Váš názor na 4x4

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Zkušenosti s pohonem 4x4 v autě:
nemám a nepovažuju ho ani za přínos 15 %  10%  [ 15 ]
nemám ale asi je dobrý, bral bych 68 %  45%  [ 68 ]
mám ale nijak mě neoslovil 5 %  3%  [ 5 ]
mám a líbí se mi, je přínosný 60 %  40%  [ 60 ]
Celkem hlasů : 148

Odeslat příspěvekod KAYABA 8. 1. 2009 22:11

tohle uz nevim, to se v mym oboru nepouziva ) kazdopadne haldex je reseni z nouze, ma vyhody ale taky nevyhody. Elektronika vse vzdy nevyhodnoti standartne a pak to tak vypada ... Pro osobaky dejme tomu ...
KAYABA
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod OS 8. 1. 2009 22:11

Chci, ale jen na zimu. Jsem nemehlo, proto chci mít pocit sucha a bezpečí. :) Po zbytek roku mi to přijde zbytečné tahání železa s sebou.
OS
Inventář

Odeslat příspěvekod glider 8. 1. 2009 22:13

..nemam
keby je moznost urcite uvazujem

a k tomu prehrabnutiu, tez som si vsimol ze na novom CRV pri razantnejsom rozbehu presmyknu predne aj na suchu ;-)
.bad.decision.matters.

goes 24.5.2020 23:11
:D dnes jsi vitez

evlo 29.3.2021 13:26
Gliderovo doporučeni autowerks cajk
glider
Ja chcem Slovak
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 8. 1. 2009 22:13

OS: nj, stejně tak zbytečně taháš klimu v mrazech apod.
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Max9 8. 1. 2009 22:16

KAYABA píše:tohle uz nevim, to se v mym oboru nepouziva ) kazdopadne haldex je reseni z nouze, ma vyhody ale taky nevyhody. Elektronika vse vzdy nevyhodnoti standartne a pak to tak vypada ... Pro osobaky dejme tomu ...



nebyl bych tak absolutní. Haldex má větší potenciál než torsen a spol. Právě proto, že dokáže být o něco napřed (v posledních a budoucích generacích). Zatímco mechanika reaguje na situaci, elektronika při správném nastavení jí dokáže předcházet.

Budoucnost je v aluminiu (haldexu) :mrgreen:

Navíc právě T2 v quattru zrovna v zatáčkách ukazuje slabinu mechanických systémů. Pokusím se tak za hodinu najít jedno video, kde to je vidět.
Max9

Odeslat příspěvekod mikicz 8. 1. 2009 22:21

Max9: já bych řekl, že torsen doplněný elektronikou (EDS) je daleko lepší, než haldex.
it is not about the money. it is about sending a message
mikicz
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 8. 1. 2009 22:22

Max9 píše:..... Zatímco mechanika reaguje na situaci, elektronika při správném nastavení jí dokáže předcházet.....

konkrétně na příkladu haldexu a torsenu bych si dovoli důrazně nesouhlasit

haldex aby zasáhl, potřebuje větší prokluz (v desítkách stupňů´)
torsen účinkuje bez prokluzu, stačí mu úbytek momentu, tj v podstatě neměřitelný "miniprokluz"

výjimkou je automatické částečné uzavření haldexu novějších generací při prudkém přidání plynu.. Obecně je ale systém závislý na prokluzu, zasahuje až následně

tím neříkám že nemůže vyhovovat
Naposledy upravil Vana666 dne 8. 1. 2009 22:23, celkově upraveno 1
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Motyll 8. 1. 2009 22:23

Do letosniho podzimu jsem mel jen fwd. Ted mam najeto cca 8k km s outbackem a musim prohlasit, ze nic nez awd uz nechci. A to nejsem zadny tereni jezdec. 70% km jsem na dalnicich. Jak nekdo psal vyse - pocit sucha a jistoty. Auto je proste za zhorsenych adheznich podminek daleko jistejsi. Neni tak citlive na kaluze s vodou v kolejich na D1... atp. Proste subjektivne se citim bezpecneji. Lip to brzdi i akceleruje.
Zatim nemuzu posoudit rozdil v nakladech na udrzbu pouze spotreba. A ta je o necely litr vyssi nez jsem mel v o 30 kW slabsim Toledu.
To, ze momentalni povetrnostni situace je jak delana pro awd, beru uz jen jako tresnicku na dortu. o<:)

A jeste mam jednu poznamku k 4x4. Je i pro mne jako laika dramaticky rozdil mezi awd a haldexem v OII. Mel jsem pri vyberu auta v hledacku Scouta a jsem rad, ze jsem nakonec zvolil Subaru.

A jeste jedna poznamka. S FWD mam najeto cca 700k km a awd 8k km. Takze se jeste ucim :)
Kdo neplatí daně, neměl by disponovat volebním právem.
Motyll
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Max9 8. 1. 2009 22:32

Vana666 píše:
Max9 píše:..... Zatímco mechanika reaguje na situaci, elektronika při správném nastavení jí dokáže předcházet.....

konkrétně na příkladu haldexu a torsenu bych si dovoli důrazně nesouhlasit

haldex aby zasáhl, potřebuje větší prokluz (v desítkách stupňů´)
torsen účinkuje bez prokluzu, stačí mu úbytek momentu, tj v podstatě neměřitelný "miniprokluz"

výjimkou je automatické částečné uzavření haldexu novějších generací při prudkém přidání plynu.. Obecně je ale systém závislý na prokluzu, zasahuje až následně

tím neříkám že nemůže vyhovovat


už je Haldex 4 (XWD), který je "preloaded", žádný prokluz nepotřebuje ;-) Dle nastavení výrobce může být jako permanentní 50:50 a jeho výhoda je právě v tom, že nereaguje až následně, ale spolu s ESP dokáže reagovat lehce dopředu

http://www.haldex.com/en-GB/Europe/Appl ... velopment/

http://www.haldex-xwd.com/
Max9

Odeslat příspěvekod mabosk 8. 1. 2009 22:33

Tak mal som/mam FWD, AWD aj RWD. FWD ma len nevyhody oproti RWD a AWD. AWD je prinosne co sa tyka trakcie (vyraznejsie sa to prejavuje ale az pri zhorsenych trakcnych podmienkach a neadekvatnom jazdeni) nevyhoda vsak je, ze vzdy keca do riadenia. Taktiez je auto s RWD ovela zabavnejsie ako AWD.

Co sa tyka nachylnosti na bocny vietor tam hra ulohu vela faktorov aj ked AWD moze byt urcitym prinosom, nachylnost na kolaje je vsak v ovela vacsej miere zavisle od rozmerov pneu.
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 8. 1. 2009 22:35

Motyll píše:.... Je i pro mne jako laika dramaticky rozdil mezi awd a haldexem v OII. Mel jsem pri vyberu auta v hledacku Scouta a jsem rad, ze jsem nakonec zvolil Subaru...

co jsi srovnával a jak se rozdíly projevovaly ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Max9 8. 1. 2009 22:37

Motyll

Scout měl tuším Haldex II a od letoška má Haldex III nebo XWD ... Ale subaru je fajn ;)

Právě jde ale o to, že mechanické systémy se moc už nevyvíjejí (Torsen udělal nějaký T3, který je preloaded a odstranil tím nerozjetí se pokud někde byla trakce 0, ale tím to skončilo), zatímco Haldex doslova skáče a integruje se s elektronikou v autě.
Max9

Odeslat příspěvekod mabosk 8. 1. 2009 22:38

Motyll píše:... atp. Proste subjektivne se citim bezpecneji. Lip to brzdi i akceleruje ...


A toto mi IMHO prijde ako najvacie negativum AWD kedze to moze zvadzat k neadekvatnej jazde prave za zhorsenych podmienok
mabosk
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ardeth 8. 1. 2009 22:40

Mam O1 s haldexem a pak jeste T5 s haldexem a urcite je to jednoznacny prinos pro 4x4.
Mnohem vetsi stabilita pri plnem plynu napriklad uz za mokra nebo pokud s T5 jedu rychle na mokre dalnici,tak je to velice stabilni.
Ted jsem s O1 na letnich rychlejsi nez 90% aut se zimnima (predokolky).
Pokud bych si mel vybrat,jestli bych si to koupil znovu,tak haldex asi jo,je tam sice 120kg navic,ale rozdil ve spotrebe oproti dvoukolce neni tak velky,takze pro me to ma urcite prinos. V zime me bavi jezdit.

HondaMan: Ten system 4x4 v CRV je naprosto otresny...mas prokluz a cekas pulhodiny,nez se ti pripoji zadek. Je to hrozne pomaly,takze v tomhle pripade zlaty haldex a to dokonce uz prvni generace. :D
Jinak se mi nezdaji spolehlivejsi dve pumpy na rozdil od viskozni spojky...neznam nikoho,kdo by s tim mel problem,max mu po letech uhnije kabelaz.
Ardeth
Inventář

Odeslat příspěvekod Vana666 8. 1. 2009 22:42

Max9 píše:už je Haldex 4 (XWD), který je "preloaded", žádný prokluz nepotřebuje ;-) Dle nastavení výrobce může být jako permanentní 50:50 a jeho výhoda je právě v tom, že nereaguje až následně, ale spolu s ESP dokáže reagovat lehce dopředu

na haldexu mi (teoreticky) vadí hlavně že nemá charakter diferenciálu, ale že je to jen třecí spojka víceméně natvrdo spojující předek a zadek. Tj. že neumožní snadno mírný rozdíl otáček P a Z nápravy při zachování jejich hnacích sil, ale že se snaží natvrdo srovnat jejich otáčky bez ohledu na síly
v tomhle je mezinápravový dif lepší


mabosk píše:... AWD je prinosne co sa tyka trakcie... nevyhoda vsak je, ze vzdy keca do riadenia. ....

jak se to projevovalo ?
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků