palivo s aditivami, resp. vyssim oktanovym cislom

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod brabus 22. 6. 2008 13:03

Mozem natankovat do auta resp. co sa moze stat, resp. aky to ma ucinok ak natankujem do auta palivo (konktetne benzin) s vyssim oktanovym cislom resp. s nejakym aditivom. Konkretne mam na mysli palivo SHELL a to V-POWER, V-POWER plus. Ide len o reklamu, alebo to naozaj ma nejake pozitivne (prip. uvedte i negativne) ucinky na motor resp. auto ako take?
Rad by som auticku prilepsil, pokial to ma vyznam, co asi kratkodobo ma (lepsi vykon a pod.), ale ci z dlhodobeho hladiska motor vlastne nenicim. Pocul som take nazory, ze vyssie oktanove cislo = vyssia teplota = skorsie opotrebenie motora. Ale pocul som aj to, ze to ma vyznam z hladiska tych aditiv, konkretne kazdu 4-tu plnu nadrz dat s takymto palivom. Tak neviem (auto MB C200K).
brabus
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dix_ 22. 6. 2008 13:12

Mě jezdí fabia dlouhé trasy za 6 litrů a zatím mám nejlepší dojezd 586 km,když se ozvala rezerva.palivo Shell V Power 95.Jinak motor 1.4 44 KW.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 22. 6. 2008 14:28

brabus: Vyšší oktanové číslo značí odolnost proti samozápalům, potažmo klepání. Víc to neumí, takže když to dáš do auta s nižším kompresním poměrem a nižším předepsaným oktanovým číslem, tak se nic nestane. Opačně je to horší, protože samozápaly škodí. Ale jestli chceš sobě a svému autu koupit nějaké placebo, tak vysokooktanový benzín je ta nejlepší volba :)
Marc159
Inventář

Odeslat příspěvekod brabus 22. 6. 2008 14:44

Marc159 píše:brabus: Vyšší oktanové číslo značí odolnost proti samozápalům, potažmo klepání. Víc to neumí, takže když to dáš do auta s nižším kompresním poměrem a nižším předepsaným oktanovým číslem, tak se nic nestane. Opačně je to horší, protože samozápaly škodí. Ale jestli chceš sobě a svému autu koupit nějaké placebo, tak vysokooktanový benzín je ta nejlepší volba :)

takze ako som myslel... placebo :-( a este za to chcu aj peniaze :-)
brabus
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Lukino 22. 6. 2008 15:10

Brabus: jenze V-Power od Shellu neni jen o vyssim oktanovem cisle (dokonce je N95 V-Power), jsou tam i aditiva, ktera motor cisti. Ferrari z toho mit nebudes, ale da se rozpoznat tissi chod, vetsi kultivovanost, nizsi spotreba (to se u me projevilo nejvic), tim i vyssi dojezd. Nejake malinke navyseni vykonu MOZNA, ale rozhodne nic, co by stalo za rec.
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod eLzyx 22. 6. 2008 15:14

já se přidám taky ... zkoušel jsem Carrera 100 a je fakt, že jsem s tímto benzinem měl o dost nižší spotřebu než s N95tkou. Motor mám stavěný na N98
eLzyx
Veterán
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brabus 22. 6. 2008 15:14

Lukino píše:Brabus: jenze V-Power od Shellu neni jen o vyssim oktanovem cisle (dokonce je N95 V-Power), jsou tam i aditiva, ktera motor cisti. Ferrari z toho mit nebudes, ale da se rozpoznat tissi chod, vetsi kultivovanost, nizsi spotreba (to se u me projevilo nejvic), tim i vyssi dojezd. Nejake malinke navyseni vykonu MOZNA, ale rozhodne nic, co by stalo za rec.

ee, o vykon mi vobec nejde, o spotrebu len sekundarne... priorita je setrenie a ochrana motora. len z reakcie vyssie (Marc159) mam dojem, ze su to vyhodene peniaze... inak v Sk ak sa nemylim su na SHELL-ke len n95, V-Power (98-cka), V-Power racing (100-ka)
brabus
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Lukino 22. 6. 2008 15:22

