Minibagr nestartuje...pouze cvaká

Motory, převodovky, oleje, servis a další

Moderátor: Moderátoři AutoRevue.cz

Odeslat příspěvekod Nekenieh 18. 4. 2021 18:13

U některých startérů má vysouvací cívka dvě vinutí, z nichž jedno je v serii s hlavním vinutím startéru. Takže po zapnutí vyletí pastorek do záběru a přitom se již nevelkou silou točí. Je to kvůli tomu, aby lépe zalezl do věnce a nešel zub proti zubu. Po zasunutí do věnce se teprve sepne hlavní přívod do startéru a ten dostane plný výkon. To vinutí cívky co je v serii s vinutím startéru je při startování vyřazeno a pastorek drží ve věnci jen
přidržovacím vinutím cívky.

https://publi.cz/books/160/04.html
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod DaciaFan 18. 4. 2021 21:54

Napínavé vlákno. A co je to teda za bagřík?
DaciaFan
Pozorovatel
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod mates118 28. 4. 2021 16:37

1619599348713.jpg
tak už jsem přišel na to kde je problém....je to v tomto odpojovači...neví někdo ,kde by se dal sehnat.Má roztečč 65mm .Všude mají na internetu pouze malé....
mates118
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hustoles 28. 4. 2021 16:39

Musí tam být origo?
Hustoles
Chameleon Garáže
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 4. 2021 17:02

šak jsem to psal
Vana666 píše:...napětí spadne z několika důvodů:
- slabý aku, (ale prý je v pořádku ?)
- někde je blbý kontakt či přechodový odpor, který nepustí větší proud - zkontrolovat přívodní kabely, ukostření mínusu, kvalitu upevnění kabelů na startéru apod.
....
tipoval bych první nebo druhou možnost
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 28. 4. 2021 17:12

Njn, nekdy by pomohl i multimetr za kilo z bauhausu :D
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mates118 28. 4. 2021 18:52

no tak to se stebou dovolím nesouhlasit...to by musel být zátěžový voltmetr a ten určitě není za kilo.... 8-D
mates118
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JardaB 28. 4. 2021 18:54

Dam voltmetr na starter, vidim, ze to pada a jdu po dratech napajeni... Ze tam je odpojovac nepsal. Stacilo spojit cokoladou a bylo by jasno.
JardaB
Guru
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Vana666 28. 4. 2021 19:15

mates118 píše:no tak to se stebou dovolím nesouhlasit...to by musel být zátěžový voltmetr a ten určitě není za kilo.... 8-D

Jak píše jarda stačí obyč voltmetr. A stejnou službu by v tomhle případě udělala i 12V žárovka a kousek drátu

Ani mě nenapadá jak bych měl tady použít ten zátěžový
Vana666
Servismen
Uživatelský avatar


Odeslat příspěvekod mates118 28. 4. 2021 20:54

ale tady nejsou o napětí ale o proud ampéry....

-- 28. 4. 2021 21:59 --

sem našel:
https://www.transa.cz/produkty/2065_odp ... nault.aspx
mates118
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 28. 4. 2021 22:35

Jo, to je totiž přesně ta zhovadilost, pouštět startovací proud přes odpojovač. Je to nesmysl. Zrovna to řeším na traktoru. Propojení +aku se startérem bude natvrdo a na všechno ostatní teprve odpojovač. Cokoliv se dá mezi baterku a startér dřív nebo později vyhoří. Kdo byl na vojně ví. Ty různé bateriáky apod.
Nekenieh
Štamgast

Odeslat příspěvekod yndezit 28. 4. 2021 22:37

A jak jinak odpojit elektriku?
yndezit
Inventář
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Nekenieh 28. 4. 2021 22:46

No přece odpojovačem baterie, mlho. :D
Akorát ten tlustej, co jde od baterky ke startéru z toho vynecháš.
Stejně musíš hlídat ten kousek kabelu od baterky k odpojovači (neporušenost izolace kvůli požáru). Tak budeš zkrátka hlídat kabel o metr delší.
A na vše ostatní vyvést z baterky nějakou šestku kabel přes odpojovač do hlavní pojistkové skříňky.
Nekenieh
Štamgast

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků