od maincoonsback 29. 4. 2022 08:05
Hele...
A budou to vyndávat i z aut co to mají originální a oslňuje to taky? Já jen, jestli se bude měřit všem stejně...
Popravdě. Když si někdo do např. Fabie I dá 50 W LEDky a jezdí s tím, tak je hovado...
Na druhou stranu, pokud takto svítí i nové auto, které to má schválené (ale nevím jak je to možné) a oslňuje to úplně stejně, tak v tom jako protijedoucí řidič nevidím rozdíl. Jako je fakt, že dnes už některé ty LEDky opravdu fungují tak, že neoslňují (ale to je spíš vyjimka), ale pořád mi přijde, že je dost aut, kde když to dostanu napřímo do očí tak pak několik vteřin vidím úplný prd. A je mi jedno, jestli je to nefunkční regulací, která funguje jen při získání homologace v teoretickém režimu a v běžném provozu je to nepoužitelné a nebo tím, že si to někdo ještě dodatečně naprasí.
Podle mne je základní chyba, že je v takovém případě povolen větší světlený tok, než je tomu u běžných žárovek. Takže dokud bude tohle platit, tak se to nikdy nezlepší. V případě potkávacích světel se nic takového stát prostě nemělo (už u xenonů).