Ciste vysokooktanovym benzinem motor myslim nijak setrit nebudes, dle meho selskeho rozumu. Na to bych bral aditivovane benziny, na webu shellu o tom je povidani, neco jsou marketingove zvasty, ale vsechno vylozeny kecy zase nebudou :)
Lukino
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brabus 22. 6. 2008 15:30

Čistenie motora počas jazdy
Shell V-Power obsahuje špeciálnu prísadu Friction Modifier, ktorá znižuje trenie pohyblivých častí motora a tým dodáva motoru novú silu. Shell V-Power vďaka svojmu novému zloženiu naviac ešte lepšie čistí spaľovací priestor od pevných usadenín, ktoré vznikli používaním bežných palív, čím zdokonaľuje spaľovanie tak, že máte dostatok výkonu a sily vždy, kedykoľvek to potrebujete.

Aký je rozdiel medzi V-Power a V-Power Racing ?
Palivo V-Power obsahuje účinné aditíva, ktoré odstraňujú tuhé karbónové usadeniny zo sacích ventilov a zároveň vytvárajú ochranný film ako prevenciu na zamedzenie ich ďalšej tvorby. Palivo V-Power Racing je kombináciou rovnakej aditivačnej technológie a špeciálnou receptúrou upraveného základného paliva, čoho výsledkom je oveľa lepšie spaľovanie a dosiahnutie vysokého oktánového čísla - minimálne 100.

toto je zo stranok SHELL-u a ja chcem vediet, ci su to kecy alebo pravda. Rad by som uvital nejaky odborny nazor (automechanika, nejakeho strojara resp. ineho do veci sa naozajk rozumejuceho typka). Ale dakujem aj za vsetky uzivatelske (=laicke) postrehy. Ja sam mam tiez pri Power-i pocit kultivovanejsej jazdy, ale to je vsetko co dokazem postrehnut. Spotreba nie je u mna nejako ostro sledovana. Podstatou je, a to vlastne je zmyslom tohoto vlakna, ci tieto paliva NAOZAJ setria motor resp. naopak, ci ho nahodou nenicia.
brabus
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod bingo 22. 6. 2008 16:35

Jaky mas interval vymeny oleje? Nestalo by za zvazeni interval zkratit? Jestli chces pro auto neco udelat, tak mi to prijde jako jistejsi zpusob nez placebo benzin :-)
bingo
Nováček

Odeslat příspěvekod brabus 22. 6. 2008 18:51

bingo píše:Jaky mas interval vymeny oleje? Nestalo by za zvazeni interval zkratit? Jestli chces pro auto neco udelat, tak mi to prijde jako jistejsi zpusob nez placebo benzin :-)



rok / 15000 km... co nastane skor
brabus
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod Dix_ 22. 6. 2008 18:55

brabus:Je nižší spotřeba,zvětší se dojezd a pružnost motoru.Když dám pětku v 50 a pak zrychluju na 90,tak to necuká.Na obyčejný benzín ano a na ten je také vyšší spotřeba.
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod King of Potato People 22. 6. 2008 18:57

Dix_ kdyz das v padesati petku a zrychlujes na devadesat, tak si prosim liskni a podrad. :wink:
Breaking the sound barrier
King of Potato People
Missák Garáže 2007
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dix_ 22. 6. 2008 18:58

JencekSF píše:Dix_ kdyz das v padesati petku a zrychlujes na devadesat, tak si prosim liskni a podrad. :wink:


Jsem zkoušel pružnost.Jinak tak nejezdím. ;-)
Bez bodů
Auto jedině v elektrice
Je putna kolik je koní pod kapotou.Záleží,kdo je za volantem.
Dix_
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Marc159 22. 6. 2008 18:59

eLzyx píše:já se přidám taky ... zkoušel jsem Carrera 100 a je fakt, že jsem s tímto benzinem měl o dost nižší spotřebu než s N95tkou. Motor mám stavěný na N98

Já to zkoušel také, ale bylo to o dost stejnější než u 95 :mrgreen: Ostatně neměl bys po ruce nějaké logické zdůvodnění, proč by tomu mělo být jinak? Výhřevnost je stejná a ta aditiva? Podobných reklam je plná televize. :pozor
Edit: To, že máš motor stavěný na 98 a cpeš tam 95 také o lecčems hovoří...
Marc159
Inventář

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků