Čendoslav 19. 1. 2010 23:51

HondaMan píše:
Čendoslav píše:Pro kamiony by to ale v zásadě špatný nápad být nemusel...stejně už tak jezdí ve vláčcích, takhle by to bylo aspoň elektronicky posichrované a šoféři by si mohli dát šlofíka...
super nápad ;-) X kilometrová kolona kamionů bez mezer na zařazení a puštění rychlejšího :roll:


Stejně kolikrát jezdí s minimálníma rozestupama...stačilo by stanovit maximální délku vláčku třeba na 10 kamionů a rozestup mezi vláčkama aspoň 200 metrů...čísla si cucám z prstu, ale myslim že by to reálně fungovat mohlo...
You do that...and forget the money...
- Alan Watts

'06 Chevrolet Lacetti SW 1.6
Čendoslav
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 20. 1. 2010 00:02

Čendoslav:
200 metrů?
Tak to si to nepochopil. Hlavní smysl byl v té úspoře, že auta jedou těsně za sebou.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod evlo 20. 1. 2010 00:08

No system udrzeni v pruhu je adaptivni tempomat taky, tak furt nechapu, proc to nemuze samo zatacet.
evlo
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2010 00:12

S-Tony píše:Čendoslav:
200 metrů?
Tak to si to nepochopil. Hlavní smysl byl v té úspoře, že auta jedou těsně za sebou.


Nauč se číst - rozestup vláčků....rozuměk VLÁČKŮ :-P
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod R.F. 20. 1. 2010 00:13

A neni uz pak lepsi vsude udelat normalni koleje a hotovo?:)
Vzhůůůru modrobílé šály...!!!
R.F.
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jeffe 20. 1. 2010 00:55

Ano, rika se tomu vlak a funguje to uz pres 100 let. :mrgreen: :-)
Superforum - v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství :D
Jeffe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 20. 1. 2010 00:57

Nejlepší by bylo poslat kaminony zpět na železnici, jak tomu bylo než to ***** lobisti.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 20. 1. 2010 01:03

Až se to dopravcum vyplatí, kamiony budou po železnici jezdit.
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 20. 1. 2010 01:04

Tak to stačí pořádně zvýšit sliniční daně na nákladní vozy.
Pak se jim železnice vyplatí. :lol:
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Screepy 20. 1. 2010 01:05

To je komédie :D a co když teda první řidič bude "profík" jakoby, najednou bude potřebovat jet na benzínku, tak celej vlak pojede kvůli němu na benzinku, protože tam neni další profík? Nebo mu zavolá manželka, že něco zapomněl doma a vlak pojede zpátky domu za manželkou v lepšim případě, v horšim se rozpadne :-S
V německu by mohli zavést takový dálniční TGV jen s rychlýma autama, že by byla konstantní rychlost 200 plus , problém je, že když mašinfírovi TGV vjede do levýho kamion, tak se minimálně půlka osazenstva vagonů za nim, poleje kafem :D ..no kluci vývojáři maj eště pár velkých hádanek :D
S.Freud:"Vzdáte-li se kouření, pití a milování, nebudete ve skutečnosti žít déle, ale jen vám to tak bude připadat."
Screepy
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BarneyG 20. 1. 2010 01:22

Screepy píše:Nebo mu zavolá manželka, že něco zapomněl doma a vlak pojede zpátky domu za manželkou v lepšim případě, v horšim se rozpadne :-S

Jako že se autobusák na trase Praha-Brno bude v půli cesty vracet domů pro sváču?
BarneyG
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 20. 1. 2010 01:29

Já bych to viděl tak, že třeba v brně zadáte do GPS trasu, že jedete z Brna do Prahy.
Na dálnici se pak příslušné auta se stejnou trasou najdou na vzdálenost x kilometrů pomocí udělátek a navzájem se přiblíží a zařadí. A před Prahou se zase rozdělí.
Fungovalo by to jen u aut co mají třeba společnou trasu na vzdálenost větší než třeba 20 km.
A tím pádem by pak bylo předem jasné kdy se trasa rozdělí a klidně by mohly dostatečně předem na to řidiče dané přístroje upozornit.
V případě že se na trase bude dít něco podivného bude vodící řidič mít možnost zmáčknout požadavek na odpojení a ostatní řidiči by převzali kontrolu. Pokud by to nestihli, tak to auto pak samo začne brzdit podle překážek před ním.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jeffe 20. 1. 2010 01:49

A co ten moudry system udela kdyz se mezi treti a ctvrte auto ve vlacku zacne cpat nekdo z vedlejsiho pruhu? Zacne brzdit, rozpoji vlacek a spici ridice ctvrteho a dalsich aut vzbudi budik? :D
Superforum - v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství :D
Jeffe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 20. 1. 2010 02:09

No tomu auto co se tam bude cpát naskočí na čelním skle červená signalizace že jede vlak a musí počkat.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jeffe 20. 1. 2010 02:14

Idealni by bylo kdyby mezi jizdnimi pruhy byli sranky ktere by sli dolu kdyz se ten vlacek bude blizit. :-D
Superforum - v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství :D
Jeffe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 20. 1. 2010 08:41

IvoX3 píše:Nedokážu si představit, že poejdu v levým pruhu, uvidím značku, že za 1000m chci sjet z dálnice a pravý pruh bude "zablokovaný" tímto "vlakem". Asi pak zastavit v tom levým pruhu a čekat až projedou :)

na D se stejně jezdí jen v levém
předjížděcí a odbočovací je přece pravý a odstavný pruh
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod henk 20. 1. 2010 08:56

Pokud by vlakvedoucí měl být profík, tak to nebude dělat zadarmo, za cestu Praha-Brno by si po započtení nákladů (palivo, amortizace) počítal určitě 2000Kč. Pokud má mít vláček 8 aut, tak je otázka, kolik lidí by to bylo ochotných zaplatit, to už by mohli jet rovnou vlakem. Takže podle mě vlakvedoucí budou ryzí amatéři a nadšenci s mírnou poruchou osobnosti ;-)
henk
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 20. 1. 2010 09:21

Myšlenka stejně šílená, jako vedoucí úloha KSČ
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 20. 1. 2010 09:29

Jouda.II píše:Myšlenka stejně šílená, jako vedoucí úloha KSČ


Rekl bych, ze timto by se to dalo uzavrit. :) :tleskani
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod JardaB 20. 1. 2010 10:06

Ta myslenka je tak blba, ze se to bude urcite realizovat - samozrejme povinne. Uz se tesim.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jeffe 20. 1. 2010 10:26

Pirati silnic kteri budou mit vic nez 6 bodu budou povinne jezdit uz jenom ve vlacku za Fabii HTP. :D
Superforum - v malých dávkách neškodí v jakémkoliv množství :D
Jeffe
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2010 10:49

Jouda.II píše:Myšlenka stejně šílená, jako vedoucí úloha KSČ


+1 :D
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BarneyG 20. 1. 2010 11:21

henk píše:Pokud by vlakvedoucí měl být profík, tak to nebude dělat zadarmo, za cestu Praha-Brno by si po započtení nákladů (palivo, amortizace) počítal určitě 2000Kč. Pokud má mít vláček 8 aut, tak je otázka, kolik lidí by to bylo ochotných zaplatit, to už by mohli jet rovnou vlakem. Takže podle mě vlakvedoucí budou ryzí amatéři a nadšenci s mírnou poruchou osobnosti ;-)

Vy to pořád nechápete. Vypadalo by to tak, že zřizovatel systému (stát?) udělá dohodu např. se Student Agency, která řekne, že každou hodinu jede D1, D5, D11 atd. Do autobusů se namontujou ty systémy a normálně se jezdí.
Takže úvahy o rozdílných jízdních vlastnostech aut ve vláčku atd. jsou úplně mimo, protože vpředu pojede linkový autobus, který bude vždycky nejslabší článek.
Jestli už by ale potom nebylo lepší jet rovnou tím autobusem.
BarneyG
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2010 11:22

To je blbost
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 20. 1. 2010 11:54

A nehoda jednoho z "vagónů" by se platila z PR mašinfíry?
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 20. 1. 2010 11:57

No kdyz vidim, jak jezdi St. Agency s tema autobusama, tak by jim jen tak nekdo nestacil :-P
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marthuf 20. 1. 2010 13:00

Jaký je dneska rychlostí limit pro autobusy?
marthuf
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2010 13:04

Klidně i 130, když mají takovou rychlost jako konstrukční.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 20. 1. 2010 15:30

Nějak to v poslední době nesleduju, ale to asi ne. Můžou snad jezdit akorát kilem a to ještě musí absolvovat STK ve stanicích, které mají pro kontrolu autobusů s touhle rychlostí oprávnění.
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 20. 1. 2010 16:52

Máš pravdu, sek sem se. :-[
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ency 21. 1. 2010 23:48

marthuf píše:
MELLO píše:Nikdo nebude chtít jezdit jako první.

Psali, že by to měli být profi řidiči. Jinak by se mohli třeba v koloně střídat... Podle mě věc užitečná pro kamiony, u osobáků si to dokážu představit dost těžko.

No a je to tady, každej bude mít svýho policajta :mrgreen:
Budoucnost patří atomu.
Smrt Bursíkovi
Majkl má rád garáž, ale stydí se za to. :mrgreen:

Nenesu odpovědnost za následky, které mohou vzniknout či vzniknou aplikací mé rady! :D
Ency
Štamgast
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků