zvuky "vypnutého" motoru

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 3. 2009 11:49

ty elektrické kontakty v benzínové nádrži mi stejně moc důvěryhodné nepřijdou :-)
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 17. 3. 2009 12:12

Jak u škodovky tak u Escorta mi ručička teploty lítá jak pominutá, takže asi tlumení nemá. Hlavně ta škodovka, to byla docela síla. Ještě že šlo účinně chladit puštěním topení, u Escorta můžu pustit topení na plný kule a s teplotou to nic neudělá :hm
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 0xf 17. 3. 2009 12:32

speleo: jestli to neni tim ze u skodovenky se tepelny vymenik pripina do okruhu tedy pusobi jako dalsi mini chladic. Coz je v zimne imho na huja. Kdezto sierra,escort a dalsi maji vymenik napojeny primo k okruhu a teplo se reguluje jen klapkama. Tudis jediny efekt teto neznalosti je curek potu na riti. ;-) Jinak ja stim u skodovek nemel problem. tepolota porad v zelenem a od te doby co jsem vymenil cely vymenik tak se to i "rychle" zahreje. Ale samo oproti sierre to trva svetelne roky nicmene uz se mi nestalo ze bych jel 20km a jedine co se stalo byla fura ledu na skle.
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod vilik 17. 3. 2009 13:12

Vana666 píše:ty elektrické kontakty v benzínové nádrži mi stejně moc důvěryhodné nepřijdou :-)

Je to celé zakrytované v plastovém pouzdře. Navíc tam tečou proudy ve velikosti max. několika mA, což žádné jiskření nevyvolá. Měření hladiny v nádrži dříve jinak řešené nebylo. Nevím jak dnes. Že by nová auta měla v nádrži kapacitní, nebo ultrazvukové měření hladiny?
Třeba sem zavítá nějaký pamětník, škodovkář, který se s tím setkal. :-)
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 3. 2009 13:41

vilik: benzínové páry se dostanou i do toho krytu
ostatně co já viděl tyhle snímače, tak ani ten kryt na mě moc dojem neudělal

a proudy v řádu mA tam tečou jen dokud je vše v pořádku
při poruše to ale klidně může zajiskřit mnohem víc, na podobnou závadu doplatilo i Apollo13
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speleo 17. 3. 2009 14:23

0xf píše:speleo: jestli to neni tim ze u skodovenky se tepelny vymenik pripina do okruhu tedy pusobi jako dalsi mini chladic. Coz je v zimne imho na huja. Kdezto sierra,escort a dalsi maji vymenik napojeny primo k okruhu a teplo se reguluje jen klapkama. Tudis jediny efekt teto neznalosti je curek potu na riti. ;-) Jinak ja stim u skodovek nemel problem. tepolota porad v zelenem a od te doby co jsem vymenil cely vymenik tak se to i "rychle" zahreje. Ale samo oproti sierre to trva svetelne roky nicmene uz se mi nestalo ze bych jel 20km a jedine co se stalo byla fura ledu na skle.



To jsem netušil dík za info ;-]

Proto se kupř. u Mondea r.v. 2000 ručička teplty vody z prostředka ani nehne? Proto že to má v "popisu práce", aby nelekala šoféra? U Escorta cestuje po slove NORMAL jako pominutá, na dálnici v zimě je sotva před půlkou, v horku ve městě se klidně podívá skoro až k červenýmu, prostě jsem z ní nervózní :hm :-| Může bejt taky v háji motor a chlazení, umřela tomu sahara loni v létě, u Charouze po koupi museli kromě jiného i nějak čistit trubky na vodu, prostě já tomu nevěřím.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koumeles 17. 3. 2009 14:32

Jsem takle vozil pod kapotou kote...si vlezlo do motoru( asi kvuli teplu) normalne jsem nastartoval a jel. Celou cestu slyslim mnoukani z motoru, nevenoval jsem tomu pozornost, po 20km jsem dojel. Otevru kapotu a koukam na kote, uplne zdrave.
Koumeles
Nováček

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 3. 2009 14:35

0xf píše:speleo: jestli to neni tim ze u skodovenky se tepelny vymenik pripina do okruhu tedy pusobi jako dalsi mini chladic. Coz je v zimne imho na huja. Kdezto sierra,escort a dalsi maji vymenik napojeny primo k okruhu a teplo se reguluje jen klapkama.

no jako minichladič funguje výměník topení snad u všech aut

u škodofky 105-120 a vlastně i 100-1000 to mělo efekt že pokuds nepotřeboval topení, motor ohříval míň náplně a tím pádem se zahřál rychleji
mínusem je asi obtížnější regulace a náhlý vpád studené vody z výměníku do okruhu při puštění topení u zahřátého motoru, což taky moc neprospívá
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 0xf 17. 3. 2009 14:40

speleo myslim ze mondeo to ma stejne jako sierra je to vlasne jeji pokracovatel. tudis bych rek mas problem s termostatem, cidly ventrilatoru sahary a td... me rucicka u sierry nikde necestuje a kdyz jsem mel escortika 1,4 tak taky byla na svem miste. A u fordich motoru hlavne dohc bylo klicove at je to vse v cajku jinak se stavalo ze se pripojila studena voda z chladice pak se tvorili bublinky a praskaly hlavy. Temer kazda druha dohc sierra stim ma problem.
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod 0xf 17. 3. 2009 14:43

Vana666: to jo blbe jsem se vyjadril proste nekde je to naprutko a tudis se to rovnomerne zahriva a nekde poustis pres ventil. Coz ti pak nachvili pohne s rucickou nicmene by na to zase mel zahrat termostat a privrit vodu z chladice takze ty teplotni razdy by nemeli byt velke. jinak je to problem jak rikas u sierr pak praskaji hlavy mezi sedly ventilu
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod 0xf 17. 3. 2009 14:45

Koumeles píše:Jsem takle vozil pod kapotou kote...si vlezlo do motoru( asi kvuli teplu) normalne jsem nastartoval a jel. Celou cestu slyslim mnoukani z motoru, nevenoval jsem tomu pozornost, po 20km jsem dojel. Otevru kapotu a koukam na kote, uplne zdrave.
ja takhle ve sluzebaku vozil holuba... bohuzel neumel mnoukat prislo se na to az po case cichem...
0xf
Štamgast

Odeslat příspěvekod speleo 17. 3. 2009 15:42

0xf píše:speleo myslim ze mondeo to ma stejne jako sierra je to vlasne jeji pokracovatel. tudis bych rek mas problem s termostatem, cidly ventrilatoru sahary a td... me rucicka u sierry nikde necestuje a kdyz jsem mel escortika 1,4 tak taky byla na svem miste. A u fordich motoru hlavne dohc bylo klicove at je to vse v cajku jinak se stavalo ze se pripojila studena voda z chladice pak se tvorili bublinky a praskaly hlavy. Temer kazda druha dohc sierra stim ma problem.


Čidlo ventilátoru bylo měněno, teď už to jakš takš funguje, ale předtím se mi zdálo, že větrák spínal mnohem dřív, že nyní to nechává na "poslední chvíli" a těžko říct jestli je to dobře, nebo ne. Uvidíme, hlavně že to funguje.
"Čas nikdy nevymaže vzpomínky na dobrou kočku, stejně jako žádný kartáč nevyčeše všechny její chlupy z pohovky" (L.Dworken).

Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
speleo
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Koumeles 17. 3. 2009 16:15

0xf píše:
Koumeles píše:Jsem takle vozil pod kapotou kote...si vlezlo do motoru( asi kvuli teplu) normalne jsem nastartoval a jel. Celou cestu slyslim mnoukani z motoru, nevenoval jsem tomu pozornost, po 20km jsem dojel. Otevru kapotu a koukam na kote, uplne zdrave.
ja takhle ve sluzebaku vozil holuba... bohuzel neumel mnoukat prislo se na to az po case cichem...
hmmm....peceny holub
Koumeles
Nováček

Odeslat příspěvekod messy 17. 3. 2009 16:21

0xf píše:Vana666: to jo blbe jsem se vyjadril proste nekde je to naprutko a tudis se to rovnomerne zahriva a nekde poustis pres ventil. Coz ti pak nachvili pohne s rucickou nicmene by na to zase mel zahrat termostat a privrit vodu z chladice takze ty teplotni razdy by nemeli byt velke. jinak je to problem jak rikas u sierr pak praskaji hlavy mezi sedly ventilu

Ako sa da spoznat ta prasknuta hlava? Predtym bola popraskana, ale robila sa komplet GO motora. Moze to sposobovat vysoky tlak v chladiacom systeme?
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce.
messy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 17. 3. 2009 20:25

messy: muze
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků