Duratec alebo Duratorq?

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Senseeei 22. 4. 2008 09:43

Zdravim Vas,

uz dlhsi cas si obzeram novy ford focus ( po facelifte) zaujala ma cena aj vybava. Avsak stale neviem aky motor. Urcite chcem najsilnejsi mozny, ale nechcem verziu ST.

Cize mi prichadza do uvahy:

Osvedcene DOHC 2.0 Duratec 16V 107 kW - predtym som jazdil na 1.6 a proste benzin som si nejako zamilval

Lenze fort este robi aj 2.0 TDCi Duratorq 100kW ale narozdiel od benzinu ma 6stupnovu prevodovku, co ma laka este viac :love:

co by ste si vybrali vy? ja sa proste neviem rozhodnut, benzin ci diesel? ake su jeho plusy a minusy? nafty sa bojim, pre klasice TDIcka od VW, ktore klepu ako moj stary bicykel a benzin ma uzasny zvuk.. ale zas spotreba a krutiaci moment hovoria pre diesel, a aj ta sestka.. vrrr


skuste povedat svoj nazor, nech je akykolvek... ktory motor by ste si vybrali vy a preco?? dakujem
Never v zázraky - opieraj sa o ne. A inak nejdete si niekto zahrať volej?
Senseeei
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod DoubleSix 22. 4. 2008 10:00

Já bych volil benzín. Proč?

1. Ve verzi Titanium je o 40tisíc lacinější (takže skoro rok budu vlastně jezdit zdarma)
2. Vadí mi hluk naftových motorů a ten smrad a saze, co vypouštějí
3. Jezdím často krátké trasy, hodně po městě, a na to ta nafta není vhodná
4. Mám špatné zkušenosti se životností vstřiků
5. Benzín je lehčí, tudíž přední náprava nebude tak trpět (a někdo možná ocení i lepší ovladatelnost, ale to už bude poznat pouze při extrémní jízdě)
6. Nižší sazba havarijního ručení u benzínu
7. Kvalita nafty v ČR je mizerná

Jediné, čím mě Ford štve je fakt, že k benzínovým motorů není možné mít šestistupňovou převodovku :grr:
DoubleSix
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 4. 2008 10:02

DoubleSix: Přesně tak.

Senseeei: Zkus se povozit v dieselu, možná zjistíš, že ten rachot fakt nesneseš (stejně jako já) a budeš mít vybráno :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911 22. 4. 2008 10:33

ohledne te prevodovky je to v klidu. tech pet stupnu staci, bo nevim jak jine motorizace, ale 2,0 je zprevodovane podle me dobre. a pri 150kmh tocit 4tis je podle me ok. ten motor je dobre odhlucneny a lehky. pokud nejsi zvylky vylozene na kopance a rychle nastupy dieslu, ktere nejsou nenavykove, tak by se ti mohl libit...
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Goggy 22. 4. 2008 10:35

Bral bych 2.0 pokud nemas najezd kterej by ospravedlnil TDCI. Jinak 2.0TDCI je dobrej motor, ale porad poznas ze to je nafta, navic docela dost "kope", to by ti mohlo vadit pokud si zvykly na benzin. Jediny jeho plus je podle podminek o 2-3max litry mensi spotreba a ten sestej prevodovej stupen, ses si jistej ze ta 2.0 taky nema sestikvalt? :|
Neaktivní
Pro kontakt použijte ICQ.
Goggy
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911 22. 4. 2008 10:37

a pro priklad takova honda fuj civic, co ma 6st , tak pri zrychleni ji to pomaha, ale kdo pozna 0,3s ale jak sem to pocital, tak pri 180 toci 4400 oproti 4900 ve focusu. rozdil nevelky a samozrejme cim mensi rychlost, tim mensi rozdil...
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Senseeei 22. 4. 2008 11:02

jj bohuzial 2.0 duratec nema 6rychlosti, len pat... no ja sa tiez nejako tak priklanam k benzinu, doteraz som mal benzin a som spokojny. ale zas hovori sa ze pri nafte je ten narast vykonu fakt ze super, ide od spodku otacok a stale dobre rastie, ale jazdim dost po meste a na stredne trasy, cize asi je lepsi benzin.. nase cesty su ale aj typu - rally. neviem ci vam niekomu nieco hovori "sturec"... tam je to sama zatacka dokopca a dole kopcom, a tam sa da s autom fakt ze vybesniet... cize asi fakt radsej ten benzin...
Never v zázraky - opieraj sa o ne. A inak nejdete si niekto zahrať volej?
Senseeei
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Arnie J 22. 4. 2008 11:19

Na silniční rally jednoznačně benzín :)
SkyActiv-G 165 / FA24D / 1.4 TSI ACT / Busso 3.2 24V / Honda NF13E
Arnie J
Tlusťoch
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dzefer 22. 4. 2008 11:43

vybral som si 1.8 benzin, lebo silnejsi nebol v akcii :-)
Ford Focus Combi 1.8 FL2008, 92kW, Titanium X
Dzefer
Nováček
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nikdo 22. 4. 2008 12:54

IMHO je ten šestikvalt nevýhoda, nejsem fofrklackující masochista. Upřímně řečeno, nejen benzín, ale i běžný nafťák si s pětikvaltem v pohodě vystačí. Šestikvalt považuju za módu a marketingový blábol.
nikdo
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 911 22. 4. 2008 13:16

tak ty rychlosti jsou tam nahazane vic natesno, blabol to asi nebude, ale v tomto pripade to fakt moc nevadi. na sportovni vyziti se pri razeni mezi 5-6,8 vejdes a silu to ma, takze zadne diry a dlooouhe prevody ala lexus a podobne. samozrejme pri 200 by se s 6kvaltem jelo lip ale na to uz zase neni uplne nejvhodnejsi motor a prilis uz zere.

misto kvaltu bych se zameril spise na rizeni, kdyz se tu mluvi o rally, bo oba 2,0 uz maji elektrohydrauliku a ikdyz je tam moznost nastaveni tuhosti rizeni, tak i pri rezimu sport uz to neni ono, jako kdysi focus 1...
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Senseeei 22. 4. 2008 15:35

a to znamena co? ze riadenie vozidla je skorej elektricke? necitit to az tak dobre? alebo ako to vlastne funguje?
Never v zázraky - opieraj sa o ne. A inak nejdete si niekto zahrať volej?
Senseeei
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 911 22. 4. 2008 15:41

no ze ve sportovnim modu to ztuhne, ale uz to proste neni jako pouze hydraulika, je tam rozdil. pro me,ale ja sem lopata, tak to treba ozkus a uvidis. na druhou stranu na trhu uz asi nebude auto podobne rizeni F1. a tohle neni tak spatne. je zajimave, ze 1,6 1,8 jeste maji bez elektriky.
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dong 22. 4. 2008 19:02

Myslim ze Ford pouziva na FoFo jak hydraulicke servo, elektrohydraulicke tak i ciste elektricke. A mel sem zato ze hydrauliku ma pouze 1,4.
(Muj ma elektrohydrauliku).
Dong
Dong
Pozorovatel

Odeslat příspěvekod 911 22. 4. 2008 21:57

tak nevim jak po FL, ale pred meli elektrohydro vsechny diesely a 2,0 a 2,5 benzin...
Never a frown with golden brown
911
Inventář
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků