AWD na STK

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod eLzyx 13. 1. 2009 23:52

Na volvoklubu sme rozjeli zajímavou diskuzi na téma "Jak se na STK měří souměrnost brzd na AWD autech".
Dohadujeme se, zda se může poškodit AWD soustava (kardan, úhlová převodovka atp.) pokud se nezvedne (či jinak nezajistí) nemeřená náprava.
V manuálu k našim mazlům je obrázek viz níže, ale nikde na STK to snad nikdo nikdy nepraktikoval

Obrázek

:hm
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vilik 13. 1. 2009 23:57

Při použití selského rozumu se ptám. Poškodí se něco, když za běžné jízdy dojde při brždění k zablokování některé nápravy, přičemž se ta druhá točí? A jaký je rozdíl mezi tímto příkladem a měřením na stolici v STK?
vilik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 1. 2009 00:09

nenapadá mě situace, kdy by k tomu mohlo dojít. Leda při zatažení ruční brzdy za jízdy - a to se u AWD bere za celkem prasárnu :hm
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 14. 1. 2009 00:13

ještě mne napadá jedna situace, kdy se jedna náprava točí a druhá stojí - tažení na určitém typu odtahovky, ale co jsem slyšel .. ti mají tento postup u takových aut zakázaný.
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 14. 1. 2009 00:21

při brzdění zablokování jedné nápravy vyrovná u trvalých 4x4 centrální diferenciál a u připojovacích 4x4 ŘJ druhou nápravu odpojuje

ani volné protáčení jedné nápravy při stojící druhé by ŔJ neměla bránit, pohon by měl sepnout až po přidání plynu a pokusu o vyjetí z válců. Ale tohle je věc SW.
U trvalé 4x4 není problém žádný



EDIT: problém by mohly dělat jen vizkoźní samosvorné diferenciály např u subaru,
a taky viskózní mezinápravové spojky

zatažení ručky u AWD může být prasárna jen u těch viskóz
slušným autům to nevadí ;-)
Naposledy upravil Vana666 dne 14. 1. 2009 00:24, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ardeth 14. 1. 2009 00:23

Ja jsem na STK potkal zatim samy pitomce. Prijel jsem tam s T5 (4x4), dvakrat se mu to vyhodilo z valcu...on takovy ze se mu to jeste nikdy nestalo. Potreti mu to chciplo,tak to uz jsem na nej zarval a on ze brzdy vypadaji dobre :D

Od ty doby na to upozornuju predem,tak to zkouseji rucne...pred garazi to rozjezdou a zadupnou asi dvakrat...sice asi nic nepoznaji,ale pokazdy tvrdi,ze je to v norme :)

Jinak s tou odtahovkou si musim dat bacha,kdyby se mi to nekdy stalo,byla by to celkem draha sranda.
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod Ardeth 14. 1. 2009 00:24

Vana: Asi myslel pri plynu ne?
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 14. 1. 2009 00:26

Ardeth: už jsem to zeditoval
ale ručku normálne používáš zároveň se spojkou
jinak to u trvalé 4x4 nemá smysl
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tada 14. 1. 2009 01:04

Amerika objevena :D

No, já byl s BMW X5 na STK a ptali se mě, kde se tam vypíná pohon 4x4, tak jsem jim řekl, že to nejde, že je to trvalá 4x4 pořád. Tak cvhíli koukali a pustili mě...
Tada
Štamgast

Odeslat příspěvekod Vana666 14. 1. 2009 01:05

já jsem byl s pašíkem na stk několikrát a na válcích se choval naprosto spořádaně
a taky je to trvalá 4x4
a když sešlápnu spojku, můžu tahat ručku jak mě napadne
:hm


Tada: copak X5 nemá odpojovací x-drive ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KAYABA 14. 1. 2009 10:00

Spise dat pozor pri tahani na lane u pripojovacich 4kolek (tam to pusobi dlohodobe)- dat na pridavne prevodovce polohu N , jinak dojde k poskozeni volnobeznych naboju (vetsinou v aute jsou navody jak postupovat pri tahani).
Pokud bych se musel bat nejakeho poskozeni jen temito detaily, nevim, jestli bych mel plnou duveru k tomu autu. Musi to neco vydrzet.
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Beaumont 14. 1. 2009 10:59

Pandě 4x4 (nové) s viskózní spojkou ruční brzda za jízdy nijak nevadila, nebo jsem to alespoň při opakovaných pokusech nepozoroval :D.

Vana666: A máš toho Passata co v avataru nebo starší generaci?

X-Drive je plně samočinný, řidič tam žádný ovladač nemá.
Italská auta jsou nespolehlivá, lidská činnost způsobuje globální změnu klimatu a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Jean-Jacques Rousseau)
Beaumont
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod anonymni 14. 1. 2009 11:01

kajaba: proc muze dojit pri tahani k poskozeni, kdyz to nedam do N?
anonymni

Odeslat příspěvekod Motyll 14. 1. 2009 11:01

Kdo neplatí daně, neměl by disponovat volebním právem.
Motyll
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod KAYABA 14. 1. 2009 11:12

goes : je to v navodu, ja neznam uplne konkretni detaily (nejsem strojar), ale mas to v towing instructions, znamy co to nevedeli a jeli na neco jineho nez N vymenovali ty naboje. A kdyby to nebylo potreba tak N ztraci smysl. Ale je to jen u priraditelnych 4x4 (tzn s polohama 2H,4H,4L ap.)
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků