Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz
KAYABA píše:tohle uz nevim, to se v mym oboru nepouziva ) kazdopadne haldex je reseni z nouze, ma vyhody ale taky nevyhody. Elektronika vse vzdy nevyhodnoti standartne a pak to tak vypada ... Pro osobaky dejme tomu ...
Max9 píše:..... Zatímco mechanika reaguje na situaci, elektronika při správném nastavení jí dokáže předcházet.....
Vana666 píše:Max9 píše:..... Zatímco mechanika reaguje na situaci, elektronika při správném nastavení jí dokáže předcházet.....
konkrétně na příkladu haldexu a torsenu bych si dovoli důrazně nesouhlasit
haldex aby zasáhl, potřebuje větší prokluz (v desítkách stupňů´)
torsen účinkuje bez prokluzu, stačí mu úbytek momentu, tj v podstatě neměřitelný "miniprokluz"
výjimkou je automatické částečné uzavření haldexu novějších generací při prudkém přidání plynu.. Obecně je ale systém závislý na prokluzu, zasahuje až následně
tím neříkám že nemůže vyhovovat
Motyll píše:.... Je i pro mne jako laika dramaticky rozdil mezi awd a haldexem v OII. Mel jsem pri vyberu auta v hledacku Scouta a jsem rad, ze jsem nakonec zvolil Subaru...
Motyll píše:... atp. Proste subjektivne se citim bezpecneji. Lip to brzdi i akceleruje ...
Max9 píše:už je Haldex 4 (XWD), který je "preloaded", žádný prokluz nepotřebuje Dle nastavení výrobce může být jako permanentní 50:50 a jeho výhoda je právě v tom, že nereaguje až následně, ale spolu s ESP dokáže reagovat lehce dopředu
mabosk píše:... AWD je prinosne co sa tyka trakcie... nevyhoda vsak je, ze vzdy keca do riadenia. ....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků