Nastartování auta po dlouhé odstávce

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MELLO 8. 1. 2010 23:47

Z vaší zkušenosti nebo známých, příbuzných ( pokud možno ne JPP ), po jaké době se dá nastartovat auto bez předchozího dobití baterie? Baterie musí živit hodiny, alarm, rádio. Baterie před odstavením na 100%.

Samozřejmě záleží na venkovní teplotě.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 1. 2010 23:50

To zalezi na aute. Ja mel predevcirem problem, ze baterka byla OK ale starter nepritah pastorek - asi zamrzle, venku -10 a zajemce o auto na ceste. 2 kyble horke vody na starter to vyresily (pak jsem nechal motor hodinu bezet aby to vyschlo) ;-) Ale vic jak mesic bych tomu nedaval. A baterce to vubec nedela dobre, nejlepsi je ji pri odstavce odpojit.
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 8. 1. 2010 23:52

Po měsíci stání chytla i škodovka se sem let starou baterkou v pohodě. Escort, když ještě plnil úlohu čistě sezónního auta, chytnul na první drnc po 5 měsících stání celkem krásně a to měl tehdy pětiletou baterku a kdoví jak tam byla dlouho před koupí.

Já myslím, že pokud jsou v pořádku svíčky, kabely, do benzínu se chlejstne Velfobin (váže na sebe vodu), tak tomu nějaká delší odstávka nemůže škodit.

Nedávno jsme uváděli do provozu dědictví, Peugeot 205 1.9 GTI Gentry, kterej stál dva roky ve stodole a s nabitou baterkou chytnul napoprvé.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 8. 1. 2010 23:55

No ale tyhle stary plecky nemely elektroniku, ktera furt zere. Me se vybila baterka v Lagune za cca 2 mesice v garazi, ani zarovicka nezazhnula...
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod gomes 9. 1. 2010 00:21

ja som po 4 mesiacoch nastartoval uplne v pohode.
ASTRA Gran Turismo Compact 1,4 16V, Enjoy
gomes
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 9. 1. 2010 00:35

moje Volvo ... auto odstavené 33 dní, být to odstavené o den déle, nebo startovat s rozsvícenýma světlama, nenastartoval bych. V autě je 11ti letá baterie Bosch a GPS vyhledávací systém, který samozřejmě něco spapá i když je v režimu spánku, resp. pohotovostním režimu.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 1. 2010 00:39

Podle mě jde o to, že moderní auta užíraji z baterky permanentně.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 9. 1. 2010 00:53

nejhůř jsou na tom asi Fábie - hlavně ty staré. Z výroby poddimenzovaný akumulátor (44Ah - to snad i některé notebooky mají silnější baterku :D ) a stejně tak poddimenzovaný alternátor, který díky dennímu svícení není schopen ani tu 44Ah baterku pořádně nabít. A ta mizerná stabilizace napětí životnosti baterie taky nepřidá.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 9. 1. 2010 01:29

male auto z roku 1990, vstřikování, benzín: po několika měsících stání v létě a na jaře chytlo jako obvykle. taky sem se divil. a to jsem vymetal pavouky z blatníků a polomrtvé vosí hnízdo z zárubně ve dveřích:-( brrr
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 9. 1. 2010 01:46

Delta stála měsíc a půl a chytla jako obvykle...
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tarwas 9. 1. 2010 10:20

Omega stála měsíc a půl a s menší baterkou, než je doporučováno a nahodila ten šestihrnovej dehet na druhé protočení
Tarwas
Moderátor Galerie
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 9. 1. 2010 11:06

Lepší odpojit baterku. Zas tolik práce to není.
A pokud auto odstavuješ často, tak si nech do prostoru řidiče namontovat tlačítko, které odpojí veškeré elektrické okruhy od baterky a máš to rychle a účinně. Je to levnější než kupovat novou baterku, protože ta stará je úplně vycuclá.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jouda.II 9. 1. 2010 11:09

Ježišmarjá, to jsou zase kydy
Ford Focus 1.8 TDCi
Jouda.II
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 1. 2010 11:22

Já ještě neměl nikdy auto odstavené dýl než 14 dnů, tak nevim. :hm
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod medved_190 9. 1. 2010 11:25

Mám debilní imobilizér, takže když ho aktivuju a auto stojí třeba 14 dní, tak se baterka vybije a nechytne. Pokud jen dva tři dny tak pohoda. Takže na delší stání ho deaktivuju. Holt bastl předchozího majitele, asi ho vypojím úplně.
MB 190D 2,0d 85'
Škoda Felicia 1,3 95'
medved_190
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 9. 1. 2010 11:32

eLzyx píše:nejhůř jsou na tom asi Fábie - hlavně ty staré. Z výroby poddimenzovaný akumulátor (44Ah - to snad i některé notebooky mají silnější baterku :D ) a stejně tak poddimenzovaný alternátor, který díky dennímu svícení není schopen ani tu 44Ah baterku pořádně nabít. A ta mizerná stabilizace napětí životnosti baterie taky nepřidá.


Skoda, ze jsem nikdy nenechal fabku stat dost dlouho, abych ti mohl oponovat, ale i tak si mysllim, ze prehanis. Jinak felda nastartovala i po mesici na drc, motorka ma problem uz po 14dnech, po trech tydnech bez sance...ale ta ma jen 14Ah aku.
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hyza 9. 1. 2010 11:34

eLzyx píše:nejhůř jsou na tom asi Fábie - hlavně ty staré. Z výroby poddimenzovaný akumulátor (44Ah - to snad i některé notebooky mají silnější baterku :D ) a stejně tak poddimenzovaný alternátor, který díky dennímu svícení není schopen ani tu 44Ah baterku pořádně nabít. A ta mizerná stabilizace napětí životnosti baterie taky nepřidá.

to neni pravda, ja mam na notase 7,650 Ah :-P a to je veeelka baterka :-P
Namluv si, co chceš.
Arguing on the Internet: "Somebody's wrong!"
-------------------------------------------------------------------------------------------
Militia est vita hominis super terram.
Bella res est mori sua morte.
Hyza
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 9. 1. 2010 11:38

44Ah je celkem v pohodě.
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Lukino 9. 1. 2010 11:41

Nemam pocit, ze by na tom fabie byla nejak spatne, ted jsem startoval po 4 tydnech a jediny co, tak piskal chvili klinak, pac na nem byla usazena a jiz sucha sul a podobnej sajrajt...
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod S-Tony 9. 1. 2010 11:53

Kibitz píše:motorka ma problem uz po 14dnech, po trech tydnech bez sance...ale ta ma jen 14Ah aku.

Tak to s Jawou 350 jsem měl problém nastartovat jen po zimě. Přes léto i při delší odstávce se mi nestalo, že by byl problém nastartovat.
Když se smíříte s tím, že život už nic nového nepřinese, tak teprve to je ten okamžik, kdy všechno důležité teprve začíná...
S-Tony
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 9. 1. 2010 15:57

UNO 1000 FIRE, chytalo i po 3 měsících,jen bylo nutný smést z volantu a předního skla pavučiny.
polda
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shoorty 10. 1. 2010 16:09

Moja fabia ked stala na firemnom parkovisku pred 3 rokmi cele leto, pokym som ju nedostal...tj skoro 4 mesiace... tak chytila na prve nastartovanie, jedine co bolo citit bolo to, ze kusok pomalsie potocilo starterom ale chytil, baterka v tom case nova este... za dalsie dva mesiace by to bolo skapate uz myslim... :)
...hátépé f čipu woe :D
...prassát f turbu, f metle, f dehtu, na hlínách woe :D
Shoorty
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 10. 1. 2010 19:19

MELLO píše:Z vaší zkušenosti nebo známých, příbuzných ( pokud možno ne JPP ), po jaké době se dá nastartovat auto bez předchozího dobití baterie? Baterie musí živit hodiny, alarm, rádio. Baterie před odstavením na 100%.

Samozřejmě záleží na venkovní teplotě.


me stala octavia tdi 2 roky pod dekou a jen byla na udrzovaci nabijece naskocila napoprve. sice chvili piskali ruzne dily na vetraku v motoru (asi prach) ale do minuty by nikdo nepoznal ze auto dva roky stalo. (2004-2006) nevim jak dnes s bioslozkou
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 10. 1. 2010 19:20

Ani by neškytla 8-)
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mlaskac 10. 1. 2010 19:21

MELLO píše:Podle mě jde o to, že moderní auta užíraji z baterky permanentně.


no auta ani tak ne ale alarm v milikach. jak prase zere sherlog a cokoliv s gsm modulem (nepocitam kretensky zapnute radio)

imho dele jak 6 mesicu soucasna produkce nevydrzi.
mlaskac
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Shoorty 10. 1. 2010 20:24

mlaskac píše:
MELLO píše:Z vaší zkušenosti nebo známých, příbuzných ( pokud možno ne JPP ), po jaké době se dá nastartovat auto bez předchozího dobití baterie? Baterie musí živit hodiny, alarm, rádio. Baterie před odstavením na 100%.

Samozřejmě záleží na venkovní teplotě.


me stala octavia tdi 2 roky pod dekou a jen byla na udrzovaci nabijece naskocila napoprve. sice chvili piskali ruzne dily na vetraku v motoru (asi prach) ale do minuty by nikdo nepoznal ze auto dva roky stalo. (2004-2006) nevim jak dnes s bioslozkou


2 roky bez pohnutia? To si siel niekde do ameriky ze to ostalo len tak bez vyuzitia... nepoviem polroka ale dva roky je celkom moc :)
...hátépé f čipu woe :D
...prassát f turbu, f metle, f dehtu, na hlínách woe :D
Shoorty
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 10. 1. 2010 23:21

Hlavně by mi bylo dost líto toho auta :hm Třeba u motoru, zůstane jeden válec ve "výfuku" a další v "sání", takže vzdušná vlhkost...
Jo a takový auto bych nekoupil, říct mi tohle majitel jako přednost, jak málo se s tím jezdilo.
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hadna3 11. 1. 2010 08:55

mlaskac píše:me stala octavia tdi 2 roky pod dekou a jen byla na udrzovaci nabijece naskocila napoprve. sice chvili piskali ruzne dily na vetraku v motoru (asi prach) ale do minuty by nikdo nepoznal ze auto dva roky stalo. (2004-2006) nevim jak dnes s bioslozkou

A neměla pak šišatá kola? Nevibroval z toho volant?
hadna3
Trvalý BAN

Odeslat příspěvekod Jintaj 11. 1. 2010 09:26

Mně by odpojení baterky moc nepomohlo, a většině nových aut taky ne.
Vymaže se totiž z paměti nastavení škrticí klapky, a pak to nechce chytit, startér točí naprázdno i několik minut a pochybuju, že by to baterce po dlouhém odstavení kdovíjak prospělo (zvlášť v zimě).
Jintaj
Fanatik roku 2008

Odeslat příspěvekod MELLO 11. 1. 2010 12:41

I u ropáků?
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jintaj 11. 1. 2010 13:05

Tam to nemám vyzkoušený...
Jintaj
Fanatik roku 2008

Odeslat příspěvekod p0etrik 11. 1. 2010 13:12

hadna3 píše:
mlaskac píše:me stala octavia tdi 2 roky pod dekou a jen byla na udrzovaci nabijece naskocila napoprve. sice chvili piskali ruzne dily na vetraku v motoru (asi prach) ale do minuty by nikdo nepoznal ze auto dva roky stalo. (2004-2006) nevim jak dnes s bioslozkou

A neměla pak šišatá kola? Nevibroval z toho volant?


Divil bych se, kdyby ne. :hm
p0etrik
Servismen

Odeslat příspěvekod petrklm 12. 1. 2010 12:06

Tak to jsem rád, že nejsem sám - už jsem si myslel, že mám v autě nějakýho proudožrouta :-). Baterce stačí i tři tejdny a je prázdná. Ovšem, velkej podíl na tom mají nenechavci, co mi záměrně tahaj za kliky dveří - vždycky se rozsvítí 12 žárovek v introši a svítí tak půl minuty... imobilizér taky něco sežere...
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 12. 1. 2010 12:41

Já budu příští úterý startovat po 12 dnech, tak jsem zvědavý, jestli to naskočí :hm
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 12. 1. 2010 16:55

Já se začínám docela bát, tejden to stojí a předtím jsem jí dost vycucal 2 hodiny puštěným radiem na plný kule a to si něco pápne :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 12. 1. 2010 16:57

MELLO píše:Já budu příští úterý startovat po 12 dnech, tak jsem zvědavý, jestli to naskočí :hm


Prosimtě, proč by to nenaskočilo? Neni -20°C, tohle pro udržovanej diesel nic neni. ;-]
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MELLO 12. 1. 2010 17:07

Jen aby :-(
MELLO
MELLO
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 14. 1. 2010 11:01

Conrad to má vychytaný:

Obrázek
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 14. 1. 2010 13:31

To fakt ted bude davat proud jak svina, v zime, pod mrakem, pod zamrzlym oknem... Pochybuju, ze to bude zmeritelne :-)
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Twingo II, 43 kW
Fikus MKII 1.6 TDCI 66 kW
[Fikus 1.6Ti RIP]
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 14. 1. 2010 13:32

Ale v Karibiku to fachčit určo bude 8-)
"Vepřové zdražuje, ale sviní je všude pořád dost"
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 14. 1. 2010 13:39

U nas by to za oknem vydrzelo se stestim do prvniho vecera :D
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod petrklm 14. 1. 2010 14:02

Uváděnej výkon je 2,25W... zřejmě za ideálních podmínek. A s tím kradením je to jasný, to by mohlo vydržet jen kdybych parkoval na zahrádce :-)
Lincoln Town Car Executive 4,6l V8
Ford Escape 3,0l V6
a ještě nějaký evropský plečky...
petrklm
Pozorovatel
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků