Benzín - jaký tankovat?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod dubajss 8. 12. 2008 15:31

Ahoj,
myslíte, že má cenu brát vysokooktanový benzin např. Shell V-power racing s oktanovým č. 100?
Podotýkám, že ho tankuju do nového auta, motor TFSI, ECU MED17 - umí si to řídící jednotka přelouskat a využít (pokud teda tyto data vůbec zpracovává)?
A co aditiva v palivu, umí zvýšit výkon?

Dík za info.
dubajss
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 8. 12. 2008 15:54

Na aditiva bych se vyprdl.
Pokud výrobce udává N98 tak bych bral 98+ (já beru Carreru 100). pokud výrobce uvádí N95 bral bych ji a šetřil...
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dubajss 8. 12. 2008 16:02

Mám doporučeno N95 i N98, někde jsem četl, že víceoktan. palivo než doporučené
nedokáže motor využít. Spíš by mě zajímalo, jelikož 98mi a více oktanových paliv je už na trhu dost, tak jestli to motor fakt využije - mám na mysli motory nové s novou elektronikou.
dubajss
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 8. 12. 2008 16:08

já do TFSI tankuju pořád N98 nebo N100. N95 jsem za dva roky co s tím jezdím tam dal myslím dvakrát a subjektivně jsme rozdíl nepoznal, takže nevím :D
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 8. 12. 2008 16:14

Tak já nižší oktaové číslo poznám... mám klidnější volnoběh a možná i nižší spotřebu.
v techničáku mám N95 na nádrži N98, takže beru víceoktan. Ted když je pod 30 tak neváhám. Pokud by tam byl rozdíl více jak 5Kč na litru, asi by se motor musel uskromnit :D

Na jízdě jsem nic nepoznal. Otázkou je, jestli to nepoznám, až tam někdy budu muset nalít N95 :D
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 8. 12. 2008 16:23

Je jasné, že TFSI je trochu už jinde, ale u postarší 1.4 16V 74kW rozdíl poznat není, alespoň teda ne mezi obyč N95 a obyč N98...
Vyzkoušej oboje a když se nic nezlepší, tak tam per obyč N95, která stejně v mnoha případech má i víc než deklarovaných 95 octanů ;-)
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 8. 12. 2008 16:25

Jen doplním, že i na tu N95 jel ten motor ve fabce 200 jak nic :D
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod HondaMan 8. 12. 2008 16:40

one-z píše:Jen doplním, že i na tu N95 jel ten motor ve fabce 200 jak nic :D
Mám ve stejně těžkém autě o 50kW více a to že jede 200 jako nic bych tvrdit nedovolil...
"He who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
HondaMan
Řezník Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Kibitz 8. 12. 2008 17:07

Holt mas jinou predstavu o "jako nic" :D
Kibitz
Zlatý avatar roku 2010
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Tomas B 8. 12. 2008 17:18

HondaMan píše:
one-z píše:Jen doplním, že i na tu N95 jel ten motor ve fabce 200 jak nic :D
Mám ve stejně těžkém autě o 50kW více a to že jede 200 jako nic bych tvrdit nedovolil...


má tam smajlíka, ne ;-)
Tomas B
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Pe012tr 8. 12. 2008 17:27

RenaultMan: Ty máš v techničáku N95 ?? Já měl doteď za to, že Clio RS papká jen a pouze plnotučnou výživu, všude se to psalo a píše.

Jinak u TFSI by se s N98 i výš měla řídící jednotka "poprat" a snad pozitivně ovlivnit. Aditiva jen čistí, takže výkon zvyšují nepřímo - "čištěním" :D Ale nové auto moc zakarbonizované nebude
Pe012tr
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod chlebicek 8. 12. 2008 17:36

Euroil ted nabizi premiovy benzin Optimal 95E, stoji o 30hal vic nez normalni natural 95. Po tom, co jsem ho natankoval mi zacali strikat ostrikovace celniho skla az na strechu.
chlebicek
Nováček

Odeslat příspěvekod Fido+ 8. 12. 2008 17:44

Viceoktanove palivo se hodi do motoru s vetsi kompresi. Takze do obycejneho motoru to je uplne zbytecne a nebude to poznat (jen na cene benzinu).
Fido+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dubajss 8. 12. 2008 17:51

Něco jsem našel zde:
http://news.auto.cz/aktuality/100-oktan ... power.html
Ale je to dost starý článek - skoro 5 let, testováno na motorech bez turb a jiných speci kompresorů pokud teda dobře koukám.
Soudě dle Vašich příspěvků myslim že pro TFSI,TSI a jiné Tdntdn motory snad ňákej ten oktan navíc neuškodí :twisted:
dubajss
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod one-z 8. 12. 2008 17:59

Tomas B píše:
HondaMan píše:
one-z píše:Jen doplním, že i na tu N95 jel ten motor ve fabce 200 jak nic :D
Mám ve stejně těžkém autě o 50kW více a to že jede 200 jako nic bych tvrdit nedovolil...


má tam smajlíka, ne ;-)

;-) :tleskani
Tak tedy pro upřesnění, jede pěkně do trojky, tedy do 140, ale dostane se i na 200 s nepředepsaným palivem :-)
one-z
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků