Strata vykonu Ford KA 01´ 1.3 44kW

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod MaTTo S 1. 1. 2009 21:27

Chcel by som sa informovat co by mohlo byt na pricine ked auto zrazu bez predoslych problemov rapidne stratilo vykon, prejavuje sa to trhanim pri pridani plynu o viac ako tretinu na vsetkych prevodovych stupnoch najmenej citelne je to na petke .
Auto bezproblemov jazdilo a jedno rano cca. pred mesiacom sa zacala prejavovat tato zavada a odvtedy sa toho neviem zbavit, su tam odvtedy uz vymenene sviecky, kable ku svieckam zlepsilo sa to uplne o minimum no stale to strasne trha, bol vymeneny olej a vsetky filtre vzduchovy , palivovy , olejovy atd., kable ku svieckam su premerane a dobre , sviecky su original pre ten motor, spotreba benzinu je nieco malo cez 5 litrov nakolko sa tomu neda poriadne ani pridat , olej sa nestraca ani nepribuda, voda v chladeni sa taktiez nestraca a motor sa ani neprehrieva, olej z motora netecie na volnobeh je chod motora pravidelny bez niakych nie normalnych zvukovych prejavov .
Taktiez sa to prejavuje ked ide motor na volnobeh a prudko sa stlaci plyn na podlahu tak to 2x zatrase s celym autom a pocas toho je pocut ako to 2x streli do vyfuku .... Z vyfuku nieje citit benzin ani ked to zatrha na volnobeh , na diagnostike ziadny problem nevypisalo vo Forde . Taktiez sa odvtedy skoro pravidelne stava ze ked je zohriaty motor a snazim sa nastartovat tak to prvy krat dokaze startovat aj 10 sekund a nechyti, staci otocit klucom do prvej polohy a potom znovu startovat a krasne to chyti na prve pretocenie a chod je kultivovany a tichy .
Skusal som vtom 100 oktanovy VPOWER ale trha to stale rovnako ako s N95 obycajnym .
Staci ked sa ide na trojke 40 dat plyn na podlahu a auto skace na ceste a skoro vobec nezrychluje vyzera to tak ako keby som na funkcnom motore rychlo v tej rychlosti zoslapoval a pustal plyn , proste akoby ten motor kazdu sekundu nemal prisun paliva a potom ho znovu dostal , veci co niesu skontrolovane su tesnenie hlavy valcov , tlaky vo valcoch, palivova sustava a rozdelovac s indukcnou cievkou - kazdopadne sa na to idu buducy tyzden pozriet v servise len najhorsie je ze za ten mesiac co sa tato chyba prejavuje sa uz 3x stalo ze auto jazdilo 1-2 dni uplne bezproblemov a potom sa nasledne problem opetovne prejavil .Niake napady co by mohlo nieco taketo spôsobovat ?Do fordu to na servis nepôjde lebo by to stalo aspon polku ceny toho auta .Takze to dam znamemu a bude to muset nejako preskumat - couz, dufam ze ma tu nasmeruje niekdo spravnym smerom .
Taky dalsi postreh, ked stojim na volnobehu a pustim klimatizaciu tak sa cele auto zacne triast a motoru ma asi dost nizke otacky - nema to otackomer takze odhady .Ma to 140 000 najazdene a jazdi to na 5W40 .Zatial sa od kupy na motore nic nemenilo okrem beznych veci popisanych v servisnej knihe .
MaTTo S
Nováček

Odeslat příspěvekod caprighia 1. 1. 2009 21:38

Napadly mě dvě věci - podobné příznaky jsem měl u jiného auta a problém byl v přívodu benzínu, kombinace přicpaného koše v nádrži (rez atd) a přisávání vzduchu na spoji hadic (byly už ztvrdlé) Otevřel jsem nádrž, rozpojil hadičku u čerpadla u motoru a u pumpy to profoukl vzduchem, pak uřízl poslední 2 cm hadičky a nasadil a dal ještě jeden průtokový filtřík za cca 35 Kč. Vyřešilo se to. Také by to mohla být váznoucí klapka, přisávání vzduchu někde jinde a také odcházející podávací čerpadlo benzínu.
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod maxie 1. 1. 2009 21:44

Něco podobného mi dělala indukčka ...
Jinak kolik ti to točí na trojku při 40 ?!
... to be yourself is all that you can do ...
maxie
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 1. 1. 2009 21:54

Pravda, indukčka je také možnost. To jak popisuje startování mě vedlo k tomu, že tam není benzín a když zapne klíček a počká, čerpadlo ho tam dotlačí,ale pak už ho neprojde dost...
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 1. 1. 2009 22:01

A 100 dalších možností :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod caprighia 1. 1. 2009 22:03

Tolik součástek to nemá :-)
Tazio Nuvolari
Umělá Hmota
Pátá Míle
kácovský ležák
caprighia
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 1. 1. 2009 22:03

Tak dobře :grr: 89 možností 8-D Bude kšeft z Krakonošem? :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Joe King 1. 1. 2009 22:06

petr: 88 jsem jich dal dohromady, ale na tu jednu ne a ne prijit
Joe King
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 1. 1. 2009 22:07

Joe King píše:petr: 88 jsem jich dal dohromady, ale na tu jednu ne a ne prijit

Až zestárneš,tak přijde i moudrost :D Možná :D :D :D
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Petr1968 1. 1. 2009 22:08

Co třeba palivové čerpadlo??? Kolik to má najeto?
Smrt je pouhý okamžik, kdežto hanba trvá navěky.
Petr1968
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MaTTo S 2. 1. 2009 00:09

caprighia píše:Pravda, indukčka je také možnost. To jak popisuje startování mě vedlo k tomu, že tam není benzín a když zapne klíček a počká, čerpadlo ho tam dotlačí,ale pak už ho neprojde dost...

1. kolko toci na trojke netusim nakolko to nema otackomer , 2. cerpadlo je pocut pred nastartovanim po otoceni kluca do druhej polohy ale ajtak to pocas dost dlhej doby len toci starter a nic, potom ked sa da kluc naspet do prvej polohy tak uz nieje pocut cerpadlo ale nastartuje to v pohode ale ta verzia s cerpadlom by mohla byt realna - skontroluje sa lebo ked to niekde prisava vzduch ... staci ze je tam uz prasknuta hadicka na serve a tece z neho kvapalina takze nemusi byt jedina prasknuta ze ,-
3. najeto ehm na 5 miestnom tachometri je cca. 40 000 a podla servisnej knihy to "ma" 140 000 .

Dalsia vec ale tykajuca sa startovania ze blbne len pri zohriatom motore , proste ked auto celu noc stoji tak tam rano strcim kluc , dam do druhej polohy , chvilku je pocut cerpadlo a chyti to hned a v pohode ide , ked je motor zohriaty tak ho vypnem kluc necham v zapalovani a o 10 minut chcem nastartovat a uz to len toci naprazdno a nic nechyta ,, naposledy som to tak nechal skoro 15 sekund tocit a nic , staci dat kluc do prvej polohy a znovu startovat a hned to chyti a ide - tak teoreticky aj problem so zapalovanim .

Dalsia vec co som zistil ked som si zabudol doma radio je ze ked pridavam plyn a vyradim tak motor cca. 3-5 sekund drzi stale otacky pripadne stojim v zacpe tak sa samovolne zvysuju otacky akoby som slapal na plynovy pedal a niekedy to aj poriadne zahuci - nema to otackomer takze zase len odhad podla zvuku motora nadruhu stranu pri preradovani netreba pouzivat medziplyn lebo po pusteni plynu a stlaceni spojky to ma stale rovnake otacky ako ked som pridaval .
Ktovie preco sa toho auta predchadzajuci majitel zbavil :hm
MaTTo S
Nováček

Odeslat příspěvekod Caparso 2. 1. 2009 01:34

Já teda nechci být puntičkář, ani nemam radu, ale "Stráta" se "S"...?? ;-)
Caparso
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod audis 2. 1. 2009 01:35

tchyne mela na fieste, ze chcipalo na volnobeh, otacky neklesaly po zatezi, razeni. byl to nejaky regulator. cena snad 4000kc. nevim..
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Štamgast
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod MaTTo S 9. 1. 2009 08:24

Po odpojeni vahy vzduchu auto jazdi ako tak normalne , aspon teda startuje naprvy krat a netrase sa motor ani netrha pri pridavani , sice vykon nikde ale aspon viem co to spôsobuje .Teraz ju zohnat za menej ako 8000,- a budem spokojny ;-)
Niake napady ?
MaTTo S
Nováček

Odeslat příspěvekod Whistler 10. 1. 2009 17:22

Caparso píše:Já teda nechci být puntičkář, ani nemam radu, ale "Stráta" se "S"...?? ;-)


Heh,mudry ze to clovek sa ozval,az na to,pan puntickar bez rady,ze po slovensky je ztrata so s,teda "strata" ;).Chapem ale,ze ste chcel byt mudry,aj ked nemate ziadnu radu,skoda,ze to nevyslo,vsak... :tleskani

K problemu: vsadil by som na to,ze mas problem so vzduchom,bud ho prisava,preto problem so startovanim,mozno vaha vzduchu,ak to dajaku vobec ma.

EDIT:aha,tak uz si prisiel na zavadu,tak nakoniec ta vaha :)
Whistler
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků